AMFI 2014

Hallo meiden!

Dit jaar rond ik hopelijk het VWO af en daarna ga ik International Fashion & Branding studeren. Ik ben al toegelaten maar het lijkt me leuk om een topic te openen voor iedereen die in 2014 naar AMFI wil! Als je vragen hebt, brand los! :slightly_smiling_face: En huidige AMFI studenten zijn natuurlijk meer dan welkom, ben benieuwd hoe jullie de opleiding ervaren!

xxx

Een vriendinnetje van me is aangenomen, maar begint komende week pas. Kan er dus niks over vertellen haha.

Leuk Kaylinn! Als je wat van haar hoort (ook over het introductiekamp enzo) laat het me dan weten! Ik ben benieuwd hoe ze het vindt :slightly_smiling_face:

Upje

Kun je je al inschrijven voordat je in het examenjaar zit dan?? Ik wil ook graag fashion and branding studeren.

Upje!

Mij lijken de richtingen Fashion & Management en Fashion & Branding erg leuk. Moet je hiervoor al wel ervaring hebben met mode? Want ik las dat het eerste jaar voor iedereen hetzelfde is, maar iets als patroontekenen heb ik nog nooit gedaan en ik zou niet eens weten hoe een naaimachine werkt haha. Is het handig als je zulke dingen kan of leer je dit allemaal?

2 jaar geleden op de open dag zei iemand dat je er niet mooi of goed voor hoeft te kunnen tekenen omdat je het er leert. Maar misschien is het wel handig om eens een naaimachine uit te proberen

Het is niet gebruikelijk, maar ik heb het zo gedaan dus het kan in principe wel. In welk leerjaar zit je nu?

In principe ben je met mbo/havo/vwo toelaatbaar. Er zijn geen verplichtingen over of je kunt tekenen, weet hoe een naaimachine werkt, goed bent in patroontekenen, etc, maar je moet natuurlijk wel laten zien dat je creatief bent! Als je slecht bent in tekenen kun je gaan fotograferen. In het eerste gezamenlijke jaar leer je de basics van hoe een naaimachine werkt en hoe je moet patroontekenen, maar als je niet voor Design kiest krijg je hier niet zoveel mee te maken volgensmij.

Ik zit nu in het examenjaar havo, dus wil net als jij volgend schooljaar beginnen.

Ik had wel gehoord op de opendag dat je toelating 2 jaar geldig is. maar wist niet dat het dan ook al kon voordat je in het examenjaar zit.

hee, ik wil dit jaar toelating doen!
Is het misschien een idee om een facebook groep te maken? Dat gaat denk ik makkelijker dan dit forum :slightly_smiling_face:

liefs!

dit is het linkje voor de groep :slightly_smiling_face:

Hee Marjolijn, ik zie net je berichtje in de Amfi Chicks groep op Facebook, ik kom er gezellig bij :slightly_smiling_face:

Ik wil heel graag fashion and managment! ik heb een verzoek gestuurd voor de facebook groep!

aaah ik ben bang dat je dan een tekenopdracht hebt en iedereen met super mooie ontwerpen komt en ik kan ábsoluut niet tekenen hahah!

Daar hoef je niet bang voor te zijn, dat is waarschijnlijk niet het geval. Vorig jaar moesten de mensen van Fashion & Management een presentatie doen over hun favoriete kledingstuk als opdracht. Je bent bij de toelating niet verplicht te (kunnen) tekenen. Als je beter bent in bijvoorbeeld collages maken, kun je die in je portfolio stoppen ipv tekeningen. Niet iedereen heeft schetsen/tekeningen in zijn portfolio, en dat is ook niet nodig!

Oh okee! gelukkig haha!

Up voor dit topic! Zo dood ):

ik heb me gisteren aangemeld voor fashion and branding! hebben jullie al een portfolio?