Amerikaanse Verkiezingen '08!

Vier november is het zover!

Voor wie zijn jullie?

Persoonlijk ben ik voor Barack Obama, omdat als ik echt moet kiezen tussen links en rechts ik toch meer naar links leun, en de democrat idealen meer bij mijn idealen (vooral wat betreft educatie, energie, health care, abortus en nog meer) passen. Ik vind dat Amerika een jonge, frisse president kan gebruiken die niet bang is voor verandering, en ik vind dat Obama slim is geweest om Biden te kiezen als running mate omdat Biden’s ervaring Obama’s idealen mooi aanvult.

Bovendien vind ik Sarah Palin verschrikkelijk eng.
John McCain is al vrij oud, de kans is dat hij de pijp uitgaat tijdens zijn presidentschap en dat Palin het van hem over moet nemen.
Nou verdenk ik ze er sowieso al van dat ze Palin hebben genomen om sympathie van vrouwen te krijgen, omdat je als je tegen Palin bent anti-feministisch wordt genoemd. Wat?
Hier waarom ik Palin eng vind:
*ze is extreem pro-jacht
*ze heeft compleet geen ervaring met foreign policy
*überhaupt weinig ervaring
*ze ziet de oorlog op Irak als een plan van god voor de wereld (maar ze keurt de aanval van Rusland op Georgië als een aanval ‘op een soeverein land’ af. Wat???)
*ze is anti-homo
*ze is anti-abortus, zelfs bij verkrachting
*ze is anti-voorlichtingslessen over sex op school (en ondertussen is haar tienerdochter zwanger, jaaa)
*dit vind ik echt heel, heel erg. Als vrouwen verkracht zijn zijn er ‘rape kits’, waarmee ze kunnen bewijzen dat ze verkracht zijn. Normaal worden die door de verzekering betaald, maar Sarah Palin heeft toen ze burgemeester was een document ondertekend dat vrouwen voor hun eigen rape kits moesten betalen. Ja, alsof ze nog niet door genoeg heen geweest zijn
*ze is corrupt: ze bezorgt haar vriendinnen van school hoge ambtbaantjes in Alaska. Zo heeft ze een vriendin verantwoordelijkheid gegeven over de State Division of Agriculture, waar zo’n twee miljoen per jaar mee gemoeid is, met als belangrijkste reden dat die vriendin koeien zo leuk vindt. Waaat.

Sorry, het is nogal een lange post en een rant voor een eerste post, maar dit is iets wat ik heel interessant vind :slightly_smiling_face:

Ik ben op dit moment in Amerika, en ik ga ook voor Obama.
Als je zijn reclame-spotjes ziet zijn ze zoveel beter dan die van McCain!
En ik ben 't ook totaal niet eens met McCain’s ideeen.

Maar,
ik ben er nog niet zo zeker van wie er gaat winnen.
Er worden hier bij mij op school 2 dingen gezegd:
Er is een kans inderdaad dat McCain de pijp uitgaat de komende 4 jaar, vanwege zijn leeftijd. Aan de andere kant is Obama zwart, dus er is ook zeker een kans dat hij door iemand wordt doodgeschoten tijdens de komende 4 jaar.

Ben heel benieuwd wat er de komende maand allemaal nog gaat gebeuren hier. En wat er uiteindelijk uit komt…

oeh, dit vind ik een leuk onderwerp! :grinning:

ik ben een uitwisselings student en verblijf voor een jaar in amerika
ik woon in Wasilla, Alaska

ik weet niet of jullie erg hebben opgelet, maar dat is de plaats waar Sarah Palin woont

ik heb haar dan ook met mijn eigen ogen kunnen bewonderen toen ze op mijn school kwam. Ja, ik zag haar binnenlopen op mijn school!
mijn halve school vond het maar raar en saai, want zij zien haar zo nu en dan gewoon in de supermarkt of ergens anders rondlopen
ze is zover ik weet de enige gouveneur die geen beveiliging om haar heen had… volgens mij is dat nu behoorlijk veranderd… ik hoorde van een meisje dat bij haar thuis is geweest, dat ze door een hele bewaking heen moest

verder is de media echt vreselijk… ze stonden voor een dag in de tuin van de vriend van de dochter van Sarah Palin, totdat de vader uiteindelijk de politie belde.
oh, ook iets leuks om te weten; mijn hostvader was op tv en zei iets over Sarah Palin :wink:

Palin heeft idd wat rare ideeën, maar jagen is er zeker niet één van. Ze is de gouverneur van Alaska, als ze niet van jagen houdt, vrees ik dat ze een andere staat moet zoeken. Jagen is wat ze hier nou eenmaal doen. Ik heb vandaag en gisteren Eland-biefstuk gehad… mijn hostvader heeft de eland geschoten, ik heb moeten (mogen!) helpen met de poten vasthouden terwijl hij de huid en een aantal stukken eraf sneed.
ik ben voor abortie, voor homo’s en al dat soort dingen…
de oorlog in irak, wat ik er van deze kant over gehoord heb: irak wil amerika in hun land. irak heeft een oorlog met zijn eigen burgers, met de terroristen die erin leven. niet met amerika. amerika wil irak niet, amerika wil irak helpen!
rusland wil georgia overnemen… groot verschil!!

en Alaska stemt voor mcCain, dat is zeker! ze zijn hier fel tegen obama, en natuurlijk voor hun eigen gouverneur :wink:

Palin lijkt op Stalin. Alleen al daarom vond ik 'r eng, en nu ik dit lees nog meer.

