Analoge Fotografie

Haha, thanks. 'k Heb er ook gewerkt. Jammer nu niet meer, anders kreeg ik 10% korting. [a]

Ik ga van de zomer analoog fotograferen, nu echt geen tijd : (
Ik heb een fisheye lomo camera, een Polaroid Land Camera 1000 waar ik nieuwe cassettes voor moet kopen en een analoge spiegelreflex, ik geloof Sony, van m’n ouders.

Klote zeg!!!

Ik had dus een fotorolletje laten ontwikkelen, bij de Hema.
M’n zus ging het even ophalen, en het was maar ¤4.
Ik had uitgerekend dat het 7 euro was ofzo.
Zijn het maar 3 (!!!) foto’s van de 36. Allemaal zwart/bruin/soms met witte stukken. Hier kan ik dus niet tegen. Moet ik gewoon 4 euro betalen voor niks.

Weet iemand waar het aan kan liggen??

En nee, ik heb geen foto’s gemaakt met m’n lensdop ofzo. Het rolletje is bij de kruidvat gekocht, was niet over de datum.
Mijn camera is een Nikon F-401. Hij is dus wel al erg oud, maar m’n pa is er altijd goed mee omgegaan. Ik kan hier gewoon niet tegen. '-_-

Is het een spiegelreflex? Heb je de iso wel goed gezet?

Jep, het is ee spiegelreflex. Nee, hij stond op automatisch. Had eerst even aan m’n opa gevraagd, die doet ook aan fotografie. Kan het daar aan liggen?

Hmm dan weet ik het ook niet…
Maar het lijkt me iets dat met licht te maken heeft. Laat je foto’s eens aan je opa zien, die weet het denk ik wel.

Tja, zou best wel kunnen ja!
Maaar, in ieder geval bedankt! :wink:

En weet je het al? :V

Misschien is het fototoestel versleten? Heb het zelf ook aan de hand gehad met een spiegelreflex waar heel goed mee omgegaan was, maar hij was gewoon oud. Was echt een grote teleurstelling toen alle foto’s zwart of half zwart uitkwamen…
misschien is het dat?

Zou een mod de titel kunnen veranderen in ‘Algemeen Analoge Fotografie Topic’
Want er waren ook al topics over fotorolletjes en dergelijke en die info kan ik hier wel in zetten.

Ik heb gister een polaroid lightmixer van mijn vader gegeven (zonder casettes) en zelf een mansfield skylark gekocht. Kent iemand deze mansfield? Ik weet nog niet zo goed hoe ik ermee om moet gaan… & ik heb geen idee wat voor foto’s ik kan verwachten (nadat ik het hele topic lomografie heb doorgelezen)

up

Wat foto’s van een Skylark:
http://www.flickr.com/pho…11833289/with/4156977172/

Volgens wikipedia is het een vrij simpel cameraatje.

up.

Oh, ik heb:

• Praktica MTL3
  • Praktica Super TL2
    Ik ben nog een echte echte echte amateur en mijn foto’s zijn nogal slecht, maar het is gewoon te leuk om te doen. :'3
    En ik wil gaan sparen voor een Polaroid. :B

Ja ik heb hele verzamelingen foto’s die niet leuk zijn :'3
Maar je kunt bij de Hema ook gewoon betalen voor de foto’s die je wel wilt hebben en dan gooien ze de rest weg.

Ik wil nog steeds graag de camera die jij hebt Esmee, de canon ea-1. De foto’s zijn zo mooi scherp maar toch…dreamy.:3

Ja dat is een fijn ding :3
Ik heb er nu een zwart/wit rolletje in zitten, maar dat gaat helaas niet zo snel.

Zit er aan te denken om de A-1 aan te schaffen, ik hoor veel positieve dingen over de powergrip en die lenzen die ik heb passen erop :V

Oh misschien mag ik het wel omdat ik er werk, geen idee :stuck_out_tongue:

Wij hebben nog een analoge Canon liggen (de allereerste Eos haha), en die wil ik nu eens proberen voordat ik een digitale koop. Maar is het nog van belang welk fotorolletje erin moet?