Amla olie; Geweldig voor je haar

Amla olie is één van 's werelds eerste natuurlijke haarconditioners, en wordt verkregen uit de gedroogde bessen van de Indiase Kruisbes boom.
De boom zelf komt oorspronkelijk uit India, en de bessen zelf zitten vol met vitamine

Amla- olie liever niet gebruiken op hoogblond haar, omdat de groene olie het haar een roodachtige gloed kan geven.
En als je je haar donker hebt geverfd en niet nog donkerder wilt hebben gebruik het dan ook niet.

Voordelen van Amla olie is dat het de haargroei stimuleert, ook maakt het het haar sterker, zachter en geeft het een mooie glans
Amla olie kan ook gebruikt worden om haaruitval aan te pakken.
Omdat amla-olie een uitstekende conditioner is, kan Amla olie droog haar glad maken en voegt een natuurlijke glans aan.

Gebruik:

Voor de beste resultaten masseer je het hoofdhuid met je vingertoppen met de amla olie in.
Wikkel er daarna een warme handdoek omheen, en laat dit een paar uur (bij erg uitgedroogd en beschadigd haar is een hele nacht nog beter) zo zitten.
Daarna het haar wassen met een milde, natuurlijke shampoo.

Op deze manier kun je amla olie 2 tot 3 x per week gebruiken om lang, dik en glanzend haar te verkrijgen.

Amla olie is verkrijgbaar in de Surinaamse of Hindoestaanse toko’s.

Zelf heb ik er een goede ervaring mee, en ik hoop dat ik wat meiden met deze topic kan helpen, zeker die ervan houden om met haarverf, krultangen, stijltangen enz bezig te zijn.
En dan is dit echt een goed middel om je haar een oppeper te geven.

je moet wel oppassen met amla olie. In veel daarvan zit vooral minerale olie en maar 1% amla ofzo. Ik heb pure amla poeder, daarvan maak ik met water een pasta, en daar wordt mijn haar wel heel mooi van!

het lijkt bijna op een reclame dit ^^
ik ben al tevreden met olie uit etos :stuck_out_tongue_winking_eye: