Amsterdam vs. Rotterdam

Hee allemaal,
Ik mag kiezen uit Amsterdam en Rotterdam om te gaan shoppen naar galajurken/cocktailjurken. Waar zijn de meest geschikte winkels en welke?
Alvast bedankt

Eerlijk gezegd heb je heel wat winkels die je in allebei de steden hebt (Zara, Vero Moda, Bershka, H&M, Cool Cat, Wonder Woman, River Island, The Sting, Men at work, Peek en Cloppenburg, etc.)

Het ligt er maar aan WAT voor soort jurk je zoekt en wat je budget is. Rotterdam heeft bijv. de Primark (uit te spreken als prei-mark en niet prie-mark) en New Look.

Ik woon slechts 20 minuutjes met de trein van Rotterdam vandaan en vind Rotterdam best prettig om te winkelen.

edit: Ik neem aan dat de meeste winkels in de meest bekende winkelgebieden zitten… Hierbij te denken aan de Koopgoot in Rotterdam en de Kalverstraat in Amsterdam.

@ hierboven. Je hebt zo gelijk
en ik haat als mensen zeggen priemark inplaats van preimark.
maar het hangt idd af wat je budget is en wat voor soort

ik zeg ook altijd priemark hahahaha

Rotterdam is het paradijs :grinning:

Ligt aan je budget en wat je zoekt… :ok_woman:

Beide plaatsen zijn geweldig groot en hebben super veel winkels. Ik durf bijna wel te wedden dat je in beide wel kunt slagen voor een jurk.

En ‘preimark’ uiteraard! Haha het was überhaupt nooit in me opgekomen om het priemark te noemen!

Rotterdam :blush:

Amsterdam heeft meer de wat ‘apartere’ winkeltjes, maar als je dat niet zoekt, kun je net zo goed in Rotterdam winkelen.

AMSTERDAM!!
Niets is mooier dan Amsterdam
Mijn stadje <3 waar ik al mijn hele leven woon
Okay ff overdrijven:P

Qua winkels zit alles wel bij allebei ja, maar qua stad zou ik zeker voor Amsterdam gaan.

Rotterdam!
R-O-T-T-E-R-D-A-M!!
<3

Steps, New Look, Primark, H&M, Vero Moda, Only, Zara, Mango, V&D, Bijenkorf, C&A… Alles is te vinden in Rooottttttttttttttttttttterdam.
Ja, hierjodelteenrotterdammer.

vorige x had ik zo’n treinkaartje voor heel nl. en toen was ik dus naar beide gegaan. Ikzelf vind a’dam stukken leuker maar de rotterdam heeft aan de andere kant ook weer de primark (dieikzogeweldigvind)

Mijn budget is rond de 60-70 euro en heeft primark leuke jurkjes ik had namelijk gehoord dat ze alleen maar basic dingen hebben :expressionless:

Ik zou als ik jou was naar Amsterdam gaan, en dan gelijk naar River Island! Ben er gister nog geweest en ze hebben echt hele leuke jurkjes weer, my favourite store hihi

Die heb je ook in R’dam hoor :stuck_out_tongue:

Als je naar Amsterdam gaat kun je naar Laura Dols gaan :]. Daar hebben ze hele mooie (vintage) galajurken voor relatief weinig geld.

Ja dat moet je maar vragen aan iemand waar iemand woont.
Ik ben opgegroeid in Amsterdam. Een paar keer naar Rotterdam geweest. *Ik hou die mening maar voor me*

Het is wel iets overzichtelijker winkelen in Amsterdam. Het is daar een lange straat.
Of meerdere straten. Maar dan haal ik ook de markten erbij die er ook zijn.
En je hebt ook van die winkeltjes die je niet hebt in Rotterdam. Van die kleine anonieme winkeltjes in een grote straat. En in de kleine zeistraatjes hebben ze vaak de leukste winkeltjes!

Liefde voor de gezelligste stad van Nederland.
Hihi.

Amsterdam(L)