Anglia Examen

Ik vroeg me af of er meer mensen daaraan meedoen?
of, of die het ooit hebben gedaan?
zo ja, met welk niveau heb je het afgesloten en als je dit jaar meedoet welk niveau ga je doen?

voor de mensen die niet weten wat het is,
het is een examen van engels waar de scholen zelf zich meestal voor opgeven en dan kun je zelf kiezen of je het wilt doen of niet. Als je meedoet dan moet je het niveau kiezen dat bij jou past (als je dit niet weet kun je op de site van anglia de oefentest doen) en dan moet je dus een examen afleggen in het engels. als je bent geslaagd dan krijg je zeg maar een certificaat ervoor.

ik heb de vorige twee jaren meegedaan en ik doe dit jaar weer mee, dit keer met het hoogste en laatste niveau ‘Masters’ en ik vroeg me dus af of mensen ook Anglia doen of het hebben gedaan^^

Ik ken alleen IB (International Baccalaureate), dat is ook een engels examen, alleen is dat echt een compleet programma, vergelijkbaar met het VWO. Veel tweetalige scholen doen het Engelse examen ervan. Het klinkt ongeveer hetzelfde als dat Anglia ding. Helaas heb ik zelf nog geen IB examen gedaan, maar ga op zoek hier op het forum naar tweetalige scholieren, zou ik zeggen

hallo aangenaam, ik ben ook tweetalig :stuck_out_tongue:
en wij hebben ook een keer die anglia test gedaan, was best goed gemaakt hoorde ik maar verder niet echt een precieze uitslag van gehad.
ik zit nu in me derde en dus laatste jaar van het tweetalig vwo en volgend jaar ga ik naar havo maar ik moet dus wel nog het examen van tto doen. maar ik weet nog niet of ik myn diploma dan krijg want in principe ben ik dan niet over als ik van vwo naar havo ga
but yeahh
we’ll see:)

Ik doe ook IB in de 6e. Van dat Anglia examen heb ik nog nooit gehoord…

oja en wij moeten dus (als ik op vwo zou blijven zitten) in de 4e en de 5e ook dat IB gedoe doen maar ik snap er nog niet veel van:P

Oohh onze school doet daar ook aan!
Ik heb over een maand dat Anglia examen, ga meteen voor de masters :grinning:
Wist trouwens niet dat er meerdere scholen waren die dat bieden, dacht dat het totaal onbekend was :stuck_out_tongue:

bedankt voor de reacties, IB dat ken ik niet maar klinkt wel hetzelfde

@Fayalicious
wat raar dat je daar geen uitslag van hebt gehad, wij krijgen meestal aan het einde van het jaar een certificaat (als je bent geslaagd).

@Rebecsiee
ik heb dus donderdag dat examen, en heb er helemaaaaal geen zin in. Ik vond Proficiency vorig jaar al best moeilijk…

ja ik kan het me niet zo goed meer herinneren eerlijk gezegd.
volgens mij was dat bij ons een soort van test van ons niveau, maar dat heette toch echt anglia volgens mij. maarja, ik zal het morgen op school aan mn klasgenoten nog eens navragen hoe dat zat:P

ik dacht dat IB zo’n diploma was dat ze op internationale scholen gebruiken enz. en dat dat in Zwitserland het hoofdkwartier lag?

Is ook zo, alleen kun je er ook als school voor kiezen om alleen het Engelse gedeelte te doen, of een ander vak. De reden dat IB handig is dat je, mocht je in het buitenland willen studeren, geen irritante testjes hoeft te maken om aan te tonen dat je Engels kunt. Gewoon dat diploma onder hun neus schuiven and you’re ready to go (wat Engels betreft dan)

Ik ga misschien over een jaar een 2 jarige opleiding doen, dat recht geeft op een IB diploma, vandaar. Maar nu snap ik het

Ik heb het twee keer gedaan.
In groep 8 dat zal wel primary level zijn geweest. Moest je praten over monkey en house xP
Nu volg ik TTO, en heb in de 3e ook anglia examen gedaan. Advanced ofzo iets. Een van de hoogste in ieder geval =P Enn ik was doodzenuwachtig maar het kwam allemaal goed!

Vanaf de 5e krijg ik IB.

@Sann
ben je daarna niet verder gegaan, met proficiency?
ik heb in de 1e advanced gedaan, 2e proficiency en nu in de derde dus Masters… ik denk alleen niet dat ik het ga halen, vind die oefenexamens al vreselijk…

@Kitebo
met tweetalig, bedoel je daarmee dus een tweetalige school? Daar zit ik namelijk niet op, dus je hoeft niet op een tweetalige school ofzo te zitten om dat examen af te leggen…^^

Jep, ik bedoel tweetalige school. Ik bedoelde dat je voor IB op een tweetalige school moet zitten of iets dergelijks, en voor het geval je niemand kon vinden die ook Anglia deed, kon je het ook aan mensen vragen die IB doen

Bij ons op school moesten we gister ook dat examen doen.
In november meen ik werd het in 4vmbo afgenomen. En nu gisteren bij ons (4havo) We moesten een tijdje terug op internet een test doen vanwege de indeling op niveau’s. Ik werd ingedeeld bij Intermediate ( je had ook advanced) Het was echt super makkelijk, vooral de luistertoets was een inkoppertje.

Dinsdag had ik ook nog het IB examen spaans, maar daar ben ik wel voor geslaagd =)

ik had het gisteren dus gemaakt, en echt het was in één woord verschrikkelijk. Maarja ik had al verwacht dat het dus moeilijk zou zijn… alleen het was wel heel erg moeilijk… iedereen was het al aan het inleveren toen ik nog aan de laatste opdracht moest beginnen xD
ik hoop dat ik misschien net met ‘pass’ over ben, alleen ik denk het niet…

ik heb in de tweede m’n masters gehaald…
ik zit nu in de V5 en wij doen in de 5e en 6e het IB programma in Engels. :]
ik heb een jaar op de international school hierzo gezeten en daar en daar deed ik IB in alle vakken… en dat is zwáár! niet echt 29304834 keer zoveel werk als VWO. kanje nagaan! maarja het was wel leuk… heel anders dan vwo… ^^

ja ik zit op een internationale school ben dit schooljaar begonnen met IB
best lastig

die heb ik gedaan.
Weet niet meer wat ik had zat op vmbo en volgens mij had ik ook vmbo
Maar het was best een nutteloos examen. Nooit wat mee gedaan.

Ik heb anglia examen dit jaar, weet niet precies wanneer. Ik doe vwo en heb advanced, maar ik snap niet echt waar het goed voor is :'3