"An error has occured..." (foutmelding op DSi)

Ik hoop zo zwaar dat iemand hier op Girlscene me kan helpen. Ik heb me al suf gezocht op Google en allerlei forums, maar ik vind de juiste oplossing niet voor mijn probleem. Ik weet dat er nochtans vele anderen zijn met hetzelfde probleem.
Het zit dus zo: ik heb een DSi, en daarbij heb ik een R4i-kaartje gekocht. Maar op een bepaald moment heeft mijn DSi contact gemaakt met het internet en een update gedaan, waardoor ik nu versie 1.4 heb, een versie die de flashcards niet meer aanvaardt. Dus elke keer ik ‘R4DS Ultra’ gebruik, krijg ik die foutmelding van 'An error has occurred" enz.

(Op een van die forums las ik iets waarbij je een bestand moest downloaden en dat dan eerst in een niet-geupdate DS te plaatsen en dan weer in je eigen DS, maar dit is geen optie aangezien niemand in mijn omgeving een Nintendo DS heeft.)

Ik weet dat het illegaal is om die games te downloaden, maar daar hoef ik even geen reacties over. Ik zoek alleen maar naar een oplossing.

Help asjeblieft :frowning_face:

:thinking:

Echt niemand?

UPPPPPPPPPPPPP

Ik heb het aan mijn papa gevraagd maar hij weet het ook niet.

Oh, nou, toch bedankt :slightly_smiling_face:
Verder nog iemand met een geniale oplossing?

kaartje formateren en dan de bestanden er opnieuw opzetten
mischien moet je dat even proberen

Heb ik al eens geprobeerd :frowning_face:

Ik had precies hetzelfde bij mn gewone DS!

Waarschijnijk is je r4 kaartje kapot (of het sd kaartje)… Heb je ook een origineel Ds spel?
Probeer die er dan eens in te doen, en als die het doet dan is je R4 waarschijnlijk stuk.

Offfff kun je wel games spelen en niet op internet?

Wat ik gehoord heb is dat die kaartjes voor de DSI niet goed zijn… op de DS willen R4’s nog wel… Maarja… updates moet je waarschijnlijk zowiezo niet doen als je iets illigaals erin heb zitten… Heb je ook met bepaalde updates op XP als je die illigaal hebt.

Dusja, ik weet 't verder ook echt niet want ik heb de DSI niet… (wil ik ook niet!)… Maar ik weet wel dat de r4 kaartjes er niet bij willen/slecht zijn.

Nou, het ligt niet aan het kaartje, want dat heb ik een hele tijd kunnen gebruiken. Het is gewoon doordat ik die update gedaan heb dat mn nintendo de kaartjes niet meer aanvaardt. Maarja, is er dan niets waardoor ik die update ongedaan kan maken, of mijn kaartje zelf te updaten zodat die wel weer kan draaien?

Ik heb werkelijk geen flauw idee, want ik heb niet zo’n kaartje… Maar kan je niet gewoon alles van dat ding afgooien? Of herprogrammeren(haha, dat kan vast niet)

formatteren en geen update’s meer aanvaarden.

Je kunt formateren idd proberen; zo niet is je kaartje gewoon naar de knoppen; koop een nieuwe en update niet weer! Gewoon negeren!

Je zou deze firmware op je DSI kunnen zetten van Wood R4

Website (kies de nieuwste versie): http://www.r4wood.com/pages/Wood-R4-Kernel.html

open het bestand en pak het uit in je geheugen kaart (waar je je spellen op zet)

Op een van die forums las ik iets waarbij je een bestand moest downloaden en dat dan eerst in een niet-geupdate DS te plaatsen en dan weer in je eigen DS, maar dit is geen optie aangezien niemand in mijn omgeving een Nintendo DS heeft.

Waar had je dat ding gevonden over upgraden met andere DSi/DS lite etc? Want ik heb hetzelfde probleem, weet dat ik mijn DSi moet upgraden met een ding met oudere software, maar weet niet hoe!

Dat van sarnagon helpt trouwens niet.

