Amsterdam

Hhooooooii,

Ik en mijn vriendje zijn van plan om in de kerstvakantie samen voor een weekendje naar Amsterdam te gaan.
We kennen de regio niet (wonen in Belgie) en we willen veel leuke dingen doen maar weten niet precies wat juist…

Ik heb al veel op internet rondgekeken maar daar vind je natuurlijk enkel de typische dingen.
Nu was m’n vraagje,
is hier iemand/bekend van/in Amsterdam & weet enkele leuke adresjes om met je vriendje te bezoeken?

Alvast bedankt!

Wat zoek je? Hou je van clubs, café’s, musea, gebouwen, winkeltjes?

Maakt niet uit!

De 9 straatjes! Superschattige boetiekjes en kleine winkeltjes en die straatjes kun je lekker slenteren (:

Een rondvaart is altijd wel leuk, dan zie je veel. Net als een bezoekje aan the red light district, ik vind het altijd wel grappig daar rond te lopen ;p. Sowieso vind ik rondlopen door Amsterdam ook altijd wel leuk, zeker rond kerst. (ik kom uit een klein dorpje dus dat is altijd een wereld van verschil xd).

Nog niet zo lang geleden heb ik op Schiphol zo’n Schiphol behind the scenes tour gedaan. Erg interessant als je beetje van vliegtuigen houd (zoals mijn vriend) xd.
En je bent vanaf Amsterdam zo op Schiphol.
Verder weet ik ook alleen echt die typische dingen…

De Jordaan (wijk), de albert cuijp-markt en vooral de haarlemmerstraat en de haarlemmerdijk worden steeds leuker.

http://www.girlscene.nl/p/6672/de_hotspots_van_amsterdam :wink:

Jeeej, ik woon in Amsterdam en ik vind het echt een hele leuke stad dus ik weet wel een paar dingen.

Wat ik heel leuk vind zijn de ij-hallen in Noord, 1 x per maand is er daar een soort markt. En er zijn heel veel parken in Amsterdam, de bekendste natuurlijk Vondelpark, maar dat zijn echt chille plekken. En zoals eerder gezegd de 9 straatjes, ben ik het zeker mee eens. De OBA bij centraal station en de Nemo daar in de buurt zijn ook wel heel leuk. En je kan natuurlijk naar Artis gaan.

En verder is het gewoon leuk om rond te fietsen en lopen door de stad en het een beetje te ontdekken.

Veel plezier in ieder geval !

http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/algemeen-ik-ga-naar-…-toe-tips-246411.550.html

Bedankt!

!!!

Te doen:

• Rijksmuseum
  • Waterfietsen (zit achter het Rijksmuseum :wink:
  • Rondvaartboot, maar is niet aan te raden
  • Anna Frank museum
  • Foam (fotografie museum, om de zo veel tijd heb je een tentoonstelling)
  • Heineken experience
  • Seks museum
  • De wallen en dan de Casa Rosso, daar zijn vaak travestietenshows, maar als je wilt soms ook seks shows.

Wat niet super touristisch is:

• High tea bij het Amstel hotel, is 30 euro ongeveer per persoon, maar je zit super mooi en het eten is heerlijk. Anders kan je ook gewoon een koffie doen. Je betaald wat maar je krijgt wat.
  • Sky Lounge, is een bar op de bovenste verdieping en je hebt uitzicht over de hele stad (Oosterdoksstraat 4)
  • Het blauwe theehuis, zit midden in het Vondelpark, lekker voor een drankje na een leuke wandeling
  • Heinekenplein, zitten veel leuke terrasjes
  • De Amstel (is een rivier), daar langs en dan het liefst Weesperzijde zitten veel terasjes zoals de Ysbreker en Amstelhaven
  • Clubs zoals Paradiso, Melkweg, Studio 80 (techno), Air (wisselend per dag wat voor feesten er zijn), of kijk naar festivals, er zijn er vaak veel op de zaterdagen.
  • Winkelen is de 9 straatjes en de Kalverstraat het leukst (vind ik) en de Bijenkorf
  • Je hebt aan 't IJ (met de pont achter het Centraal station) ook veel mooie terasjes en restaurants
  • Voor onbeperkt sushi kan je terecht bij Sumo
  • Film: Pathe bij de kalvertoren in de buurt
  • Voor de gay scene kan je in de Reguliersdwarsstraat terecht, daar zit ook club NYX, super leuke (en foute) gay tent.

Nou en nog heel veel meer dingen

dit dus!

WOW!!! ontzettend bedankt!

@Dena ik vind een rondvaart juist wel erg leuk. Ik woon al een tijdje in A’dam en heb dat laatst gedaan. Vond het erg leuk om het vanaf het water te bekijken en ook wat meer info te krijgen. Maar probeer - wanneer mogelijk qua budget - bij een kleinere rondvaartorganisatie mee te gaan. Of huur zelf een boot (:

Glowgolf is daar super leuk! Ik heb al meerder glowgolfs gespeeld maar deze staat op nummer 1 vooral leuk om te doen als het buiten slecht weer is.

Zie ‘algemeen ik ga naar … Toe, tips’ topic!