"Andere Muziek"

Ik luister sinds een paar maanden steeds meer naar andere soorten muziek, denk aan All Time Low, The Arctic Monkeys, Fall Out Boy, Panic! At The Disco, Ghost Town, The Cab, etc.
Niemand uit mijn klas kent deze muziek en dat irriteert me verschikkelijk, omdat ze allemaal naar de top 40 muziek luisteren en heel veel van die muziek vreselijk is (Don’t kill me!)

Ik luister soms ook naar Black Veil Brides, Bring Me The Horizon, Pierce The Veil, Of Mice and Men, etc.
Iets meer bekende muziek waarna ik luister: Lorde, Imagine Dragons, Bastille, One Direction (jup), Ed Sheeran.

Kent iemand deze bands, ik heb soms namelijk echt behoefte aan Nederlandse mensen die deze muziek ook echt geweldig vinden, ik weet dat ze er zijn, maar je komt ze niet bepaald elke dag tegen ;s

Reageer :slightly_smiling_face: 'x

Ik denk dat je bij Celebs wel veel kunt vinden: http://forum.girlscene.nl/forum/celebs/

http://forum.girlscene.nl/forum/media-film-muziek/post-hier-indiealternative-en-dat-soort-nummers-119941.0.html

ik snap je frustratiee…
zelf speel ik gitaar en piano. hierdoor hoor ik dat praktisch alle liedjes uit de top40 gewoon uit hetzelfde melodietje bestaat! denk aan roar van katy perry en wrecking ball van miley cyrus GEWOON HETZELFDE. ik irriteer me echt geaaak daaraan dus ik ben ook overgestapt op andere muziek… waaronder ook all time low en the arctic monkeys jaa. verder ben ik wel echt mega fan van ed sheeran :flushed: lorde, bastille en vooral imagine dragons vind ik ook wel leuk maar gister zat ik te kijken op zo’n muziek app genaamd itube(je kent t vast wel) en zat bij die top 100 te kijken die zij hebben. Ik klikte de bovenste aan alternatief en ging gewoon random liedjes daarvan is luisteren… nou ik ben per direct overgestapt hahah.
Liedjes uit de 80’s en 90’s wil ik ook nog wel is luisteren :flushed:

Sorry, maar minstens de helft van de artiesten die jij noemt vind ik niet onbekend en een aantal hebben ook in de Top 40 gestaan. Het is dus maar wat je definitie is van “Top 40 muziek” (ik kan echt niet tegen mensen die die term gebruiken, sorry). Maar verder snap ik je frustratie wel, want als ik zeg dat ik naar Sunrise Avenue of Natalia Kills luister dan kijkt ook iedereen me vreemd aan.

:s

^dafuq?

@ TS: kijk inderdaad eens onder het kopje celebs! Daar zijn meerdere topics van bands te vinden, ook waar jij naar luister :slightly_smiling_face: Wellicht dat je je daar beter bij voelt!

Maar dit is gewone mainstream muziek? Niks ‘anders’ aan toch?

the Arctic Monkeys sorry :’)

In dit board (Media, film & muziek) is ook veel te vinden over dit soort bands. Verder is last.fm een goede site om meer muziek te ontdekken. Het is echt niet zo alsof je de enige bent die geen top 40 luistert of zo :’)

Ik luister dezelfde bands mwuahah! Bovendien heb ik BVB al 2x live gezien :metal:

Over het algemeen is dit gewoon mainstream muziek onder jongeren die niet enkel naar de radio luisteren. Daarom vind ik het een beetje raar dat je die ‘andere muziek’ noemt. Wil je zo graag hipster zijn en naar onbekende bands luisteren, Noisetrade is daar handig voor.

Me likes :grin:

En even over dat top40 mainstream gedoe… Veel mensen kennen Simple Plan bijvoorbeeld van het nummer Summer Paradise, maar ondertussen hebben ze geen flauw idee wat voor soort muziek de band eigenlijk maakt…

Tsja. Just saying.

Ken je You Me At Six ook? :grin:

BLACK VEIL BRIDES<3

Ik houd echt van dat soort muziek:)
Ken je My chemical romance?

ik luister ook echt veel van die muziek! haha maar niemand snapt dat maar oke ik ben ik

ik vind paar van die bands wel tof! ik luister vooral veel La Dispute, My Chemical Romance, Never Shout Never, Guns 'n Roses, Mayday Parade, Sleeping With Sirens, Pierce The Veil, Mindless Self Indulgence, Limp Bizkit, Green Day

okay hele waslijst eigenlijk haha

De bands die ik luister:

Black veil brides, My chemical romance, sleeping with sirens,

En een beetje all time low en pierce the veil,

En voorderest veel oude bands (rammstein, judas priest enzo)

haha hey, met jou kan ik praten :bowing_man: My Chemical Romance was mijn eerste stap naar dit soort muziek, ze betekenen wel veel voor me :stuck_out_tongue:

Ik vind deze bands nou niet bepaald heel ‘anders’ hoor

Haha, Mijn eerste stap in de ‘rockwereld’ was Alice cooper, years ago. Mijn ouders (vooral mijn moeder) zijn wel echt metalheads, dus mijn moeder houd wel van mijn muziek (mijn vader staat nergens voor open)
mijn eerste stap in de wat ‘modernere’ rock enzo was black veil brides, en daarna sleeping with sirens, en sinds kort ben ik addicted aan mcr. jammer dat ze uit elkaar zijn:(