Anglia

Ik vraag me af of veel mensen ‘Anglia’ volgen op school, een versterkte vorm van engels waarbij je elk jaar een niveau afsluit met twee examens enzo. Somebody familiar? :slightly_smiling_face:

Mijn zus heeft het gedaan en heeft toen ook het hoogste niveau gehaald maar bij mij school kon je het niet doen, maar vraag me eiglijk af wat je ermee kunt is het een soort internationaal erkend engels examen ofzo?

Yup! Als je dat zo hoog hebt afgesloten, kun je overal studeren zonder een examen te hoeven doen enzo, er werd mij verteld dat als je daarna engels gaat studeren, je er zo doorheen vliegt enzo. de niveaus zijn gerelateerd aan de internationale niveaus!

Wij kunnen het ook op school volgen.
Als je het hoogste hebt gehaald kun je volgensmij ook engels overslaan.
Dan kun je later naar de universiteit in Engeland en Amerika.
Normaal word je daar niet zo makkelijk toegelaten als Nederlander.

Ik heb het gedaan, al iets van 3 of 4 jaar…
Geslaagd voor Proficiency, 1 x gezakt voor Masters maar nu hoeft het voor mij ook niet meer zo nodig. Houd me nu liever bezig met mijn “echte” examen, deed Anglia meer voor de lol :stuck_out_tongue: Maar kan het wel aanraden, je leert er best veel van!

Handige training voor je examen Engels. Ook voor als je het bedrijfleven in wilt.

ben er nu mee bezig!

Ja, ik heb meegedaan en ga dit jaar weer meedoen. Het is trouwens bij ons maar 1 examen. Ik hoop dat ik slaag, maar die kans is vrij klein. Ik had dit niveau 2 jaar geleden moeten doen, dan had ik het misschien wel gehaald. 2 Jaar geleden was de moeilijkheidsgraad namelijk veel lager dan vorig jaar.

Jup, ik heb tot nu toe elk jaar meegedaan. :slightly_smiling_face:
Ik heb vorig jaar, in de derde klas, distinction gehaald op Proficiency. :slightly_smiling_face:
Maar ik weet niet zeker of ik dit jaar Masters wil gaan doen, ik ben nogal bang, haha, en ik heb nog heel veel tijd. + Ik denk dat ik wel iets makkelijker in Amerikaanse universiteiten kom aangezien ik een Amerikaans paspoort heb. :slightly_smiling_face: [Tenzij ze de dubbele nationaliteiten gaan afschaffen… :rage:]

Ik heb vorig jaar een toelatingsexamen gedaan voor ‘Intermediate’, ga dit jaar dus Advanced afsluiten!

@Twizzler,
wow heb jij in de derde klas al dat niveau afgesloten?:open_mouth:

ik ga nu in de derde klas of ACcept Proficiency doen!
dus ben benieuwd want bij de test kwam er bij mij Advanced uit (eentje lager)

ik doe dat sinds de 2e [nu in de 4e]
opzich wel chill :slightly_smiling_face:

nog nooit van gehoord

Vorig jaar waren er een stuk of 5 kinderen uit mijn klas die dat deden. Ze zeiden dat ze er spijt van hadden omdat ze er niks leerden x]

ik doe cambridge engels…
dan moet je in de derde een examen doen en in de 5de
het lijkt er een beetje op :slightly_smiling_face:

Wij hebben dat ook gehad. Ik mocht dat hoogste niveau doen, maar ik vond het niet echt iets toevoegen. Ik denk dat je het vooral moet doen als je iets engelstalig wil doen, of in het buitenland wil studeren.

Ik heb dit vorig jaar moeten doen in het derde jaar.

Helaas hadden ze mijn niet verteld dat je pas wat aan je diploma had vanaf het niveau intermediate.

En ik had pre- intermediate gedaan, zodat ik zeker wist dat ik een diploma zou halen, maarja daar heb ik dus nu ook niks aan XD

Ik heb Cambrigde. Ook een hoger niveau.

Ja, ik had dat gedaan. In ehh de derde ofzo. Mijn klas had pre-Intermediate gedaan, ik mocht Intermediate doen, maar ik had geen 1 fout, mijn niveau lag ergens 1 of 2 niveaus hoger.