andere school of beeldende vorming?

Hoi!
Ik heb een probleem, ik heb het profiel C&M gekozen met muziek alleen door te weinig aanmeldingen voor muziek geeft mijn school geen muziek meer. Nu moet ik kiezen voor een andere school (zonder vriendinnen die mee gaan, niemand ken ik er, helemaal nieuw) of kiezen voor beeldende vorming. Later wil ik heel graag wat met theater doen, en misschien iets met binnenhuisarchitect/styliste. Dus mijn vraag is wat is jullie advies moet ik muziek kiezen en naar een andere school gaan weg van mijn vriendinnen of op deze school blijven en beeldende vorming kiezen?!

Liefs,

Ik zou gewoon beeldendevorming kiezen, welke niveau doe je?

Zo he wat een goede school…

Als ik voor dezelfde keuze stond, alleen dan dat ze beeldende vorming zouden schrappen, dan zou ik naar een andere school gaan.
Ik zou niks in de weg van mijn passie laten staan.

Ik zou niet voor muziek naar een hele nieuwe school gaan, ik zou gewoon voor beeldende kunst gaan. ik heb beeldende kunst, en de praktijk is natuurlijk heel anders (tekenen - muziek maken) maar de theorie is hetzelfde. ik doe straks examen en moet hetzelfde leren als de muziekklas.

Meestal heb je niet zo heel veel aan muziek op school, omdat de meeste mensen die muziek doen ook een instrument bespelen op een muziekschool en daar ook examens haalt. Je hebt dus meestal ook niet zo veel aan de muziekles op school. Als je binnenhuisarchitect wil worden lijkt me beeldende vorming opzich ook wel handig, want dit kan je misschien helpen bij het maken van goede tekeningen. Ik zou niet naar een andere school gaan voor alleen muziek, je hebt dit vak ook niet nodig om bij een vervolgopleiding aangenomen te worden volgens mij.

Ik doe havo :wink:

Oja, en ik bespeel zelf de piano (heb ik ook les in) en zing
xx

Muziek op school is beetje waardeloos wel leuk maar beetje zingen en nootjes lezen. Als je later wat met muziek gaat doen moet je noten kunnen lezen maar (tenminste bij ons op school) doen ze dat toch zo goed als niet. Maar volg je dromen :3

oke, bedankt allemaal! morgen heb ik een gesprek en dan word de beslissing misschien genomen, als je nog tips hebt hoor ik die graag :wink:
xx

Bedenk wel: Zonder muziek met veel talent kun je wel worden aangenomen op het conservatorium. Zonder drama kun je wel op de toneelschool worden aangenomen. Zonder beeldende vorming kun je niet direct na je middelbare school naar de kunstacademie (voor zover ik weet), dan moet je wachten tot je 21e en dan een toelating doen.

Muziek is op onze school wel goed, je leert je echt goed ontwikkelen en moet ook eigen composities maken en krijgt goede begeleiding, en ook de begeleiding die je nodig hebt als je conservatorium wilt gaan doen. Ik doe zelf geen muziek maar weet dit wel, hehe.