Ik ben ook voor Obama. Over het feit dat hij weinig ervaring heeft op politiek valt nog wat te twisten, maar ik denk dat Amerika wel iemand kan gebruiken met weinig ervaring: dat zorgt voor een andere kijk op het hele beleid.

En met een zwarte president hoop ik ook dat men nu meer naar zijn mede mens gaat kijken als een echt mens en niet meer op basis van huidskleur of wat dan ook.

Ik ben ook voor Obama. Ik heb er zelfs nog een presentatie overgehouden. :stuck_out_tongue:
Maar ik denk dat hij het bekrompen denken wel uit de amerikanen kan halen. (vooral dat discriminatie enzo)

http://www.youtube.com/watch?v=adc3MSS5Ydc XD

Ik ben niet voor allebei 0=)

McCain en Palin liegen waar je bij staat en vooral Palin weet soms echt niet waar ze 't over heeft.
Ik heb vandaag op school een interview met haar gezien…
En McCain had een interview bij een of ander programma, opgebeld dat ie niet kon komen omdat ie met spoed terug naar Washington moest en vervolgens zat ie bij een ander programma (bij dezelfde zender!!) een interview te geven…

~\~~\~~~~[b][message=3064019,noline]xMRKN schreef op 26 september Er is een kans inderdaad dat McCain de pijp uitgaat de komende 4 jaar, vanwege zijn leeftijd. Aan de andere kant is Obama zwart, dus er is ook zeker een kans dat hij door iemand wordt doodgeschoten tijdens de komende 4 jaar. ..

Heb het gevoel dat McCain gewoon net als Bush is maar dan verpakt in een teddybear uitstraling

en die V.I.L.F. *kuch* heeft nergers ervaring in en word beschuldigt van fraude of corruptie toch? Als McCain overlijdt zijn de amerikanen afhankelijk van een vrouw…
Is maar wat ze liever op ten duur willen een vrouw of een zwarte, want McCain gaat binnenkort vast en zeker overlijden.

Ik hoop so erg dat Obama wint. Kijk wat het beleid van Bush heeft bereikt -.- ? Hij heeft amerika omzeep geholpen vindt ik. Ik geloof ook niet dat Amerika 100% eerlijk is over 9/11 en osama binladen en al die shit. Ik heb so voorgevoel dat het een complot is allemaal tussen die mensen. Anyways dat Amerika Irak aanvalt om hun te helpen dat geloof ik ook niet. Er zit gewoon meer achter die oorlog dan dat wij weten en wie weet of wij daar ook ooit de echte antwoorden op krijgen.

OBAMA FOR EVER!

Ik was voor Hilary, maar nu… Obama!
ik ben voor de democraten :sunglasses:

qua geloof ofzo boeit het me niet, maar ik kies echt voor Obama.
Hij heeft alles wat die McCain niet heeft.

Zeker Obama…

Ik bedoel, Sarah Palin gelooft dat ‘global warming’ niet bestaat…
Er zijn genoeg ijsberen… :S Yeah right.
Ze is ook ‘pro-guns’, wat wil zeggen dat ze vind dat iedereen zomaar geweren moet kunnen kopen (om het maar even héél simpel te stellen), want ja, die schietpartijen op die High Schools, waren niet ‘zo heel erg’?
Gelijke rechten kun je wel vergeten en als het aan haar ligt zou zelfs anti-conceptie nog verboden worden.
Ze is vervelend, racistisch en té gelovig om een land te leiden; Kerk en Staat horen gescheiden te zijn maar zo denkt zij er niet over. Ze lijkt te vergeten dat er in Amerika meer geloven zijn dan alleen het Christendom, wat gaat er met die mensen gebeuren?
En haar oorlogs-ideeën… oh boy. Nagenoeg de hele wereld merkt de effecten van Amerika in staat van oorlog, als zij besluit dat het tijd word voor nog meer fucking troepen in Irak (en wie weet welke plekken ze nog meer nodig acht) dan hebben WIJ daar ook last van…
[Verder ben ik het volledig met Lunaste eens!]

En McCain, McCain noemt een inkomen van $4 miljoen modaal.
DUDE?! In wat voor wereld leeft hij?

Jammer genoeg denk ik dat Amerika niet vooruitdenkend genoeg is om een zwarte man als president te kiezen, er wonen heel veel narrow-minded people op het platteland van Amerika (en dat is GROOT)

Anyway, Barack08!
Hij is super charismatisch, grappig en super down to earth.
Zijn vrouw is geweldig (achter elke goede man staat een geweldige vrouw :slightly_smiling_face:), belangrijk want zij heeft waarschijnlijk de meeste invloed op hem.
En zijn beleid is gewoon goed, het is sociaal en geeft iedereen gelijke rechten op een goed leven.

OBAMA!!

my heart belongs to Obama u__u

En nog wat, Sarah Palin denkt homoseksualiteit te kunnen ‘genezen’ (alsof het iets ergs is…) door te bidden!
Oh Sarah…

:bowing_man:

Ik vind dat je gelijk hebt,

OBAMA!!!