Het zou kunnen dat sommigen van jullie dit verhaal in een al reeds bestaand topic thuis vinden horen of het een stom verhaal vinden, maar ik denk ook dat er een aantal meiden zullen zijn die zich (deels) zullen herkennen in dit verhaal.
Ik zit namelijk met het ‘probleem’ dat ik al een tijdje (lees: bijna een jaar) telkens probeer af te vallen en strakker te worden, maar ik steeds weer verval in oude (slechte) gewoontes. Op internet is ongelofelijk veel te vinden over afvallen en strakker worden, alleen staan deze berichten helaas meestal ook weer recht tegenover elkaar waardoor ik in ieder geval niet meer weet wat nu goed werkt en wat niet werkt.
Allereerst wil ik graag afvallen/strakker worden voor mezelf. Veel te zwaar ben ik niet, maar de welbekende ‘vetjes’ op verschillende plekken vind ik niet prettig: ik wordt er niet vrolijk van als ik er zelf naar kijk en wordt er af en toe vrij onzeker van.
Nu heb ik sinds een tijdje een blessure/klachten rond mijn heupen/onderrug waardoor ik niet meer kan en mag hardlopen en andere vrij intensieve sporten die klappen op dit lichaamsdeel kunnen veroorzaken mag beoefenen. Ik snoep vrijwel nooit, drink veel water (ruim boven de twee liter per dag) en eet wanneer ik brood, beschuit of iets dergelijks neem altijd de volkoren variant.
Nu vroeg ik me af of iemand mij zou kunnen vertellen wat producten zijn die je juist wel moeten eten/drinken om af te vallen en wat producten zijn die je absoluut moet vermijden om af te kunnen vallen. Waar ik geen behoefte aan heb en wat ik ook niet allemaal in huis kan krijgen, omdat ik nog thuis woon en niet de boodschappen doe, zijn de zogenoemde ‘superfoods’. Ik ben echt op zoek naar tips zonder vermelding van havermout, chiazaad en dergelijke erin. Ook hierop zullen natuurlijk wel weer verschillende antwoorden zijn. Overige afvaltips hoor ik ook graag. Verder vraag ik me af of iemand misschien effectieve en niet al te belastende oefeningen (voor vooral buik, billen, benen) kent die je thuis uit kan voeren en niet te lang duren.
Ik hoop dat het nog een redelijk samenhangend verhaal is en dat jullie me hierbij kunnen én willen helpen. Verder hoor ik het graag als iemand zich herkent in dit verhaal/probleem.