Andere school wegens pesten. Maar bang.

Zoals velen van jullie weten word ik erg gepest.
Ik overweeg nu om naar een andere school te gaan.
De andere school is ingelicht over dat ik er graag terecht wil.
Ik word hierover maandag terug gebeld.
Het enige probleem is dat ik heel erg bang ben.
Hebben jullie tips voor mij hoe ik het beste kennis maak met de nieuwe mensen?
En hoe ik het beste niet bang hoef te zijn?

PS: Mijn beste vriendin zit er ook op school dus fiets ik dan met haar samen en sta ik bij haar in de pauze dus dat komst sowieso goed.
Maar het is dat ik bang ben voor het kennis maken en voor dat ze me misschien niet zullen mogen ofzoiets…

Probeer je open te stellen. Ga er niet meteen vanuit dat mensen je stom vinden, want dat voelen mensen aan. Als je ziet dat iemand alleen zit in de klas wees dan niet bang om daar naast te gaan zitten. Als je het durft dan kun je iemand uit je klas aanspreken en zeggen: ‘Hoi, ik ben … en ik ben nieuw.’ en kijk hoe diegene daar op reageert. :slightly_smiling_face:

Ben wel eens een keer eerder naar een andere school gegaan en toen zei ik:
Hoi, ik ben (sorry anoniem ;$) en ik ben nieuw.
Toen zei een meisje: Hoi ik ben zo-niet-jouw-vriendin en ik ben oud
En toen lachten ze allemaal…
Uiteindelijk was het wel gewoon een normaal jaar zonder pesten alleen is het nu ik in de 2e zit weer raak.
Dus ik ben nu extra nerveus.

Bleh wat een stom kind. Vervelend voor je. :frowning_face: Als je wil dan kun je ook wat voorzichtiger aftasten. Het helpt dat je al een vriendin hebt op school denk ik. :slightly_smiling_face:

Zie het als een nieuwe start.
Sta open voor nieuwe contacten en mensen die wel aardig zijn.
Het kan alleen maar meevallen.

Inderdaad anders was ik echt helemaal alleen ;(
Me buurmeisje van 15 zit er ook dus komt wel goed in de pauze’s
maar 't is dat kennismaken waar ik bang voor ben…

Bedankt :flushed:

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt als jou. Ik heb het zelf helaas verkeerd gedaan toen, dus ik heb wel wat tips voor je.

• Hou je gezicht niet omlaag. Dit laat een laag zelfbeeld zien.
    Wat je beter kan doen is recht naar voren blijven kijken en probeer blij/vrolijk te doen (maar niet overdreven nep)
  • Probeer zelf initiatief te nemen met andere mensen te praten. Dit zorgt dat je spontaan overkomt en dat mensen je leuker vinden in plaats van dat alles van hun kant moet komen. Zij kennen elkaar allemaal al waarschijnlijk en het is voor een nieuweling altijd lastig om ergens bij te horen.
  • Probeer open te staan voor hun interesses en vertel de jouwe. Misschien heeft iemand anders dezelfde interesses en dan is het contact maken altijd makkelijker.
    Vraag aan je nieuwe mentor of je je voor de klas voor mag stellen. Ik weet niet of dat daar standaard is of dat het zo is van: ‘ga maar ergens zitten en zoek alles zelf maar uit’. Zo weten mensen dat je nieuw bent en hebben ze al een beetje een beeld van je. Vertel je mentor ook dat je hier bent omdat je gepest werd, dat hij/zij er vanaf weet.

en bedenk: als mensen stom doen, ligt het aan hun en niet aan jou. dat is echt zo!
Als je nog meer hulp nodig hebt of iets wil weten/vragen, mag je me noten :slightly_smiling_face:

Dit vind ik hele goede tips! Laat niet zien wat mensen die jou gepest hebben met je zelfbeeld hebben gedaan, maar probeer te doen alsof je zelfvertrouwen hebt. Het is een heel raar trucje, maar door te doen alsof je het hebt gaan mensen je behandelen alsóf je het hebt waardoor je het krijgt. Dit komt door je lichaamstaal, daarom is het zoals Roodborst al zei belangrijk om bijvoorbeeld je hoofd omhoog te houden en rechtop te lopen. (Overdrijf het natuurlijk niet ;p) Het gaat mensen er namelijk niet om wie je bent/wie je was, maar om wat je uitstraalt. Straal jij zelfvertrouwen en vrolijkheid uit, dan vinden mensen dat prettig. Straal je negativiteit en verlegenheid uit dan maak je het moeilijk voor je zelf. Probeer dus uit te stralen wat je wil, ondanks hoe je je voelt. Good luck! (:

Stel je voor als mensen daar om vragen, maar ga jezelf niet opdringen en opvallen. Om een of andere reden (puberteit) houden kinderen op de middelbare daar niet zo van en gaan ze iedereen die opvalt pesten.
Mijn tip is dus om gewoon niet op te vallen en je niet te laten pesten door een zelfverzekerde houding aan te nemen.

Zoek misschien een beetje het rustigere groepje op in je klas en probeer daar een beetje aansluiting mee te vinden. Als er bij ons iemand nieuw was, werd diegene vaak opgenomen door een wat rustiger minder popi-jopi groepje en blendde zo gewoon in met de klas zonder moeite. Overigens werd er bij ons niet gepest, dus het ligt denk ik ook aan de school/klas waar je terecht komt.
Gewoon heen gaan en inderdaad niet te in jezelf gekropen doen en met je hoofd naar beneden, maar een beetje jezelf voorstellen enzo. Komt vast wel goed =)

Bang zijn dat anderen je niet mogen… dáár ga je de fout in.
Die fout heb ik ook gemaakt. Weet je wat er gebeurde? Ik had maar één goede vriendin in de klas.

Stel je open voor anderen, wees lief, vrolijk, spontaan! En wees vooral jezelf.

Probeer iedereen te respecteren, maar vooral JEZELF!
Jij bent wie je bent, en daar mag je trots op zijn. Blijf vooral jezelf.

Zoek mensen op waar je jezelf bij kunt zijn.
Je hebt je vriendin, maar probeer je niet alleen aan haar vast te houden.
Je moet ook echt voor anderen openstaan.

Doe aan het begin gewoon tegen iedereen aardig, en probeer geen vooroordelen over anderen te hebben. Als ze merken dat jij respect voor hen hebt, dan zullen ze dat ook voor jou hebben. En als ze niet aardig tegen je doen, dan zoek je er verder gewoon geen contact mee.

Denk gewoon: ‘Ik maak een nieuwe start, en iedereen vindt me aardig!’

Het komt vast wel goed! Heel veel succes! :slightly_smiling_face:

Ik had dit op de basisschool en ik zei tegen mezelf oke ik ga op de middelbare school wel leuke vrienden hebben. Ik ben de eerste dag meteen met een paar mensen aan het praten geraakt en zo zijn we nu al 4 jaar lang hele goede vriendinnen geworden. Dus gewoon je verstand op 0 zetten en op ze afstappen en niet teveel op de achtergrond blijven.
Je kan het meis! :slightly_smiling_face:

Ik ben dit jaar op een nieuwe school begonnen vanwege pesten. In het begin vond ik het heel eng, maar het was echt de beste beslissing van mijn hele leven. Aangezien je al iemand kent zal het minder moeizaam gaan om nieuwe mensen te leren kennen denk ik, ik zeg: zeker doen en veel succes!

Zoiezo het klaslokaal in lopen met een glimlach zodat mensen gelijk een goede indruk hebben. En voor de rest gewoon jezelf blijven.
Succes