Andere meisjes bij hem logeren

Lieve girls,

Mijn vriend gaat dit jaar studeren en gaat op kamers. (Ik was helaas gezakt dus moet 6VWO overdoen).
Er is een kennismakingsweek en hij verblijft natuurlijk daar die tijd. Er zijn meerdere vrienden (oud-klasgenoten) wie ook in Leiden gaan studeren.

Nu vroeg mijn vriendje laatst dus of ik het erg zou vinden als twee vrienden (meisjes) bij hem op kamer zouden logeren die week en vandaag maakte hij simpelweg duidelijk dat het zou gebeuren. Eerlijk gezegd vind ik het echt geen fijn idee en ik zei meteen dat ik het erg zou vinden. Hij met nog twee meisjes op één kamer? Ik ken ze wel, één van hen is ook best een goede vriendin van mij maar het idee al dat er een ander meisje (nu 2) bij hem slapen vind ik echt niet fijn. Natuurlijk niet bij elkaar in bed (naja en als dat zou gebeuren dan is het voorbij :wave: )

Misschien stel ik me echt heel erg aan. Maar met dit soort dingen ben ik sowieso best moeilijk.

Hij vroeg later nog of hij nog een andere vriend (jongen) moest vragen ook te komen zodat ik het minder erg vond. (Als die jongen uberhaupt kan en daarheen gaat en de hele week blijft.)

Wat zouden jullie doen in zo’n situatie?

Ik zou 't niet goed vinden en mijn vriend zou dat begrijpen. Zou jouw vriend het chill vinden als er twee jongens op jouw kamer kwamen slapen? Denk 't niet.

Dat zei ik dus ook tegen hem waardoor hij het wel een beetje begreep. Maar dan probeert hij me verder over te halen met andere redenen.

Wauw als mijn vriend dit uuberhaupt zou vragen… zoiets uberhaupt door zijn hoofd zou halen. damn

Ik zou er eerlijk gezegt geen probleem mee hebben. Mijn vriend slaapt ook wel eens bij vriendinnen gewoon omdat dat handiger is. Als het voor de leuk/gezelligheis was vind ik het een ander verhaal. Ik vertrouw hem dus ik zie geen reden waarom het niet zou mogen.
Zal vast wel de enige zijn die er zo over denkt :’)

Als het een goede vriendin van me is zou ik het oke vinden. Anders niet. Echt niet.

Dit beschrijft ongeveer precies hoe ik denk, hoe ik ben. Maar nu overkomt het me.

Nee ik begrijp jou ook wel want zo probeert mijn vriend het me ook uit te leggen. Het is ook niet dat ik hem niet vertrouw, maar op één of andere manier kan ik het niet. Het ligt ook niet aan die meisjes, ik zou geen enkel meisje goedkeuren. (Hoewel, nogmaals, ik hier moeilijk in ben. Misschien te moeilijk.)

Één daarvan is wel een goede vriendin, maar ik was vroeger (voordat ik ook maar iets met hem had) bang dat zij hem leuk vond. Niet andersom.
Maar dan snap ik zelf juist niet, zij weet hoe ik ben. Ze snapt dan toch wel dat ik dat niet leuk vind, waarom doet ze dat dan?

Trouwens, het andere meisje die ik niet goed ken heeft een relatie. Hoewel ik haar dan ook niet snap want als haar vriend zoiets zou vragen zou ze ook nee zeggen.

Ik zou er zelf geen probleem mee hebben. Maar dat is voor iedereen natuurlijk anders. Als ze elk hun eigen matras hebben zie ik het probleem eigenlijk niet echt

Ik zou het totaal niet leuk vinden maar niet verbieden. Maar als ik iets Echt echt niet leuk vind doet me vriend er alles aan om een oplossing te vinden.

ik zou er geen probleem mee hebben. het is gewoon handiger en niet ‘omg gezellig sleepover’ ofzo

Ik denk niet eens dat ik het kan verbieden, hij doet het toch wel. Maar ik wil het ook niet verbieden want dan denk ik weer, wat voor vriendin ben ik dan?
Hij probeert ook oplossingen te vinden of ervoor te zorgen dat ik het niet erg vind.

ik zou dat dus echt niet tof vinden, en ik denk ook niet ik het toe zou laten

Ik zou het verbieden.

In dit geval zou ik het niet erg vinden, een kamer vindt niet iedereen op tijd en dan is het heel chill als iemand zijn kamer beschikbaar stelt voor logés. Kun je niet een afspraak maken dat hij je elke dag even belt of een berichtje stuurt hierover? Zodat jij je iets geruster voelt

Ik vind dat niet tof. Als mijn vriend een huis had met logeerkamer: prima. Maar niet in zo’n studentenkamer dat je met zijn allen bij elkaar slaapt. Ik kan daar gewoon niet goed tegen. Ik zou ook niet gewoon mogen slapen bij een jongensvriend van mij, dus waarom meiden wel bij hem. Ik ben daarvoor te jaloers aangelegd ofzo. Spelen er meteen allemaal scenario’s door m’n kop. En daarnaast, kunnen ze niet bij iemand anders slapen ofzo

Jep, ik ook.

Ondanks dat ik mijn vriend helemaal vertrouw zou ik het toch geen fijn idee vinden

Ik sta vast helemaal alleen met dit standpunt, maar ik ga het toch even zeggen:
Ik vind het vreemd dat jij denkt het recht te hebben om hem zoiets te verbieden. Ok, moesten jullie nu al tien jaar samenwonen, dan heb je inderdaad wel de mogelijkheid en het recht om beslissingen te nemen voor een ander. Ik weet niet hoe lang jullie al samen zijn of zo, maar ik vind het altijd nogal ongezond klinken als je elkaar dingen gaat verbieden. Jullie zijn tieners, jullie relatie is waarschijnlijk nog geen jarenlang aan de gang. Ik vind dat je wel het recht hebt om duidelijk te maken dat je je er niet zo comfortabel bij voelt, maar echt gaan verbieden vind ik altijd zo extreem. Laat iedereen zijn eigen leven nog een beetje leiden!

(en zoals ik al zei, ik ben vast de enige met deze mening. En ik bedoel dit niet meteen als een persoonlijke aanval of zo, gewoon eventjes mijn visie mee delen :slightly_smiling_face: )