Amerikaanse Verkiezingen '08!

maar wat over de standpunten van Obama?
hij wilhet volkslied veranderen…
hij wil belasting omhoog brengen… klinkt sociaal, maar wat dacht je van ‘The American Dream’? Hij vernietigt Amerika ermee! Amerika is all about hard werken om ergens te komen in het leven… Amerika is over kansen nemen, hard werken, je eigen geld verdienen… iedereen kan ergens komen, hoe laag je ook begint… daar gaat amerika over! The American Dream! van niets naar een miljonair…
Obama gaat dat verpesten met zijn belastingen…

zeker voor nederlanders klinkt belasting verhogen en opkomen voor de armen niet als een slecht iets… maar het is voor Amerika… het hoort niet bij Amerika…

Die hoge belastingen zijn nodig omdat Amerika dankzij George Bush gigantisch in de schulden zit.
En daarnaast moet de algemene health care betaald worden uit die belastingen. En dat is belangrijker dan dat extra tientje per maand belasting.

Met hogere belastingen (hij heeft het dan echt niet over honderden dollars per maand!) kan je nog steeds de American Dream leven.

Hahaha, echt grappig als je dit leest en de zinnen eronder nog niet hebt gelezen. But I agree.

Ik volg de verkiezingen eigenlijk helemaal niet, maar op perezhilton (ja ik kijk daarop) staan altijd van die uberenge foto’s van haar. Daarom vind ik haar eng. En zeker als ik die standpunten nu lees.

Dus ik stem OBAMA
kijk nu is zo’n poll dus wel handig

Ik ben voor Obama!

Hij spreekt van verandering,iets nieuws.Ik ben het ook eens met z’n ideeën.
Maar ik denk dat Mccain gekozen word,omdat obama zwart is :[.

obama :bowing_man:

Obama, natuurlijk. Misschien wordt de discriminatie door hem minder en dan niet alleen in Amerika, ook in de rest van de wereld.

Obama08!

Iemand begon hier over ‘The American Dream’.
Nou hoeveel mensen lukt dat? Juist…

The American Dream is een leuk idee: iedereen kan rijk worden door hard te werken.
Vaak is de Republikeinse kandidaat degene wiens standpunten neerkomen op: de rijken blijven rijk en de armen blijven arm, en dát vind ik pas tegen de Amerikaanse droom ingaan.

Wel leuk om te zien dat zoveel mensen voor Obama zijn, maar ik denk dat dat komt omdat Obama in Amerika als erg links wordt gezien, terwijl hij hier in Europa meer centraal zou zijn. En McCain is rechts in Amerika, en dat betekent dat hij in Europa nogal snel als extreem rechts gezien zou worden.
En omdat je altijd meer mensen hebt die centraal zijn, of links van het midden of rechts van het midden hebben de Democrats vaak meer steun in Europa.
Tenminste, dat is mijn theorie.

Obama :slightly_smiling_face:

Lunesta (als ik je naam goed spel); dat ís de american dream

en de ander (naam vergeten, sorry :$) die het over de belastingen had: het gaat wél om honderden dollars…

stel je verdient $30 000 per jaar… daarover 10% belasting is 3000 per jaar… verdeeld over 12 maanden (of zijn het er 13??) is het 250 per maand… hoe voel jij je als 250 per maand van je afgenomen wordt? en dat is nog een klein bedrag! want de rijken verdienen meer dan $30 000 per jaar! en 10% belasting is WEINIG!
en staatsschuld? daarvoor is de belasting niet… de belasting gaat naar werkelozen…

hard werken en hogerop komen? dat bestaat ja!! al is het maar door jaren hard te werken bij de macdonalds…

ik vind het systeem in nederland goed geregeld, ook al betalen we erg veel belasting
maar dat is niet hoe amerika is… amerika is meer over vrijheid… kijk maar naar de geschiedenis:

de kolonisten kwamen naar amerika om een eigen bestaan op te bouwen, vrijheid, ‘the american dream’… (nouja, volgens mij kwamen ze eerst voor goud, maar John Smith besloot “He who will not work, shall not eat”, dus toen gingen ze maar een beetje de boer uithangen, met hulp van de indianen, inderdaad: pocahontas)
maargoed, het gaat erom… de kolonisten waren vrij… net als al die andere mensen die naar amerika gingen!
arme mensen gingen naar amerika, die zijn rijk geworden! en het is nog steeds zo… je kan rijk worden door hard te werken

weet je wat er gebeurde toen engeland tegen de kolonisten zei dat ze belasting moesten betalen? juist, dat deden ze niet! ze weigerden gewoon…

nope, ik ben tegen belastingverhogingen in amerika
willen de amerikanen een arm iemand steunen, dan geven ze wel geld aan een goed doel!

verder heb ik gehoord over het volkslied veranderen:

“I pledge allegiance to the flag of the United States of America, and to the Republic for which it stands: one Nation under God, indivisible, With Liberty and Justice for all.”
hij wil “under God” weglaten, wat opzich wel goed is, aangezien niet elke amerikaan in god gelooft.

zo, ik heb weer te veel geschreven, bedtijd :stuck_out_tongue_winking_eye:
morgen om 8:32 sta ik met mijn gezicht naar de vlag: “I pledge allegiance to the flag of the United States of America, and to the Republic for which it stands: one Nation under God, indivisible, With Liberty and Justice for all.”… Under God

Ik heb NERGENS gezegd dat het naar de staatsschuld gaat.
Amerika heeft een staatsschuld, dus ze hebben het geld niet om zo maar alles te betalen.

