AMFI geschiktheidsonderzoek

Hoi! Ik heb morgen mijn geschiktheidsonderzoek voor Fashion & Branding bij het AMFI. Zijn er nog meer meiden die dit morgen hebben?

Ik weet ook echt niet wat ik moet verwachten. Wat voor dingen gaan ze allemaal vragen? Gaat het meer om je motivatie, interesse en toekomst, zeg maar meer in het algemeen? Of gaan ze ook echt helemaal op dingen in dat ze bijvoorbeeld gaan vragen ‘wie is je favoriete designer’ of ‘wie is je stijlicoon’?
Heeft iemand het al gehad?

Liefs!

up please? :slightly_smiling_face:

up (:
ik weet het niet!

Ik weet het ook niet, maar lijkt me wel dat je motivatie en interesse wel belangrijk zijn. Zou me ook niks verbazen als ze zouden vragen wat je visie is op mode.

oh daar ben ik ook erg benieuwd naar!

Oh super leuk! Ik wil over 2 jaar ook naar het AMFI!

Om toegelaten te worden voor de opleiding moet je om te beginnen aan de verplichte toelatingseisen voldoen. Ook maak je een opdracht en schrijf je een motivatiebrief. Als opdracht en brief door ons positief worden beoordeeld, krijg je vervolgens een uitnodiging voor het geschiktheidsonderzoek. In verband hiermee is het belangrijk dat je je ruim vóór 1 mei 2011 aanmeldt.
Gedurende het geschiktheidsonderzoek wordt beoordeeld hoe groot de kans is dat je onze opleiding met goed resultaat en binnen de gestelde tijd zult kunnen afronden. Dit onderzoek is ook ten zeerste in het belang van de student, die immers niet geholpen is met een verkeerde studiekeuze. Er wordt nauwkeurig gekeken naar aanleg, geschiktheid en motivatie.
Een negatief advies betekent dat je niet geschikt bent bevonden voor het AMFI en dat de kans dat je de opleiding met goed resultaat zult afronden, nihil is.
Een positief advies betekent dat wij je inschrijven omdat wij denken dat je voldoende aanleg, kennis en motivatie hebt om de opleiding met goed gevolg te kunnen afronden. Daarna is het aan jou om dat waar te maken!

wat ik zie op het ellegirl forum van aantal jaar geleden:

‘‘We moesten collages maken over je favoriete kledingstuk die je had meegenomen en een gesprek van 20 minuten!’’
en andere moesten allemaal favo kleding stuk meenemen en er over vertellen etc.

^^ Volgensmij is dit voor Fashion & Managment. Ik ken iemand die wil fashion & managment gaan doen en die moest een kledingstuk meenemen. Bij mij stond dat niet op de brief, er stond alleen dat ik tijdschriften en lijm en papier enzo mee moest nemen. Volgensmij moet ik een moodboard gaan maken.

ik heb op mijn opleiding een training gehad van een lerares op het AMFI. Succes! haha ze nemen echt super weinig mensen aan en ze gaan je bang maken met van alles vertelde ze . Ik denk dat ze willen uitzoeken of je de druk wel aankan omdat dat daar mega groot is en je volgens haar zeggen, geen leven meer hebt de komende basis jaren.

up?

En wat moest je allemaal doen?

up!

En en en? Ik ben benieuwd hoe het was.

Klopt, dit is bij F&M :wink:

Nou… We kwamen binnen en werden in groepen van ongeveer 10 opgedeeld. Dan gingen we met 2 3ejaars studenten mee en daar moesten we dan een vragenlijst invullen, een stukje schrijven over ons favoriete kledingstuk (functionele en emotionele waarde) en aan de hand van een foto een moodboard voor een fotoshoot maken. Ondertussen werd je dan opgehaald voor het gesprek. Die vroegen allemaal vragen van ‘wat voeg jij toe aan onze school?’ en ‘wat zijn jouw beste kwaliteiten?’. En als je bijvoorbeeld zegt dat je graag tijdschriften leest dan vragen ze ‘welke tijdschriften?’, ‘welke rubrieken vind je dan leuk?’. Toen zei ik ‘trends’, zeggen hun ‘wat voor trend is er nu helemaal in dan?’ ‘waar komt dat vandaan denk je?’. Allemaal dat soort dingen, veel voorbeelden geven enzo. Was best eng, maar uiteindelijk is alles goedgekomen :slightly_smiling_face: