Analyseren... whatsapp? Help!

Hoi lieve dames,

De laatste tijd voel ik mezelf een beetje down.

Ik heb nu vier maanden een relatie met een onwijs lieve, leuke jongen.
We appten op het begin non-stop en praatte continu lief naar elkaar toe.

We zien elkaar elk weekend en dan is het ook super. Afgelopen weekend keek hij me aan in bed en zei dat hij niet kon stoppen met kijken en elke keer weer verliefd op me werd. Dat maakte me natuurlijk onwijs vrolijk.

Maar vanochtend, toen hij weer weg was. Was ik meteen weer een beetje down (heb ik altijd omdat ik hem mis)

Maar sinds een paar weken appen we een stuk minder. Hij begint eigenlijk altijd met appen, maar de gesprekken zijn een stuk korter (wat opzich niet heel erg is) maar hij doet voor m’n gevoel ook een stuk minder ‘lief’, qua lieve woordjes etc.

Hij zegt wel af en toe ‘mop’ of ‘lief’. Maar niet zo enthousiast meer. Daarnaast wou hij eerst altijd dat ik op hem wachtte voor ik ging slapen (als hij savonds nog druk was) zodat we konden appen. Maar vanavond appte die gewoon ineens ‘’ slaaplekker alvast voor straks’’. Dus ik reageerde meteen met: ik ga nog niet slapen hoor ‘’ Toen appte die: oke oke dan spreek ik je zo wel’.

Ik heb geen zin om hierover te beginnen dat het me dwars zit, want dan voel ik me alsof ik overdrijf.

Daarnaast ben ik continu zijn appjes aan het ‘‘analyseren’’. Waarom die gister liever was dan vandaag en waarom die kortaf doet, etc. Erg vervelend.

Ik ben erg onzeker uit m’n vorige relatie, dus ben heel diep in mijn hart wel bang om hem kwijt te raken.

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet… tips?

Het nieuwe is eraf

Dit. Is normaal, gebeurd in elke relatie wel. Als je er echt mee zit zou je er met hem over kunnen praten.

Als het in het echt goed is zou ik er niet teveel waarde aan hechten.

Ik merk het nu al, terwijl ik alleen nog maar in de date-fase zit. Dat de gesprekken via WhatsApp een stuk minder uitgebreid en leuk zijn. Dat heeft niks te maken met dat ik hem niet leuk vind, maar alles met het feit dat ik hem veel liever in het echt zie. Misschien ligt dat voor jouw vriend net zo!

Ik heb precies hetzelfde probleem, mijn vriend doet ook een stuk minder lief tegen mij. Nu is het wel zo dat we onze probleempjes hebben op dit moment maar het blijft kut inderdaad. Van elke dag 24/7 appen naar een half uurtje per dag is een heel verschil. :’) nu snap ik dat ook wel en heb ik geen behoefte aan de hele dag door appen, maar het gaat mij vooral om lieve dingen die hij niet meer zegt. Hij neemt het allemaal best wel voor lief. Weinig complimentjes, zegt bijna nooit dat hij van me houdt (alleen als ik het zeg) en knuffelt me nooit echt spontaan meer. Dus wees blij dat hij zich er nog wel van bewust is om lief tegen je te doen als je bij hem bent, want die van mij heeft het niet door en voelt zich op zijn pik getrapt als ik erover begin omdat hij zelf niks in de gaten heeft.

Logisch dat dat minder wordt. Het nieuwige is er inderdaad af, maar dat betekent niet dat je relatie slecht loopt ofzo hoor. Je zegt dat hij afgelopen weekend superlief was en lieve dingen zei. Ik zou daar veel meer waarde aan hechten dan aan whatsapp berichtjes als ik jou was. Tenzij er echt kutopmerkingen worden gemaakt over whatsapp, kun je nooit weten hoe iemand iets bedoelt en zal je je alleen maar druk lopen maken over hoe een bepaald berichtje bedoeld is. Jij ‘analyseert’ zijn berichtjes als kortaf, misschien was het helemaal niet zo bedoeld en had hij even geen tijd om jou een complete liefdesbrief over de app te sturen. Echt, laat het los, ga je met belangrijke dingen bezighouden. Word je veel gelukkiger van.

Ook ik herken dit. Waarschijnlijk is het inderdaad dat het nieuwe eraf is, het begint vertrouwt te worden, je weet wat je aan elkaar hebt en dat je van elkaar houd. Het is nu dus niet meer zo nodig om 24/7 contact te hebben.
Ik heb nu ook veel minder contact met mijn vriend via whatsapp, eigenlijk vooral practische dingen en soms iets wat we meegemaakt vertellen, maar nog maar nauwelijks liefdesberichtjes. Dit is even wennen, maar je moet je beseffen dat hij dit vast niet expres doet en gewoon weer meer bezig is met andere dingen.
Je kunt er als je wilt wel met hem over praten, maar waarschijnlijk gebeurd het gewoon onbewust. Misschien is het een oplossing om bijvoorbeeld 1keer per dag even te bellen ipv whatsappen? Via de app krijg je sneller miscommunicatie, dit zal je dan minder hebben en is altijd fijn om zijn stem even te horen toch? :slightly_smiling_face:

Niet druk om maken. En ik vind bellen ook fijner dan Whatsapp.

Zolang hij zo verliefd naar je kijkt als je samen bent zou ik me niet druk maken.

Misschien moet je tegen hem extra lief gaan praten, kans groot dat hij dan ook mee doet haha (:

Haha, zou ik je niet aanraden, kan erg verstikkend werken ^

Ahh dit had ik in mijn vorige relatie ook zo erg. Dan had ik ook het gevoel dat er iets helemaal mis was, en als ik dat dan zei, reageerde hij super verbaasd. Dus, hoewel het heeel lastig is om te geloven, hij houdt echt niet minder van je nu hij minder (lieve) berichtjes stuurt. En probeer het ook niet meer vervelend te vinden. Je kunt hem toch niet dwingen iets liefs te zeggen, vindt hij niet fijn en dan is het al niet meer spontaan. Dus wees blij met de dingen die hij wel zegt en richt je op het echte contact (: