Heee meiden,
Ik zit nu in het eerste jaar van de opleiding persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen niveau 4. Deze week begint periode 4 van de 8 dus zit ik nu bijna op de helft van het jaar. Alleen is de opleiding niet wat ik ervan had verwacht… het is allemaal heel makkelijk, zonder te leren haal ik voor de grote kennistoetsen het hoogste cijfer van de klas terwijl andere die er heel hard voor leren een 4 halen… ook heb ik het gevoel dat ik er niet echt iets leer, mijn vriend zegt dat ik onder mijn niveau zit en dat ik iets veel uitdagenders nodig heb en dat is ook zo. Ik zit vaak niks te doen en haal het met 2 vingers in mijn neus.
Na het mbo wil ik graag hbo gaan doen maar stel ik haal hbo niet heb ik wel een diploma nodig om op terug te vallen maar dat is dit niet. Dit wil ik niet gaan doen als werk. Ik had dit als eerste instantie gekozen als vooropleiding voor het hbo omdat ik psychologie wilde gaan studeren maar mijn vriend zegt dat ik met een andere mbo diploma dat ook kan gaan studeren.
Ik wil dus gaan stoppen met deze opleiding die ik nu volg alleen weet ik niet goed hoe ik dit mijn moeder moet vertellen? Ik wil haar niet teleurgestellen… heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Ook ben ik nog minderjarig… ik ben 16 jaar en ben dus nog leerplichtig dit is wel heel lastig want ik moet dit jaar dus wel afmaken…