Andere stijl

Hey!

Ik draag best vaak saaie dingen. Zoals zwart shirtje, grijs vestje, spijkerbroek, uggs en een ketting en een sjaal en armband ofzo. Maar ik volg heel veel fashionblogs en ik vind dat veel leuker! Dit is al een heel tijdje zo, dat ik zeg maar andere stijlen veel leuker vind, maar ik weet niet hoe ik zeg maar een andere stijl krijg… want ik kan niet in een x een hele nieuwe garderobe aanschaffen en ik vind van die duurdere sieraden zoals josh armbanden & mimoneda kettingen ook mooi maarja… ik ben 15 en niet rijk (: Als ik dan zo’n leuk kledingstuk heb aangeschaft, heb ik het amper aan, omdat ik dat dan voor leuke dingen wil bewaren maar dan ligt het ook zo in mijn kast te liggen…

trek het gewoon aan, bedenk dat iedere dag een mooie en speciale dag is want er is er maar één van. En voorderest je koopt steeds iets meer bij wat je kan combineren met de rest.

En je vraag is nu hoe je dat kan doen?

Nou, eerst een tip, kopieer niet een stijl van iemand, ontwikkel je eigen stijl!

Ga eens winkelen en pak eens de dingen uit de rekken die je leuk vind, maar niet snel zal kopen. Probeer ook eens dingen die je juist niet leuk vind, misschien staan ze wel hartstikke leuk! Het is een kwestie van mixen en matchen met wat je hebt en wat je nieuw gaat kopen.

Begin met een paar basics voor een nieuwe stijl. Zoals overknees, een kanten shirtje, een hooggesloten blouse of wat je mooi vindt. Zo begin je er een beetje aan te wennen maar kan je ook nog gewoon een ‘normale’ outfit aan, en als je nieuwe stijl je bevalt kun je je garderobe langzaam uitbreiden!

Pak gewoon wat je leuk vind inplaats van standaard dingen. En doe het ook echt aan. Probleem opgelost.

En je moet vooral geen stijlen gaan kopieren ofzo, maar je kan wel inspiratie op doen uiteraard. ^^

Je moet gewoon kopen wat je leuk vindt

Ditzelfde had ik zo’n jaar geleden. Nu is mijn stijl toch wel redelijk veranderd. Nog is het niet echt een bijzondere stijl, maar wel heel anders. Mijn tip is:Kijk in je kledingkast en bedenk: Wat vind ik eigenlijk niet zo leuk meer? Waar ben ik overheengegroeid? Waar heb ik naar mijn mening te veel van? Gooi deze dingen niet meteen weg, maar probeer ze wat minder te dragen. Zo ben ik ook van Kiss Therapy van de sting afgekickt xD.

Dan probeer je dat ook niet meer te kopen, en koop je dingen die je wél echt leuk vindt, ook al heb je misschien al iets wat er een beetje op lijkt. Zo verandert je garderobe steeds een beetje, en je zult zien dat je stijl op lange duur behoorlijk verandert. Je moet er echter niet non-stop over nadenken dat het misschien nog niet genoeg veranderd is, zoiets heeft nou eenmaal tijd nodig.

Thanks voor de tips, ik moet het idd gewoon aan doen. En 't was ook niet mij bedoeling om stijlen te kopiëren maar ik bedoel gewoon dat ik stijlen van fashionbloggers veel leuker vind dan hoe ik er zelf uit zie, en dat ik er zelf dus ook leuker uit wil zien, maar niet exact als hun ofzo (:

Koop wat je leuk lijkt, en vooral niet kopiëren.

Wat is er nou mis met een bepaalde stijl kopieren, doen we toch allemaal hier! Dacht je waarom al die modeblogs dan bestaan…Juist om inspiratie (lees kopieren) op te doen.

Ik geef toe, ik kopieer ook, maar na verloop van tijd ga ik wel details ed aanpassen naar mijn persoonlijke smaak.

Ben zelf niet creatief, maar wel technisch en handig als het op (zelfmaak) kleding en mode aankomt

^
Inderdaad. Ik kopieer ook wel is stijlen van celebrity’s, modebloggers, stijliconen enzovoort. Daar is naar mijn mening helemaal niets mis mee hoor (:

:confounded:

Misschien kan je op www.lookbook.com of chictopia.com kijken voor inspiratie, kijk naar outfits wat je leuk vind, misschien is er wel iemand uit je klas of school/omgeving die er altijd leuk uit ziet. Je hoeft niet persé dezelfde kleding te kopen, maar je kan ook vragen waar ze heen gaan om te shoppen, misschien ontdek je een nieuwe winkel met hele leuke spullen?

je moet ook niets willen afdwingen of forceren. ik was op mijn 15e ook best saai qua kleding, maar als je er echt in geinteresseerd bent, komt het vanzelf, dat kan niet anders :stuck_out_tongue:
& inspiratie opdoen van blogs is altijd goed :slightly_smiling_face:

‘doen we toch allemaal hier’ is wel een beetje overdreven. Wel is het waar dat er altijd wel iemand is die hetzelfde kledingstuk als jij heeft enz. Ik vind daarom dat je niet erg gefocust moet zijn op of je iemand kopieërt of niet.