And suddenly it became awkward

Hallo (:

Ik heb jullie hulp/advies/tips/mening/whatever nodig. Ik ben dus heel erg goed bevriend met een jongen, puur op vriendschappelijke manier, en we gaan dan ook veel met elkaar om. Op school is het super leuk enzo, nu nog steeds, en we lachen heel wat af. Natuurlijk praat ik ook veel met hem op msn, en ik weet dat je een vriendschap niet op msn moet baseren, maar de laatste tijd is het nogal raar, alsof hij er op uitgekeken is. Zoals ik al zei is op school niks veranderd, we zijn nog steeds ‘‘beste matties’’, maar zodra we tegenwoordig op msn praten, gaat het mis. ‘Vroeger’ praatten we echt heel veel online en hadden we nooit echt stiltes. Nu is t echt zo van dat ik alles moet zeggen en niks komt uit hem. Hij reageert dan alleen 3 minuten later met ‘lol’ of ‘haha’ of ‘XD’. Als ik dan gewoon niks meer zeg, omdat ik het gewoon dom vindt hoe hij reageert, dan krijg ik na 10 minuten een vage ‘‘tralala’’ random. Zo van, hij wilt iets zeggen maar weet gewoon niet wat. Echt zeer frustrerend. Als hij niet met me wilt praten, klik me dan niet aan.

Het punt is dat, doordat we zo goed bevriend zijn, we het dus gewend zijn om elkaar altijd meteen aan te klikken. (Wow dit probleem klinkt echt heel kinderachtig enzo, maar het is echt heel irritant). In ieder geval, hebben jullie hier ook last van bij bepaalde vrienden? En wat doen jullie er aan? Of negeren jullie het gewoon? En ik weet, at the end of the day is het toch alleen maar belangrijk hoe in het in real life zit en dat zit ook nog steeds goed, maar toch is het frustrerend.

ik snap heel goed wat je bedoeld!!
mijn vriend werkt al. en ik ben een student en ik heb een bijbaantje in het weekend. we zien elkaar doordeweeks nooit, en soms in het weekend als ik niet te moe ben van werken en als ik niet te veel huiswerk heb of niet hoef te leren.
we spreken elkaar dus dagelijks (op doordeweekse dagen) op msn. dus ik snap wel wat je bedoeld met je online relatie met elkaar zeg maar…

misschien is hij de laatste tijd wel heel druk bezig met school, of is hij ook tegerlijkertijd (online)spelletjes aan het spelen. dan reageren jongens ook altijd heel langzaam en vaag. of misschien is hij wel ondertussen tv aan het kijken of met andere mensen kletsen op msn.
wat ik bedoel te zeggen: het hoeft niet per se te betekenen dat hij op je uitgekeken is maar dat hij gewoon ook andere dingen aan het doen is.
dat hij nogsteeds gesprekken met je begint wilt al heel wat zeggen. als ik jou was zal ik het even in de gaten houden, en wanneer hij echt al 3 weken of zo niet meer begonnen is om tegen jou te praten, zal ik me pas zorgen maken :stuck_out_tongue: dus begin niet steeds elk gesprek met tegen hem hoi te zeggen, maar laat het hem af en toe ook eens doen met het gesprek tegen jou te beginnen.
wanneer het gesprek weer dood loopt kan je hem ook gewoon eerlijk vragen wat hij aan het doen is waarom hij zo langzaam/kort reageert.
mocht dit je zorgen toch niet wegnemen dan kan je ook altijd erover beginnen tegen hem. vertel dat je blij bent met zijn vriendschap en dat je het leuk vind om met hem te kletsen maar dat je het gevoel hebt dat het de laatste tijd niet zo lekker loopt online tussen jullie. vraag of hij er ook zo aan denkt.

bedankt voor jullie reacties :slightly_smiling_face:

@Cherryblossoms Dat zou kunnen kloppen ja, we kennen elkaar nu een stuk beter natuurlijk dan in t begin, maar dan nog, met vriendinnen die ik 13 jaar ken loopt t gesprek ook altijd gewoon goed dus op zich hoeft het niet zo te lopen. Als ik iets vraag aan hem, reageert hij gewoon suf met ‘‘Nee xD’’ ofzoiets. Dat hoeft toch niet op zo kortaf haha.

@Doenie Dat is het punt dus, hij is degene die me altijd aanklikt. Dus hij wilt wel met me praten, dat merk ik ook aan de ‘‘tralalala’’ die hij af en toe stuurt haha of gewoon random andere dingen. Toch is het anders dan eerst. En ik weet ook idd dat hij op zo’n jongens forum zit met allemaal ‘‘oh zo leuke plaatjes’’ en die stuurt hij dan ook vaak door als de stilte echt te lang duurt. Ik heb een beetje het idee dat hij me eerst soort van ‘‘wilde veroveren’’ dus indruk op me wilde maken en nu hij me echt goed kent en we dus daadwerkelijk goede vrienden zijn, dat hij zoiets heeft van ‘‘oh ja, maar zij is er toch altijd voor me. Maakt niet uit hoe kortaf ik doe of niet’’. Want soms stuurt hij gesprekken door met mensen waar hij nooit mee praat en dus nieuw zijn (en dit stuurt hij dan door om de hilariteit van die gesprekken) en dan zie ik dat die gesprekken heel snel en leuk verlopen…

Dat wat doenie zegt klopt volgens mij wel.
Het lijkt inderdaad alsof hij het wel leuk vindt dat jij tegen hem praat, daarom komt hij na 10 minuten stilte alsnog met iets doms. Maar als mijn vriend droog reageert is hij bijna altijd iets anders aan het doen, een online spelletje inderdaad of zo’n forum. Dus ja… Zelf minder beginnen? Dan mist hij die aandacht misschien.

oke dan blijft er dus nog maar 1 tip van mij over: vraag aan hem wat hij aan het doen is. of praat er met hem over :slightly_smiling_face:

Kweenie ik voel me te oud voor dit probleem, ik weet niet eens wat een ‘tralala’ random is. Haha.

@ditchedprincess hahaha ik ben ook 18 hoor. In ieder geval, ik bedoel daarmee dat hij dan opeens ‘‘Tralala’’ typt. Gewoon om een gesprek te hebben. Dat ik daar op moet reageren.

@Doenie ik weet dat hij op dat forum zit, kan ik hem niet verbieden haha. Maar het dat deed hij eerst niet zoveel als nu. Hij gaf tenminste wat aandacht ofzo, maar nu ben ik zeg maar ‘‘vanzelfsprekend’’ voor hem dus af en toe wat zeggen vindt hij voldoende?

@LemonJenny Ik begin zelf dus nooit haha, zodra ik online kom klikt hij me al aan. Ik kan hem moeilijk gewoon helemaal negeren. Als ik dat doe dan blijft hij vanalles typen en zodra ik dan uiteindelijk reageer is hij weer afwezig…

Weet je zeker dat je niet als meer dan een ‘gewone vriendin’ ziet?

anders doe je het andersom en klik jij hem eens aan als je echt wat te vertellen hebt dan… Ik weet niet hoe vaak jullie elkaar zien, maar als je elkaar elke dag ziet heb je natuurlijk minder te vertellen op MSN oid.
Hij kan het ook uit gewoonte doen? hij is gewend dat jullie altijd praten en dat wil 'ie zo houden? anders weet ik het helaas ook niet =P

Als je in het echt met hem praat, kan hij zich alleen op jou en jullie gesprek concentreren, maar op msn is hij misschien ook wel met andere dingen bezig, met anderen praten, gamen, eten of wat dan ook. Misschien reageert hij daarom later, omdat hij er niet helemaal bij is. Als je in het echt maar goed met hem kan praten toch? Of vraag hem er anders een keer naar.

Ik vind dat je je een beetje te druk maakt. Jullie hebben irl een leuke vriendschap en daar gaat alles goed. Misschien dat hij msn gewoon minder leuk gaat vinden. Is de reden waarom je je zo druk maakt omdat je hem leuk vind?

Dat heb ik ook af en toe, en nog wel met goede vrienden die ik niet elke dag spreek, laat staan als ik ze elke dag zou zien, zoals jij. Soms heb je elkaar gewoon niets meer te vertellen, en dat wordt het msn’en vreemd of saai. Als dit mij overkomt laat ik welleens een kwartier niets van me horen ofzo want tja, wat zeg je dan?
Mijn advies: zeg bij zo’n moment in het gesprek maar dat je moet gaan ofzo en pas als je echt weer iets te vertellen hebt (al is het een paar dagen later) kan je weer ‘normaal’ een gesprek beginnen.

@Tender Ja klopt, ik denk ook wel dat dat het is; uit gewoonte doen. Hij klikt me altijd aan, dus waarom zou hij dat opeens niet doen. Gevolg is wel dat we nu niet altijd leuke gesprekken hebben meer.

@BlowMeAway Jaa dat klopt, en ik vind het ook niet zo’n intens groot probleem maar ik ben alleen bang dat het zeg maar op een geven moment doorslaat in real life om een of andere reden… Maarja, zoals het nu is, is er niks aan de hand nee.

@heleboelnummers Jup, ik kan me voorstellen dat het een beetje dramatisch overkomt. Dat is ook echt niet mijn bedoeling, het is meer iets wat ik ‘opmerkte’ dan dat ik er wakker van lig haha. Ik vind hem niet leuk op die manier nee, maar onze vriendschap is me wel heel veel waard.

@thefinal Dankje (: Dat doe ik trouwens ook wel eens onbewust. Omdat het gesprek toch niet loopt, ga ik dan maar even wat lezen of tv kijken ofzo haha. Dan kunnen we beide even iets anders doen zodat we later weer gespekstof hebben enzo. Maar zou ik vaker moeten doen ja.