angst om hem kwijt te raken

De laatste tijd ben ik nogal bang om mijn vriend kwijt te raken. Ik ben bang dat hij me bijvoorbeeld niet meer leuk vindt. Ik merk aan mezelf dat ik elke keer weer naar de punten ga kijken die erop zouden kunnen wijzen dat hij me niet meer wil, terwijl hij ook wel eens lieve dingen zegt. Maar dan heb ik het idee dat het een poosje terug veel meer was. Eigenlijk denk ik juist nu ik zo bang ben, dat ik minder gezellig doe tegen hem en dat hij me dan weer minder leuk gaat vinden. Ik vraag me af of iemand deze angst herkent? Hebben jullie misschien tips waardoor ik het kan verminderen?

Ja daar wil ik ook wel een antwoord op…

Jij herkent dit dus heel goed? Hoelang heb je al een relatie?

Ik heb dit echt gewoon precies

Hoelang zijn jij en je vriend al bij elkaar?

Weetje, je zou er met hem over kunnen praten. Dat je wel eens bang bent dat hij je niet meer leuk vindt.

Je kunt jezelf ook bedenken dat hij je al die tijd al leuk vindt, dat is niet zomaar ineens over. Zolang hij nog bij je is, vindt hij je blijkbaar leuk! Maar… als je zoals je zelf zegt steeds minder gezellig tegen hem doet, gaat hij je waarschijnlijk wel minder leuk vinden…

Ga gewoon leuke dingen samen doen. Ga een filmpje kijken en maak voor tijdens de film zelf iets lekker klaar. Gewoon iets simpels waarvan je weet dat hij het lekker vindt.

Wij zijn bijna 10 maanden samen.

@ ChocolatLover: Ik heb het er wel eens met hem over gehad, maar dan zegt hij dat het aan mij ligt. Hij zegt die angst al proberen weg te nemen, maar het lijkt of het blijft. Jongens zijn in dat opzicht ook anders dan meisjes. Meisjes hebben volgens mij veel meer de behoefte aan lieve dingen horen enzo.

heb er ook last van…

Ik heb het ook vaker… Maar dat is niet altijd doordat ik denk dat hij me niet meer leuk vind of zo, soms wel maar meestal is dat als hij gewoon zijn bui heeft zeg maar en ik weet onderhand hoe ik daar mee om moet gaan. Maar soms is het meer dat ik het gevoel heb dat we uit elkaar groeien en dat we elkaar soms gewoon te weinig zien. Als ik hier bang voor ben, ga ik inderdaad ook vervelender op hem reageren en maak ik het dus zelf eigenlijk een beetje kapot. Maar ik weet ook niet precies wat je eraan kunt doen, ik heb het nu al een tijdje niet meer en dat komt gewoon eigenlijk doordat ik me er niet te veel door laat beïnvloeden. Ik weet dat mijn vriend van me houdt, dat hij me echt echt echt niet kwijt wilt en ik weet dat ik hem ook niet kwijt wil, dus eigenlijk is er helemaal geen probleem.

Ik heb er trouwens toen ook met hem over gepraat, gezegd dat ik bang ben om hem kwijt te raken en juist daardoor soms zo vervelend tegen hem doe, waarschijnlijk om mezelf te beschermen of zo. Maar hij weet nu dus waar het aan ligt en weet er ook mee om te gaan. We zijn hierdoor nog liever voor elkaar geworden eigenlijk :’)

Ik heb het ook, zo vervelend! Mijn vriend kan mij er dan wel altijd van overtuigen dat het helemaal niet zo is, je moet er gewoon met hem over praten.

@ Suuuuus Ja ik ben ook bijna 10 maanden met hem samen en in principe wijst niets erop dat hij het uit wil maken, maar soms word ik ineens onzeker als hij even een keer geen aandacht aan me geeft (zoals nu haha). Ik durf het er ook niet goed met hem over te hebben, aangezien hij het onzin zal vinden haha.
Iemand nog meer tips?

Herkenbaar, bij mijn ex. Denk dat je over dat gevoel heen moet zetten… Wat gebeurd, dat gebeurd nou eenmaal. Ik wil je verder niet laten schrikken hoor. Je kunt er wel over praten samen maar het hangt toch van jou af… Het beste is om jezelf te overtuigen dat het niet gebeurd.

ik heb dit ook supererg.
het werd wel wat minder toen mijn vriendje na een kutopmerking een half uur overstuur zat te huilen omdat ie bang was da thij het verpest had en me kwijt was,
maar toch denk ik altijd; wie heeft er nou met mij? ik ben stom en raar, hij dumpt me zo zodra de roze bril wat afzakt…

Het is toch wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Dit geeft toch ook wel weer wat aan.

Iemand nog tips om je over die angst heen te zetten?

Heel fijn dat er meer mensen zijn die dit hebben. Ik ben altijd vreselijk bang. Echt heel erg. Daar komt ook bij dat ik nog eens vreselijk jaloers ben. (En beetje laag zelfvertrouwen speelt natuurlijk ook wel een rol). Bij ieder klein dingetje denk ik dat hij me minder leuk vind of wat dan ook. En ik heb het er zo vaak met hem over gehad en hij blijft me verzekeren dat hij van me houd en dat blijft doen enzo. En toch heb ik het nog steeds… dus als iemand tips heeft om het in ieder geval te minderen, graag!

Ik heb dat soms ook, dan twijfel ik over alles en voornamelijk over ‘ons’.
Mijn vriendje heeft soms ook van die momenten en stom genoeg benoemen we het vaak op dezelfde manier op hetzelfde moment.
Dus de beste manier is, om het erover te hebben samen.
Leg hem uit dat je onzekere momenten hebt. Dat je jezelf afweegt aan anderen en je bang bent hem kwijt te raken.
Zolang je hem niks zegt, kan hij het ook niet rieken.

Het is een stukje onzekerheid, als je je over het algemeen zekerder voelt zal je ook minder bang zijn om hem te verliezen.
Ik moet toegeven dat ik het ook wel een beetje heb met mijn crush, hoe kan het toch dat een jongen als hij toch zo gek is op mij? vind hij me nog steeds leuk als we geen seks zouden hebben? zulk soort dingen.
terwijl hij echt de hele dag me berichtjes stuurt met dat ie me leuk vind enzo. het slaat werkelijk nergens op die twijfels

Ik hecht me (teveel!!) aan het hartje in zn msn naam. Als deze weg is maak ik me gelijk zorgen, geldt ook als die teksten tweet die depressief zijn. Wat later gewoon songteksten blijken. Pfoeeeee. Je maakt jezelf meestal gek, we denken teveel na over dingen. Zolang die bij je is, is het goed. Echt waar!

Ik hecht ook teveel waarde aan zulke kleine dingen!

Mmm… misschien moet je anders (weer) eens een dagje uit plannen… dagje naar maastricht ofzo/nachtje in een hotel… Ik weet zeker dat hij dat leuk vind en dat geeft jou misschien wat meer zelfvertrouwen. en niet om je ‘bang’ te maken… Maar misschien is een beetje van die angst ook wel goed. Ik had die angst totaal niet bij mn ex omdat ik dacht dat het zo goed zat en van de een op de andere dag wilde hij het uitmaken… Dat kwam hard aan.