Ik zie op verschillende plekken “1.4.2 & 1.4.3 compatible” staan, wat houdt dat in?
Nieuwere DSi en DSi XL consoles zijn voorzien van firmware 1.4.2 of 1.4.3, deze firmware zorgt ervoor dat niet alle flashkaarten meer zullen werken op deze consoles. Indien de DSi en DSi XL modellen ook voor online-gaming worden gebruikt is het ook noodzakelijk een kaart te gebruiken die 1.4.2 of 1.4.3 compatible is. Dit is noodzakelijk aangezien deze 1.4.2 of 1.4.3 firmware automatisch wordt geinstalleerd op uw console indien er verbinding wordt gemaakt met internet.
Om uw kaart gebruiksklaar te maken voor firmware 1.4.2 of 1.4.3 is vrij simpel

Hoe installeer ik de flashcard voor mijn 1.4.2 of 1.4.3 firmware Nintendo:

1. Installeer standaard de firmware op jouw kaart met het update bestand erbij
  2. Plaats de kaart in de Nintendo Ds-Lite of een DSi (let op met 1.4.1of lager (1.3) dus niet in de console met 1.4.2 of 1.4.3 of in de 3DS
  3. Start op de kaart de update applicatie als de nintendo klaar is uitzetten
  4. Verwijder de kaart uit de Ds Lite of de DSi, en plaatst de opniew in de Ds-Lite of de DSi (1.4.1)
  5. Druk op de toets om de update te starten
  6. Wacht tot de Ds-Lite instructies geeft om de Ds-Lite opniew op te starten
    Als dit gedaan is zijn we klaar en kan de kaart in de DSI met 1,4.2 of 1.4.3

ik weet niet of je hier iets aan hebt…
maar uhm ja als je niemand kent is het lastig…
dan raad ik je aan een nieuw kaartje te kopen met voorgeinstalleerde software.

@SweetPrincess20; Dat is handig, maar weet jij misschien ook hoe je het moet oplossen als je wél iemand kent. (Naja, ikzelf heb nog een DS lite met R4 + oude softwaren, mijn zus een DSi met R4i GOld met de oude software)
Er werd me namelijk gezegd mijn ‘geblokkeerde’ DSi te upgraden met een DS lite of DSi met juiste sofware, ik weet enkel niet hoe ik dit doe.

nou er staat installeer de firmware met het update bestand erbij
die update moet je dus openen op een oude versie dus een lite of die oude ervoor. blijkbaar zet ie er dan iets op ofzo en werkt hij daarna weer in de dsi of xl.

dit vond ik nog is net iets anders:
Stappen plan voor 1.4.1 naar 1.4.3 of voor de 3ds 2.0.0.4 & 3.0.0.5:
1.Installeer standaard de software op jouw kaart met het update bestand erbij
2.Plaats de kaart in een Nintendo DS of een DSI met firmware versie 1.41E of lager (dus niet in de console met 1.4.2 of 1.4.3.of een 3DS!!) Doet u dit wel dan kan de kaart defect gaan
3.Start op de kaart de update applicatie (of ga via menu naar update knop)
4.Zet de Nintendo uit als hij klaar is verwijder de kaart uit de DS of DSi en plaats deze opnieuw in de DS of Dsi (met 1.4.1)
5. Start de Ds of DSi opnieuw op en druk op de toets om de upgrade te starten
6.Wacht tot de DS instructies geeft om de DS opnieuw op te starten
In het totaal heeft u deze handeling dus twee keer gedaan op de DS of DSI (met 1.4.1) daarna is de flashcard geupdate en gebruiksklaar voor de Nintendo met 1.4.2 of 1.4.3 firmware

LET OP: Als de flashcard in de Nintendo met 1.4.3 zit, klik dan niet op de update file dan brandt de flashcard chip namelijk door

Dus opzich niet echt heel moeilijk lijkt mij. Ik heb geen ervaring met het doen maar het komt neer op nieuwste software met die update erop zetten en die update openen in een oude! En dan zou hij het weer moeten doen…