Ander leven.

ik zou wel als een celebrity willen leven

Jahoor, ik ga volgend jaar naar thailand een paar maanden :slightly_smiling_face:

Ja heel vaak.
Niet persé aan de andere kant van de wereld, maar wel een huisje voor mezelf.
Gewoon een nieuwe stap in m’n leven, een tree omhoog tot volwassenheid.

Ik ben gelukkig hoe het nu is, maar toch zou ik het wel willen. Een hele nieuwe uitdaging!

Dat zeg ik, het leven wat ik nu heb vindt ik saai.
Na mijn mening verandert het toch wel, wie weet neem ik geen vriend en heb ik geen schoonouders, en niet elke schoon ouder is zo vervelend.
Ik zal niet altijd werken, misschien stond het niet goed in mijn post :wink:
Maar gewoon wel werken en dan rond trekken, niet huisje-boompje-beestje
dat is me gewoon té saai.

Nee oké, maar dat waren standaardvoorbeelden. Ik probeer te zeggen dat er altijd minder leuke dingen zullen blijven maar dat je die leuk kan maken door er anders naar te kijken en anders in het leven te staan.
Ik wil ook rondtrekken! Maar daarna wel huisje-boompje-beestje =p

ahaha standaard voorbeeld wc schoon maken:P!

Ja, ik snap je punt maar ik denk dat het leven toch iets spannender en uitdagender is in een ander land.

ik wens soms dat mijn leven veel feestlijker is, ik vind de mijne nu opzich wel saai.
lekker uit mijn dak gaan, met strangers lachen enzo. gewoon dat voor 1 dag.

Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

JA! ja ja ja heel graag zelfs. soms zit ik te denken van hoe zou het zijn als …
dat je gewoon alles achter je laat. ruzies, school, werk, problemen, al het gedoe en dan dat je ergens helemaal opnieuw begint. lijkt me echt heerlijk. dus als iemand het van plan is, ik ga graag mee =D

Af en toe, maar je weet ook niet hoe het zou zijn als je ergens anders was geweest. Dingen die niet leuk zijn, zul je altijd tegenkomen. Dat zal niet veranderen als je naar een andere plek toe gaat. Het probleem dat je had zal er misschien niet zijn, maar er zullen vast en zeker andere problemen te voor schijn komen. Problemen leer je mee omgaan. Ik zie het als iets dat je sterker zal maken als je het hebt doorstaan.

verkeerd topic (a)

Ongelukkigheid blijft je volgen, waar je ook heen gaat. Je kunt er niet voor vluchten. Het enigste wat je er tegen kunt doen, is zorgen dat je gelukkig wordt. Vluchten helpt niet.

Nee, het leven begint net pas, je bent pas 'n kind, tuurlijk voel je je weleens ongelukkig, dat hoort gewoon bij de puberteit.
Maar dat betekent niet gelijk dat het leven stom is en niets voorstelt etc.

Sommige mensen hebben wel wat meer probleempjes dan alleen een beetje puberen?

ik wil mijn leven soms wel omgooien ja! niet omdat ik ongelukkig ben met mijn leven nu maar ik heb soms het gevoel dat ik er niet alles uithaal. zo ben ik nu druk bezig met studeren en die dingen, maar er is zoveel meer in het leven dat ik wil meemaken! zo wil ik verschillende werelddelen bezoeken, daar een tijdje leven zodat ik hun cultuur wat beter begrijp, trektochten doen, allerlei soorten dingen leren, … maar daar heb ik nu gewoon de tijd/middelen niet voor. ik ga wel proberen volgend jaar een jaar in het buitenland te studeren, dat is ook al iets.

overigens, ik vind het raar dat iedereen tegen topicstarter praat alsof ze emo is, terwijl ze zelf in de beginpost zegt “of gewoon je leven helemaal anders, zonder dat je ongelukkig bent en je best een prettig leven hebt?”… ze lijkt me niet ongelukkig of puberig hoor, ik denk dat ze gewoon een beetje een filosofische vraag stelt :wink:

Geloof me, daar weet ik alles van.
En zolang je blijft wentelen in zelfmedelijden (weet ik ook alles van) maak je alles alleen maar erger.

Becoming enlightened of the feeling of feeling hurt is worse than the existent hurt

Het is geen filosofische vraag omdat er geen leven bestaat met enkel maar geluk. Als er enkel maar geluk zou zijn, zou het ook geen geluk noemen. Er is ongeluk nodig om te weten dat er geluk is. Twee zijden van dezelfde medaille.

Dat heeft ze niet bepaald zelf in de hand…

True :slightly_smiling_face: