Anarchisten unite!

Ik ben even heel erg benieuwd of er meer anarchisten zijn zoals ik hier :grin:
Ik weet niet of er al een topic over is, kan niks vinden namelijk maar zoja een linkje zou fijn zijn

Anyways zijn er meer mensen zoals ik? Lichtelijk anti-koningshuis en regering? Anyone? :cold_sweat:

ik haat alles in en aan dit land maar idk of je dat bedoelt :’)

Komt zekers in de buurt! :ok_woman: hahaha

Ik vraag me af wat je tegen de overheid hebt. Zonder zijn we echt niet beter af met deze wereld, lijkt me.

Ja allemaal leuk een aardig dat anarchisme maar ik geloof gewoon niet dat zoiets realiseerbaar is.

Ik denk juist het tegenovergestelde, zonder overheid en koningshuis o.i.d. zouden we het veel beter hebben. Geen oneerlijke verdeling van geld/privileges, samenwerken om tot beslissingen te komen en niet onder anderen gebukt gaan. Het zijn criminelen, tbh.

Een citaat van Emma Goldman: “If voting changed anything, they’d make it illegal.”
En dat is zo waar. :confounded:

Waarom niet?

Er moet toch altijd iemand zijn die de leiding heeft, anders wordt het chaos.

Wil je een president? Wil je een dictatorschap? Feitelijk gezien schijnt democratie toch het beste te helpen hierin. (ik wil best een wetenschappelijk artikel sturen).
Is dit een discussie topic of een algemeen topic want dan moet je dit als ongelezen beschouwen :slightly_smiling_face:

Ik vind dit altijd een beetje dommige opmerkingen (no offense) Natuurlijk ben ik het ook niet met alles eens wat hier in Nederland gebeurt en wat de regering beslist etc., maar als je even verder de wereld in kijkt dan weet je dat het in Nederland allemaal erg goed geregeld is en dat we eigenlijk maar weinig te klagen hebben.

Omdat mensen nu eenmaal dol zijn op macht en geld. Denk je nou echt dat alles netjes verdeeld gaat worden als er geen overheid meer is.

Ik zie vaker posts van de anarchistenpagina voorbij komen op Facebook (een FB-vriend is fervent aanhanger, haha) en op zich ben ik het met heel veel dingen eens. Ik vind het idee van een overheid die alles voor je bepaalt en waar je weinig tot geen input in hebt ook afschuwelijk, maar ik betwijfel of er een echt goed alternatief is. Ik vraag mij namelijk af hoe een land zonder regering te realiseren is. In een ideale wereld zou iedereen voor elkaar opkomen en elkaar helpen, maar mensen zijn van nature egoïstisch en gaan handelen uit eigenbelang. Er zullen altijd onderlinge machtsverhoudingen zijn, dat zit in onze natuur (kijk naar de dieren, de meeste diersoorten hebben ook een alfaleider of leven solitair). Het lijkt mij dat het op een totale chaos uitloopt als er geen regels zijn, of zie ik dat verkeerd?

Precies. En helaas bestaat die ideale wereld niet dus loopt het dus uit op een regelrechte chaos.

Ik wil geen enkele vorm van leiding. :slightly_smiling_face:

Ik denk niet dat de mens van nature egoïstisch is. Deze maatschappij is vreselijk materialistisch en dan wil men nog wel eens uit eigenbelang dingen doen. En ik zeg ook niet dat er geen regels moeten zijn, dat zeker wel, maar dan wel regels die door samenwerken er zijn gekomen. Neem de regering nu, die neemt beslissingen waarvan ik nooit in m’n hele leven er ook maar over na zou denken dat te doen. Ik denk dat een leiderloze wereld haalbaar is, prima zelfs, maar dan moet er heel wat veranderen. In deze maatschappij is het onmogelijk.

Ik ben lichtelijk anarchistisch. Ik beschouw mezelf ook als lid van Anonymous. Alleen ik denk niet dat een land zonder enige leiding goed is. Sommige mensen kunnen gewoon niet zonder leiding. Alleen ik vind zoals het nu gaat ook absoluut niet goed. Het belang van de mensen wordt zeker niet meer op de eerste plaatst gezet.

Er wordt momenteel gewoon te veel voor ons verborgen gehouden. Ik vind dat als iemand de leiding heeft ze als het waren in een glazen huis moeten leven. Elke keuze die ze maken moet door de gemeenschap gezien kunnen worden. Niet zoals nu dat iemand als Edward Snowden achterna wordt gezeten omdat hij dingen bloot heeft gelegd.

Hahaha no offense taken, maar je hebt gelijk, het kan veel erger, jammer genoeg.

Ow lol :"), nee sorry gaat het m niet worden denk ik :stuck_out_tongue:.
Wat heb je er dan aan als anarchist? Omdat het toch niet gaat gebeuren?

Ik mag jou :slightly_smiling_face:) En ik kan me wel vinden in wat je zegt. Het liefst zie ik het zonder enige vorm van leiderschap, maar als het toch moet vind ik dat de beste optie.

En inderdaad er zijn zoveel dingen die worden verzwegen, het is om misselijk van te worden. :dry: