Amsterrrdam

Ik heb een vraagje.

Ik ga morgen namelijk naar Amsterdam en we stappen dus zeg maar uit op het centraal station amsterdam. Maar ik heb even gezien. De Kalverstraat ligt daar echt een pokke-end vandaan. Of valt dat wel mee? En hoe moet ik dan in het centrum komen? Want ze hebben daar toch alleen maar OV chipkaart en die heb ik niet…

Het is een klein stukje lopen joh, en begin maar op de Nieuwendijk, oid. Die straat is ook vol met bekende en minder bekende winkels :slightly_smiling_face:. Gewoon de rest achterna lopen. Dan kom je er wel.

De kalverstraat is niet ver van centraal hoor, je kan lopend erheen of je koopt een kaartje in de bus / tram :wink:

als je nog iets wil weten kan je het vragen :wink:

xxx<3

haha valt mee hoor meid!
is te lopen…
je volgt bordjes de dam. en als je op de dam staat kun je de richting van madame tussauds op = kalverstraat of andere kant = nieuwendijk
gewoon de menigte volgen haha!

binnen 2 minuutjes sta je op de dam en dan ben je er praktisch al.

Dat is echt dichtbij. Als je het station uitgaat zie je als het goed is ergens voor het Victoria Hotel, loop die richting op. Als het goed is eindig je na het oversteken op de hoek bij een souvernierswinkel. Daar ga je naar rechts en loop je de eerste steeg in (naast de Victoria Hotel). Dan loop je daar steeds rechtdoor en kom je bij een winkelstraat. Daar heb je ook een H&M. Als je die straat uit bent gelopen, ben je bij de Kalverstraat. Hoop dat dit een beetje duidelijk is.

Ok, bedankt :wink:

Ben niet echt van plan om nog allemaal winkels in zijstraten ofzo op te zoeken dus ga wel gewoon naar die nieuwendijk en kalverstraat xD

Ik koop wel een kaart bij de eerste de beste boekhandel ofzo. Dan zie ik het wel staan :stuck_out_tongue:

Je kan een ov-chipkaart kopen in de tram, die is geldig om een uur mee te reizen

Je kunt gewoon een dagkaartje kopen bij de metrohal. Voor 7.50 of zo. (Dat is trouwens even duur als een anonieme OV Chipkaart dus waarom koop je die niet gewoon? Over een tijdje heb je die sowieso overal nodig…)

Eh. Dat is 5 minuten lopen.

Maar waarom zou je helemaal naar Amsterdam gaan voor de Kalverstraat met allemaal winkels die je in heel Nederland hebt?

Er zijn veel leukere plekken in Amsterdam. :’)

Ja inderdaad, ik zou niet lastig gaan doen en met de tram richting kalverstraat/centrum gaan, het is maar een klein stukje lopen dus dat is best te doen.

Op googlemaps leek het namelijk best veel xD

Dat ook.

Nou, ik woon in Leeuwarden en daar heb je zeg maar helemaal geen winkels xD

Dan ga je naar Groningen of zo. Dat is toch veel dichter bij?

Als je naar Amsterdam gaat ga dan naar al die domme toeristenwinkels of de Albert Cuijp… of alle 2ehands winkeltjes die ze nergens anders hebben.

het is heel dichtbij, maar er zijn idd leukere winkels in zijstraatjes en andere minder bekende straten. De winkels in kalverstraat heb je in elke winkelstad
En ov kan je kopen

Dan heb je toch echt niet goed gekeken, het is echt super dichtbij, paar minuten lopen.