Amsterdamse studenten

Ik ben dit jaar in Amsterdam gaan studeren (HvA) en had verwacht dat ik de stad en het uitgaan al snel zou leren kennen. Helaas is mijn klas niet zo avontuurlijk dus vroeg ik me af of er hier studenten in amsterdam studeren en/of wonen.

Het leek me namelijk leuk om dan eens als groepje af te spreken en samen de stad te leren kennen en uit te gaan. Dit aangezien ik graag nieuwe mensen wil leren kennen en natuurlijk Amsterdam zelf!

Wie lijkt dit ook leuk?

Groetjes

Laatste tijd zijn hier best veel topics van…
En dan blijkt dat mensen andere mensen van internet niet vertrouwen en dat is ook begrijpelijk…
dus succes:p

Lijkt me opzich wel leuk. Ik zit in hetzelfde schuitje, vorig jaar ben ik ook aan de HVA begonnen en helemaal verhuist naar de andere kant van Nederland. Ik heb nog altijd niet echt iemand die ik een ‘vriend’ kan noemen, afgezien van mijn eigen vriend. Maar die is ook niet altijd zo avontuurlijk :confused:

Welke studie doe je?

Ik heb vorig jaar in amsterdam gestudeerd en ik ga volgend jaar weer (ik moet nu een vak halen die ik niet heb). Mijn klas zat alleen maar in de kooi, dus dat was ook niet zo boeiend.

Zijn er geen leuke sportclubs waar je lid van kunt worden? Of je kunt bij een studentenvereniging gaan, daar leer je (neem ik aan) snel andere studenten kennen die meestal ook wel van een feestje houden. :slightly_smiling_face:

^ Even inhaken op de sportclubs. Dat is wel een heel goed idee, bijna alle jongens van mijn vorige klas zaten op een voetbalvereniging in Amsterdam ongeacht waar ze vandaan kwamen (een kwam uit overijssel en ging gewoon 's avonds trainen). Ik denk dat je zo wel een hoop mensen leert kennen.

Ik studeer nu voor 2de jaar in amsterdam! Woon er zelf neit, maar woon wel dicht bij! Vorig jaar ook een saaie klas en dit jaar gelukkig meer mensen die in zijn om iets spontaan te gaan ondernemen! Enige wat vervelend is, is dat ik trein afhankelijk ben…
Ik zit sinds dit jaar bij een studievereniging, maar ze zijn dt jaar begonnen en nog geen eigen locatie wat het een beetje kut maakt! Maar over een week weer een borrel, dus we zullen het zien!
Maar mij lijkt het eigenlijk wel leuk!

Ik woon al heel mn leven in Amsterdam en ben dit jaar begonnen aan HBO-rechten. Ik heb ook niet echt een spectaculaire klas. zitten wel leuke mensen bij, maar had wel een leukere klas gewild. Ik zit nu ook bij een studievereniging, maar ken eigenlijk haast niemand daarvan. Het is nieuw en best vaag allemaal. Als je wat wilt weten over amsterdam kun je altijd een berichtje sturen :slightly_smiling_face:

Het vervelende van een studievereniging vind ik dat ze altijd afspreken op donderdagavond en als je een bijbaan hebt is dat niet echt praktisch :confused:

Eerstejaars communicatie management
Woon je in Amsterdam? Of in de buurt?
Ik woon helaas niet in Amsterdam, omdat een kamer me te duur werd en ik familie in de buurt heb wonen die zo lief waren mij in huis te nemen :slightly_smiling_face:

Studentenvereniging lijkt me heel leuk, maar ben bang dat het al mijn tijd opslokt.

^ Waar ik woon verschilt het heel erg per studentenvereniging hoeveel tijd je er aan moet besteden, bij sommige heb je twee verplichte avonden maar bij andere bijvoorbeeld geen, of eens in de twee weken. Gewoon zoeken! :slightly_smiling_face:

Nee ik woon niet in Amsterdam, maar ik studeer wel aan de HvA. Woon dichtbij Amsterdam :3