En de belasting gaat niet alleen maar naar werklozen, natuurlijk gaat het naar uitkeringen, maar er word veel meer mee gedaan.
Voorbeeld: In 2006/2007 [ik weet niet meer precies wanneer] was er een wetsvoorstel dat de belastingen van sigaretten enorm omhoog gooide zodat daar de health care van kinderen van betaald kon worden.
(Dan kun je zeggen, ‘ja van sigaretten, niet van je salaris’, maar belasting is belasting en het komt allemaal in hetzelfde potje terecht.)

O en van mij mag het volkslied meteen veranderd.
Hij heeft gelijk; je hebt mensen die écht écht écht van Amerika houden, maar Atheïst zijn. Dan is zo’n volkslied dat het over ‘god’ heeft niet echt gepast.
Alleen denk ik dat hij hiermee heel veel gelovigen voor het hoofd stoot, en da’s wel het laatste wat hij moet doen.

ja, belasting gaat naar meer dingen… maar de amerikanen geven aan het goede doel ipv belasting te betalen… (ik zeg niet dat nederlanders niets aan het goede doel geven, maar amerika staat erom bekend)

op dit moment is het debat tussen Biden en Palin op tv…
beiden zijn tegen het homohuwelijk
obama wil de troepen uit irak (WITTE VLAG, overgeven), maar wil meer troepen in afghanistan…
Palin wil de troepen in irak houden… op naar de overwinning!
Palin wil meer in het onderwijs… onderwijs verhogen ofzo
ik weet niet precies hoe het zit, maar volgens mij wil Obama meer geld stoppen in de ‘schone energie’… en volgens mij wil Palin boren in Alaska… ze wil iig onafhankelijk zijn in de olie-industrie (“Energy Independence is the key to the future of America”
nouja, ik heb het niet echt gevolgd… maar dit is wat ik toch heb meegekregen

oh, ik ben het trouwens wel eens met het volksliedding veranderen

oh en om even 3 berichten achter elkaar te posten:
opzich mogen ze het briefgeld dan ook veranderen, daarop staat: “In God We Trust”

ennnn ik had nog iets te zeggen… ohja! dat het wel goed is als een vrouw wat hogerop komt, tot vicepresident… dat is ook heel wat voor amerika :wink: dat zou de eerste vice president zijn! (volgens mij is ze de eerste/enige gouveneur…)

Ja was die vrouw maar niet Palin dan. Waarom is het goed voor Amerika? Hilary werd toch ook weggestemd en zij was ook een vrouw. Er zit geen verschil tussen een man en een vrouw, alleen de ideeën van bestuur.

Palin laat haar 17-jarige dochter bevallen van een kind en heeft haar van school gehaald, Palin weet niet eens dat Global Warming bestaat, Palin is tegen abortus en dat betekent dat heel veel jonge vrouwen in Amerika in geldproblemen kunnen komen doordat ze niet hun kind kwijt mogen (hoe zit het dan met een 14jarig meisje dat verkracht is? is haar hele toekomst dan weggegooid?)…

Urgh, ik kan uren over haar doorgaan maar ik moet naar school nu.
‘It’s a pig wearing lipstick.’

GO OBAMAAAAA :relieved:

omdat de vrouwen “onderdrukt” werden jaren geleden? juist, in de tijd dat de zwarten slaven waren…

natuurlijk wil ze niet dat haar kind abortus pleegt… zou jij willen dat je kleinkind streft voordat ze zelfs maar een kans heeft gehad?
nee, ik ben het niet met haar standpunt over abortus eens, maar ik ben zelf zéker wel tegen abortus!!
haar kind van school gehaald? hoe zou jij het vinden, hoe zou jij je voelen als je op school door de gang liep en iedereen “Moeeeeeeeeeeee” riep?! omdat je ‘dik’ bent?! JA, er is een reden dat ze niet meer op school zit …
misschien is dat maar goed ook… ik weet niet of ik het al gezegd heb, maar de journalisten staan in de tuinen van de mensen die vrienden zijn van Palin… mensen die haar zouden kennen worden gebeld… de media is dol… ik snap dat haar dochter niet meer naar school gaat!
maar dat hoeft niet te betekenen dat ze geen les krijgt! homeschooling… zover ik weet zijn er wel een aantal mensen die thuis les krijgen… en Palin heeft een ‘lerarenfamilie’… als ik het goed heb: oma, vader en broer…
maargoed, ik weet niet precies hoe het met homeschool zit…

ik ben het met je eens, het gaat om de standpunten, niet om het “een vrouw zijn”… maar dan houd alsjeblieft op met de reacties dat obama moet winnen omdat ie zwart is ><…

oh, en ik weet dat het een heel ander onderwerp is, maar global warming: wat dacht je van de ijstijd? was dat ‘global freezing’ omdat we te weinig olie opbrandden?
nouja, de natuur verandert… het is op dit moment extreem, maar ik denk dat dat niet alleen ligt aan het gebruik van olie, enz

hoewel ik wel vind dat er schone energie gemaakt moet worden!

zeker Obama. daar heb ik zó veel redenen voor…