Angst achterwaartse koprol

Hey allemaal!

Wij moeten nu tijdens turnen achterwaartse salto doen. Dit is verplicht om te doen, je kan dus niet zomaar zeggen dat je het niet durft te doen. Om salto te doen, moet je eerst natuurlijk achterwaartse koprol kunnen. Ik heb ooit mijn arm zwaar gebroken en sindsdien durf ik gewoon bij niets meer bij turnen…ik ben altijd bang om weer iets te breken. Ik ben bijvoorbeeld bij achterwaartse koprol bang om mijn polsen ofzo te breken. Ik heb morgen weer turnen en ik weet echt niet wat ik kan doen… :cold_sweat: Ze willen me trouwens wel helpen met die salto, maar dat durf ik zelfs niet.

Thuis misschien oefenen met mensen die je heel hard vertrouwt?

Ik was ook zo iemand die echt bijna niets durfde met turnen, maar ik deed het dan ook gewoon niet. Ik denk dat je in Nederland een voldoende op turnen moet hebben? Dan is dat geen optie natuurlijk, in België is dat niet nodig.

Voor de achterwaartse koprol: ga op je hurken zitten met je handen naar voren. Doe je hoofd naar beneden (kin op de borst, maar dan losjes, hierdoor hou je je rug krom) en dan ga je via je billen en rug achterover,dan heb je je handen niet nodig.

Ik vind het echt debiel dat je dat per se moet doen, achterwaartse salto is niet niks als je totaal niet van turnen houdt en niet durft. Wat vinden je ouders ervan? Weet je gymdocent ook dat je bang bent omdat je je arm een keer hebt gebroken?

Ja je moet een voldoende, anders mag je niet eens examen doen. En op de meeste scholen heb je niet zoiets als punten voor de inzet, je moet echt iets laten zien.

Pff even serieus. Moet je een voldoende voor turnen halen om überhaupt examen te doen?! Wat een onzin.

Maar dat terzijde…
Je zou het inderdaad dan thuis kunnen oefenen, met YouTube filmpjes en het gewoon heel rustig opbouwen. Begin heel makkelijk en het komt vanzelf wel!