nvm.
Zelfvertrouwen hebben. Jij bent een leuke meid en hij moet blij zijn dat hij met jou mag daten!
Ik herken mij hier wel in. Gelukkig laat die jongen waarmee ik bezig ben mij steeds vaker weten hoe leuk hij mij vind, dat hij mij wilt zien, dat hij mij niet kwijt wilt enz. Daardoor is het nu wel een heel stuk minder geworden bij mij. Je moet er gewoo nog even aan wennen misschien. Als hij jou echt leuk vindt, wilt hij je echt niet zomaar kwijt
Ik snap precies wat je bedoelt met je angst. Als je vaak te horen hebt gekregen dat jongens je een leuke meid vonden, maar niet relatie-waardig of wat dan ook… dan is het moeilijk om weer een jongen zo close bij je te laten komen.
Als deze jongen je echt leuk vind, dan laat hij dat wel merken en wil die vaker met je afspreken! Ik hoop voor je dat deze jongen anders is, dan de rest! Succes.
Ik heb precies hetzelfde. Ik ben ook in het verleden 2x uit het niets aan de kant gezet in een relatie. Dat waren ook de enigste 2 jongens waar ik echte gevoelens voor had.
Maar nu naar een lange tijd weer ‘date’ ik ook met een nieuwe jongen, al best wel een lange tijd. En ik durf hem gewoon nog steeds niet helemaal toe te laten zeg maar terwijl we al een paar maanden bezig zijn. Omdat ik zo’n grote angst ervoor heb dat hij op een dag zegt van : sorry maar dit word toch niks.
Want ik hecht mij heel erg aan mensen en ik kan er absoluut niet meer tegen dat ik eerst veel tijd ‘liefde’ en energie in iemand steek en vervolgens hoor ik van de ene op de andere dag niks meer van hem. Dat doet pijn.
Ik ben te bang dat ik op een bepaalt punt kom dat het serieus gaat worden en ik niet meer terug kan gaan ofzo.
Maarja tips heb ik niet echt. Enigste is wel dat je altijd risico’s moet nemen. Anders dan ontmoet je nooit een leuke jongen. Vaak moet je eerst door veel rotte appels heen ;p Ik moet ook echt leren om mij meer te focussen op de leuke dingentjes met hem ipv constant erover na te denken dat het op een dag toch weer uitgaat.
Ja dit precies!
Maar met dat laatste heb je wel heel erg gelijk. Ik moet me eigenlijk ook veel meer richten op de leuke dingen die we doen, helaas is dat nu niet zo heel veel omdat hij het zo druk heeft. Helemaal ruk dat ik het nu niet zo druk heb, want dan ga ik mezelf alleen maar meer zitten irriteren
Maar met die twee jongens, had je daar wel echt een relatie mee of was dat ook nog in de ‘date-fase’?
De eerste jongen was mijn eerste grote liefde haha, daar had ik 2 jaren iets mee,we waren elke dag samen ( heel intens dus ) en toen opeens was het over voor hem. Nou het duurde een jaar voordat ik daar overheen was. die 2e jongen was ik nog mee aan het daten alleen hij woonde 2,5 uur van me af. Dus toen ik daar een paar keer heen was gegaan, en eindelijk zelfs seks met hem had gehad en zn moeder had ontmoet toen liet hij van ene op andere dag niks meer horen. En jongen nummer 1 heb ik helaas vorig jaar een 2e kans gegeven, we zaten weer in de date fase en nadat ik die muur eindelijk weer bij hem had afgebroken, en nadat ik hem mee uit eten had genomen ( L U L ) zelfs toen zei hij opeens weer uit het niets dat het toch niks kon worden in zijn ogen.
