amerikaanse tiener die twijfelt over euthanasie.

Ik zoek voor school een documentaire over een meisje die ongeneesenlijk ziek is, en twijfelt of zo euthanasie wilt plegen.
Het was volgens mij een amerikaanse documantaire, en hij is een paar jaar geleden uitgezonden.
Ik heb al op internet gezocht, maar ik kon het niet vinden.
Weet iemand mischien hoe die documantaire heet?

Nee, sorry! Up voor jou (:

Hmm. Nee sorry, geen idee.
Klinkt wel interessant!
Succes, Up!

Nee sorry! klinkt inderdaad wel interessant.

Ik zoek een film wat gaat over de Ne bis idem regel, (maatschappijleer) het gaat over een vrouw en ze word er van beschuldigd dat ze dr man heeft vermoord en haar dochter leefde nog, en ze zat in de gevangenis en ze was aan t bellen met haar dochter toen hoorde ze op de achtergrond: Papa blablabla, bleek dus dat die man nog leeft, maar het gaat er dus om dat ze die man nu wel mag vermoorden omdat ze niet 2x voor dezelfde zaak mag worden opgepakt.

naja dit is een beetje een vaag verhaal maar zoiets zoek ik :stuck_out_tongue:

Geen idee, up

bedankt voor alle upjes!
mischien kunnen we hier wel het ik zoek wat voor school, topic van maken.

x

ja, heb ik gehoord =o
maar ik kan jou en de ts niet helpen xD
up voor allebei

up

Een up voor jou.
En stiekem vraag ik me af wat euthanasie betekent. En heb geen zin om 't op te zoeken.

Ik herken die film wel, maar toen was het een zoontje? Anyway die film heette dus Double Jeopardy en ging ook over de ne bis in idem regel, good luck!

Euthanasie is dat je de stekker uit iemands leven trekt als diegene ernstig ziek is en niet meer beter kan worden… om het maar even simpel te zeggen

OT: ik kan je niet helpen, sorry. Het klinkt wel interessant, dus ben wel benieuwd!

ik weet het ook niet!

en voor degen boven mij,
euthanasie is zeg maar dat je dood wil, en daarvoor een pilletje krijgt, toch?

Oeps, verkeerde knopje. Ik wilde dus zeg maar m’n post wijzigen :’)

“het op hun eigen verzoek bespoedigen van de dood of ter dood brengen van hevig lijdende, ongeneeslijke zieken”

woordenboek! nee maar ik kan t zelf niet uitleggen

up voor allebei ik heb echt geen idee :stuck_out_tongue:

toevallig hebben wij het hier ook over.
je hebt 2 soorten

1. met een spuitje het leven beëindigen
  2. stoppen met medicijnen geven zodat de patient overlijd

je moet ongeneeselijk ziek zijn

Maar dat is toch verboden? Behalve als degene hersendood is of zo. Dacht ik dan.

Nou, daar zijn heel wat discussies over.
Het is gewoon kiezen om te overlijden, de een “aangenamere versie” van zelfmoord.
Ik vind dat dat zeker moet kunnen in bepaalde gevallen.
Maargoed, het is dus niet echt verboden hoor.

nee bij een terminale ziekte,zonder vooruitzicht en ondraagelijke pijn is toegestaan geloof ik.

a. de overtuiging heeft gekregen dat er sprake was van een vrijwillig en weloverwogen verzoek van de patiënt,
b. de overtuiging heeft gekregen dat er sprake was van uitzichtloos en ondraaglijk lijden van de patiënt,
c. de patiënt heeft voorgelicht over de situatie waarin deze zich bevond en over diens vooruitzichten,
d. met de patiënt tot de overtuiging is gekomen dat er voor de situatie waarin deze zich bevond geen redelijke andere oplossing was,
e. ten minste één andere, onafhankelijke arts heeft geraadpleegd, die de patiënt heeft gezien en schriftelijk zijn oordeel heeft gegeven over de zorgvuldigheidseisen, bedoeld in de onderdelen a tot en met d, en
f. de levensbeëindiging of hulp bij zelfdoding medisch zorgvuldig heeft uitgevoerd.

ik kwam er zelf ook net pas achter dat euthanasie in bijna geen een land toegestaan is. Terwijl je toch vaak in ziekenhuis series op tv ziet dat er euthanasie gepleegt word.