Aaah 't amfi… 4 jaar lang zit ik al van deze studie te dromen! Ik ben van plan mezelf (na de open dag) in te schrijven voor 2013. Na heel erg veel informatie te hebben gelezen op internet ben ik toch benieuwd om verhalen te horen van amfi-studenten. Ik zou graag willen weten hoe jullie aanmelding enz. gingen! En hoe vinden jullie de studie? Ik heb nog wel miljoenen andere vragen :$. Is er maybe ook iemand die zich voor volgend jaar gaat inschrijven?
Please let me know!
Iemand van mijn familie zit op amfi! Ik weet dat je je erg goed moet voorbereiden op de gesprekken die je krijgt, weet waar je het over hebt! Je moet achtergrondkennis hebben en zelfs als je bijvoorbeeld de opleiding mode management doet, krijg je te maken met het ontwerpen etc. van kleding! Super veel succes!
Ja ik weet 't, maar het leek mij wel zo handig om een nieuw recent topic over dit te openen .
Inderdaad, heb ook verhalen gehoord over de zware toelating Ik ben daarom ook zo benieuwd of er misschien AMFI studenten zijn hier, die hun ervaring willen delen! Zijn er ook anderen hier die naar de AMFI willen gaan? En welke richting? Ik zou graag Fashion & Design willen doen
Ik wil dit jaar weer toelating doen voor fashion&management. Vorig jaar heb ik al toelating gedaan voor deze richting. Ik was helaas afgewezen met als grootste reden dat ik te zenuwachtig was waardoor ze moeilijk konden oordelen. Ik kreeg het advies een jaar levenservaring op te doen. Daar ben ik dus mee begonnen. Maar ik ben mijn droom niet vergeten en dus ga ik dit jaar opnieuw naar de open dag en toelating doen. Vorig jaar volgde ik een forum waarin iedereen vertelde hoe zijn toelating ging en waarin al vriendschappen werden gesloten. Het zou leuk zijn als er voor het volgend schooljaar ook zo’n forum zou zijn. Dus reageren iedereen!
Jaaaa eindelijk! Ik wil volgend jaar ook heeeeeel graag, en ga er zeker voor zorgen dat ik voor 7 januari de aanmelding uit de deur heb! Wel vervelend dat de opdrachten nog niet bekend zijn, anders had je al een beetje kunnen beginnen!
Gaan jullie 10 november ook naar de open dag?
Hi! Wat leuk dat jullie hebben gereageert ja inderdaad, ik zou zelf ook al willen beginnen met de opdrachten. Ja ik ga 10 november zeker naar de open dag, ben echt benieuwd! Haha precies, ik ben ook zo fanatiek bezig geweest met het meelezen van dat andere topic en wou daarom ook een nieuw recent topic openen om te kijken of er ook andere waren die heel graag naar de AMFI willen & om verhalen te delen
Hebben jullie een portfolio? Heb gehoord dat je vooral veel schetsen moet hebben je moet kunnen uitleggen waarom je iets hebt gedaan. Ik moet wel nog even aan de mijne werken!
International Fashion & Branding! Als je het daarvan weet, zou ik het heeeeel fijn vinden! Heb al wel heel veel gelezen op forums maar een specifieke uitleg zou prettig zijn
Ik heb nog niet een werkelijk portofolio, wel al dingen die ik eraan toe wil voegen. Heb vooral veel foto’s, maar wil nu ook schetsen daaraan toevoegen om veelzijdigheid te laten zien.
Iemand verder nog tips?
BTW volgens mij praat ik ook tegen jou op het ellegirlforum nu, haha
Voor Fashion&Branding moest je vorige jaren die dag zelf een moodboard maken van een bepaald persoon in zijn of haar stijl zeg maar. Een vragenlijst beantwoorden over merken en ontwerpers en alles. Een stuk schrijven over een kledingstuk en de emotionele waarde dat het kledingstuk voor jou heeft. Uiteraard een gesprek met docent en student. Natuurlijk vooraf ook een motivatiebrief en wat inspirierende afbeeldingen voor jou.
Voor Fashion&Design moest je een opdracht met een pop doen maar dat weet ik maar heel vaag.
Is er ook een forum op de elle leuk ga ik ook eventjes kijken!
Haha ja dat is grappig! Ik wou kijken of daar ook mensen op zitten die ook naar de AMFI willen :d
Volgens mij moet je vooral kunnen uitleggen waarom je bepaalde dingen hebt gedaan en waarom je het wilt laten zien. Een kennis van mij zit in de modewereld en zei dat je met je portfolio de wereld in gaat en blijft dat ook tegen mij zeggen! Ik zou daarom ook graag iemand die al op de AMFI zit willen vragen of dat echt zo belangrijk is.
Ga je, als je aangenomen bent, ook op kamers? Ik zit namelijk wel met dat probleem…
Ja, 10 november even vragen dus
Uhm, het idee is dat als ik aangenomen word, het eerste half jaar op en neer reis en rond de kerst op kamers ga als dit allemaal financieel haalbaar is! Moet in totaal anderhalf uur reizen dus is haalbaar, maar liever niet natuurlijk want toen ik vorig jaar op de open dag was vertelden ze dat je echt 60 uur per week aan je studie bezig bent. Op en neer reizen kost dan gewoon te veel tijd.
Ik zou ook op kamers willen. Maar een kamer in Amsterdam is echt heel lastig te vinden en vaak veel geld voor beperkte ruimte. Ik zou dan eerder iets in de buurt van amsterdam zoeken. Voor mij is het ruim 2 uur reizen dus dat is wel echt ver. Maar stel dat ik wordt toegelaten dit jaar zou ik eerst reizen todat ik zeker weet dat ik op het amfi wil blijven. Ondertussen natuurlijk wel zoeken. Desnoods kun je met een klasgenoot samen iets huren als je het goed met elkaar kan vinden!
Die vragen van branding dat waren volgens mij van die vragen waarbij je 4 antwoorden krijgt en jij moet zeggen welke er niet bij hoort. Zo was er een vraag van welk merk is niet nederlands. Helaas laten ze op de opendagen weinig los over de toelatingsopdrachten. Teminst ik mocht het vorige keer niet weten!
Ja inderdaad, is wel leuk om met klasgenoten samen te wonen want die snappen ook dat je zo veel met je opleiding bezig bent en dan kan je een beetje een steun naar elkaar zijn!
Ja dat vond ik vorig jaar ook, ze wilde niet heel veel loslaten.
Vet raar trouwens, ik lees allemaal heel veel verhalen over aangenomen worden en hoe moeilijk het was, en toen ik vorig jaar met een lerares sprak, zei zij dat ik me er niet zoveel zorgen over moest maken want ze had het idee dat ik sowieso wel aangenomen zou worden.
En nu zit ik echt zo van: Uh, wtf. Snappie?
Ja precies dan begrijp je elkaar kun je elkaar misschien helpen en kun je samen reizen naar school toe enzo. Ik snap wat je bedoeld, maar als ik je een tip mag geven maak je inderdaad niet te druk. Want als je dat wel doet dan ben je veel te zenuwachtig. Ik ben normaal gesproken goed in presenteren en op de dag van de toelating kreeg ik letterlijk geen woord uit me strot terwijl ik wel een goede presentatie had etc. Gesprekken gingen ook goed maar door die presentatie was ik niet toegelaten. Gelukkig was het geen volledige nee want ze vroegen me dit jaar terug te komen. Maar goed jezelf zenuwachtig maken maakt het erger dus je kan je beter geen zorgen maken als dat lukt hihi.