Amerikaanse snoer

Vanmiddag heb ik eindelijk mijn stijltang binnen gekregen uit Amerika. Helemaal verheugd open ik het doosje en zie dat de snoer totaal anders is… :flushed: Ik kan hem ook niet loskoppelen oid.
Weten jullie misschien hoe ik dit oplos? Waar er soort van vervangers verkrijgbaar zijn? Heb net op de Praxis website gekeken maar ik kon helaas niets vinden…

Zo ziet het eruit:

http://us.cdn2.123rf.com/168nwm/liubomirt/liubomirt0910/liubomirt091000111/5771128-black-american-type-kabel-stekker-voor-110v-geisoleerd-op-een-witte-achtergrond-met-selectieve-aanda.jpg

Een wereldstekker?

Een wat? :stuck_out_tongue:

Je kan (o.a. bij Marskramer, dus ook wel bij Blokker) van die stekkerdozen kopen waarmee je dit soort dingen inplugt in een stekker die dan een Nederlands uiteinde hebben. Meestal worden ze andersom gebruik, maar dit zou misschien werken? Je kunt even kijken.

Zo’n hulpstuk waarmee je een stekker ombouwt.

In de blokker heb je ze alleen dat je de nederlandse moet insteken en de amerikaanse/engelse/weetikwat er ‘uit komt’, misschien op ebay of marktplaats?

Thnx!

Kijk wel uit met het voltage hier. Dat is hier namelijk hoger dan in Amerika en je kan je apparaat er mee slopen.