Android enzo...

Heey meiden,

Ben van plan een nieuwe gsm te kopen (met android). (Samsung galaxy txt)
Ik werk met een herlaadkaart, al weet ik ook dat internet nodig is voor android. Nu is mijn vraag, hoe werkt dit juist? Kun je bijvoorbeeld ook apps gebruiken via wifi , want thuis kan ik gebruik maken van wifi.
Of werken die apps zowieso via wifi, en zijn er dan kosten aan verbonden?

Ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt

Je apps kan je dan ook gewoon thuis downloaden en gebruiken :slightly_smiling_face:

ja via wifi is gratis en sneller ook nog !

Ooh, bedankt voor je antwoord :slightly_smiling_face:
Heb je zelf ervaring met Android?

Ja de apps kun je ook downloaden met wifi, dan kost het je helemaal niks :slightly_smiling_face: Sommige apps hebben internet nodig op te functioneren (zoals Twitter, facebook, nieuwsfeeds, whatsApp Wordfeud). Maar als je deze functies alleen thuis gebruikt, is wifi genoeg. Veel spelletjes hebben geen internet nodig, deze kun je dan ook onderweg en op andere lokaties gewoon gebruiken.
De meest gewilde apps van Android zijn gratis, van bijna alle apps die wel geld kosten heb je wel een rip-off die wel gratis is :wink:

En als je dan bv. niet thuis bent, en je gebruikt die apps zonder dat je een wifi-verbinding geïnstalleerd hebt, moet je dan eerst een netwerk kiezen, of ga je dan gewoon op internet en gaat het direct van je belkrediet af ?

Je kunt een wifi-netwerk oppikken, soms hangen er onbeveiligde netwerken in de lucht, deze kun je dan ook gebruiken. Ik zou nooit prepaid (noemen ze dat in Belgie belkrediet?) op internet gaan, dat kost veel te veel. Dat kun je op je telefoon gewoon uitschakelen.

Haha, ja , In belgië zegt men belkrediet :wink:
Ik was ook niet van plan om ‘prepaid’ op internet gaan
Echt bedankt voor je antwoorden, ik ben er veel wijzer uitgeworden, en ik ga er mee eentje aanschaffen.
Bedankt!

No problem! :slightly_smiling_face: