Angst om te overlijden.

Hoi,

Ik ben heel erg bang om oud te worden, doodgaan, Ouders te verliezen.
Ik heb een super goede band met mijn vader (ouders).
Maar ik ben elke week elke dag elk uur bang om mijn ouders te verliezen.
Ik verpest er echt mijn hele leven mee, ik ben nog niet eens 15 jaar.
Wat moet ik doen ik durf het niet aan iemand te vertellen.
Ik kan zo niet verder leven!!!
Kunnen jullie mij helpen?

Groetjes,
Saartje

Heel eerlijk gezegd denk ik niet dat iemand je hier zo kan helpen, hoe hard het ook klinkt. We kunnen moeilijk zeggen dat je je geen zorgen moet maken want wat gebeurt, gebeurt op gegeven moment. Als je het er echt zo moeilijk mee hebt raad ik je aan met iemand te praten, want het is natuurlijk heel vervelend. Succes! x

Zoek hulp. Begin met je ouders, vertel ze dat je ook professionele hulp wil. Ik weet dat het moeilijk is om je over die drempel heen te zetten om het anderen te vertellen, omdat je denkt dat het ‘raar’ is, maar het is zoveel erger om hier zo ongelukkig mee rond te lopen. Doe dat jezelf niet aan.

Kijk, iedereen is daar wel een beetje bang voor en hoe ouder je wordt hoe meer je het gaat accepteren dat je ooit een keer dood gaat. Er zijn 2 dingen in het leven duidelijk; je wordt geboren en je gaat dood. Maar als jij hier iedere dag aan denkt dan zou ik gaan praten met een professional want dat is niet gezond.

je moet er niet er naar leven,je moet alles uit je leven wat er in zit
in goede gezondheid als slechtgezondheid
je zal wel denken die heeft makkelijk praten
maar het is gewoon zo

iedereen heeft die angst dat je gaat malen over het leven,als als als
je moet kijken naar de toekomst die je voor je hebt
wat je nog allemaal kan plannen

ik weet wat je bedoelt, had ik heel vroeger (toen ik denk ik 4-10 was) ook vrij erg en begint nu ik 17 ben weer op te komen. Je kunt het best proberen er niet aan te denken en de gedachte ahw te ‘blokkeren’, en als je ermee in je hoofd zit en weet dat het je hele avond (iig ik krijg het altijd 's avonds) gaat verpesten, gewoon proberen te slapen.