Amsterdam of Utrecht

Wellicht zijn er misschien al topics over, zoja dan hoor ik het graag.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Ik twijfel namelijk enorm over waar ik het beste kan gaan studeren. Na de zomer wil graag gaan voor de opleiding MWD alleen weet ik niet of ik moet kiezen voor Amsterdam of voor Utrecht.

Heb bij beide open dagen gekeken alleen was ik nog niet overtuigd. Meeloopdag Amsterdam heb ik me voor ingeschreven alleen Utrecht moet ik nog afwachten.

Amsterdam vind ik een hele leuke stad alleen vraag ik me af of het als student zijnde niet te massaal is, vooral wat betreft het leggen van contacten etc. (had begrepen dat er voor HBO studenten ook niet echt een introductieweek is?) Utrecht ben ik minder bekend mee en dus vraag ik me af hoe dit hier is.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties, zou me echt op weg helpen!

Kijk even in mijn topic :wink: http://forum.girlscene.nl/forum/school/psychologie-studeren-amsterdam-utrecht-264098.0.html

Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat het als HBO’er moeilijker is om contact te leggen dan als student op de Universiteit. Je hebt inderdaad niet echt een introductieweek, vaak niet echt een (actieve) studievereniging en meestal wordt je ook geen lid van een studenten- of sportvereniging. (Hoewel dat wel gewoon kan, mocht je dat willen. Het is alleen zo dat het minder vaak gebeurt.)
Aan de andere kant heb je op de meeste HBO opleidingen wel echt een klas en breng je veel uren op school door, waardoor je makkelijker contacten opdoet met studiegenoten dan de studenten op het WO.
Daarbij ligt het natuurlijk ook een beetje aan je eigen sociale skills en de hoeveelheid leuke mensen waarmee je in contact komt.
Persoonlijk denk ik dat er voor iemand op het HBO niet echt veel verschil is tussen Amsterdam en Utrecht. De stad Amsterdam is misschien wat individualistischer dan Utrecht, maar de sfeer op de scholen of met het uitgaan is niet echt anders denk ik.