Maar trouwens die jongen waar ik nu mee bezig ben heeft het ook ontzettend druk. Elke dag in de horeca werken tot laat, en overdag natuurlijk zoveel mogelijk uren slaap inhalen. Nou als ik geluk heb spreken we zoiezo 1x in de week af. Wat ik wel fijn vind, maar soms zoals nu is het 1 x in de 2 weken. Nou vreselijk vind ik dat haha. Dan word ik ook bang hoor… Want hij gaat wel vaak uit. Ook is hij niet zo’n grote whatsapper en reageert hij vaak droog. Nou das helemaal fijn ;p
^ Ah dat is echt super rot hoe dat allemaal is afgelopen! Zeker met je eerste vriend. Ik wil juist niet helemaal afhankelijk zijn van een relatie en daarom ook zeker mijn eigen leven ernaast houden maar momenteel wil ik die jongen het liefst elke dag zien :dry:
Hopelijk loopt het goed af met de jongen waarmee je aan het daten bent! We moeten waarschijnlijk inderdaad genieten van de leuke momenten samen en daarnaast ons proberen niet te druk te maken. Maar aaargh wat is dat lastig!
Alle tips zijn nog welkom haha (:
Je zit nu nog in een fase met hem dat nog niets echt zeker is en ik kan me heel goed voorstellen dat dit echt frustrerend is. In dit geval kan je ook nog niet zo veel doen, behalve mekaar beter leren kennen en ook vooral bij jezelf afvragen of je iets serieus met hem zou willen.
Mocht dit op een goede manier doorgaan en het duurt naar jouw gevoel te lang, dan kan je hem in een goed gesprek altijd om bevestiging vragen. Je hoeft hem nog niet gelijk verkering te vragen en aan de ketting te leggen, maar het is wel goed om te weten of hij er ook zo serieus mee bezig is als jij!
[i]Ik heb het zelf in het verleden 2 keer meegemaakt met jongens in de date-fase. De eerste keer dat ik het meemaakte, was ik er zo kapot van, dat ik 1 jaar liefdesverdriet heb gehad en VWO 5 verneukt heb. De tweede keer was ik een soort hard ervan geworden en was ik er binnen 2 weken overheen. Het kwam beide keren uit het niets. Éen keer kwam ik (na 5 maanden daten) er via een vriendin van mij via msn achter dat de jongen niets meer voor me voelde en één keer appte de jongen me (na 2 maanden daten) dat hij toch gevoelens voor zijn ex had.
Toen ik net begon te daten met mijn huidige vriend, vond ik het allemaal super leuk. Maar na een maand of 2 kwam toch die onzekerheid en die verlatingsangst weer opspelen. Toen heb ik hem gewoon gevraagd hoe het tussen ons zat. Hij vatte het op als: Ik vraag hem verkering, dus hij zei: Dit is niet het juiste moment. Ik was zo verward door dat antwoord, maar later belde hij me op en zei hij dat ik me niet afgewezen moest voelen, dat het er binnenkort wel aan zat te komen en dat hij serieus met me was. In de zomervakantie hebben we 2 jaar met elkaar en ik ben er heel blij mee . Ik heb altijd veel lef moeten tonen, maar de belangrijkste gedachte die je altijd moet hebben is:
Ik wil weten waar ik aan toe ben. Ik kan beter nu de harde waarheid horen, dan wanneer ik nog te lang blijf hopen op helemaal niets. Bevestiging en eerlijkheid is goed. [/i]
Aawh Graywolf ik heb het niet gelezen!
Bedankt iedereen, maar het is nu dus echt over :dry:
Echt super raar want hij had totaal geen logische verklaring maar mijn voorgevoel klopte dus wel. Baal er ontzettend van want ik was al zo angstig geworden omdat het altijd kut gaat, en nu heb ik helemaal zoiets van: Oké, nou ja, relaties zijn blijkbaar niet voor me weggelegd. Ik weet het even niet meer hoor :’) stom gedoe altijd
Ik weet niet precies waar dit over gaat, maar ik wil je superveel steun en sterkte wensen Kelsey
Dankje summer! Ja sorry dat ik de beginpost heb weggehaald maar was nu niet echt meer van toepassing. Kwam erop neer dat ik een beetje het vertrouwen heb verloren qua dat het ooit goed afloopt met een jongen, en het leek nu eindelijk goed te gaan maar die angst bleef terwijl hi vorige week zei dat hij me echt leuk vond en uit het niets heeft hij het vandaag opeens afgekapt. Snap ut nieeeet!
Jongens zijn super vaag xD Love yourself anyway:)
Ik heb die angst ook heel erg, vooral als we een discussie/ruzietje hebben en je dan dingen zegt, omdat je boos bent