Amerikaanse kledingstyle

hooooi, ik vroeg me dus zo af van wat dragen meiden in Amerika eigenlijk? wat is nou typisch Amerikaans? een shorts ofzo of heel erg mee met de mode? tell meee!
xxx

die dragen net zulke normale kleren als hier in nederland hoor :]
de een draagt wat meer dat ‘in de mode’ is en de andere juist niet…
wat ik heb gehoord is het gewoon het meest ‘casual’… gewoon normaal, shirtjes, jeans, sneakers etc.
op tv zie je altijd iedereen perfect gekleed ed. maar dat valt reuze mee!
en dat weet ik want vorig jaar hadden we een uitwisseling met een amerikaanse school ;] dat waren ook gewoon normale gekleed, gestylede mensen!

Een vriendin van me is verhuisd naar Arizona, en die vond 't heel erg tegenvallen hoe ze zich daar kleden. In de zomer was 't inderdaad heel simpel een jeans-shortje met een hempje en vaak zo’n college vest erover heen als bij ons een jasje werd gedragen zeg maar. En nu dragen ze lange spijker broeken [ geen skinny’s, meer bootcut] en met een simpel truitje erop, helemaal niet drastisch creatief ofzo.

Maar in de winkels zijn wel allerlei super leuke dingen te koop, dus op de dag van vandaag snapt zij ook nog niet waarom ze dat niet kopen en maar steken bij die simpele kleren.

Oh ja, dit geld natuurlijk voor meisjes ;p

haha okee bedankt!

De meeste kleden zich heel simpel. Bij mij op school hadden de meeste altijd een spijkerbroek aan en een shirt/trui van een college andere gratis shirt van sportevenementen en zulke dingen of gewoon een basic iets.

op zich wel raar hier proberen mensen(niet allemaal) apart eruit te zien terwijl dat daar helemaal niet is…
en ik had ook gehoord dat ze veel trainingbroeken dragen klopt dat?

Uhm dat niet echt bij mij wel van die sportshortjes als het lekker weer was. Er zijn er wel bij die er wel aandacht aan besteden ik had ook gewoon meisjes die taillerokjes en leuke jurkjes enzo droegen maar over het algemeen niet.

hoezo apart uitzien? xD
mensen hebben daar ook subculturen hoor^^ daar zijn juist de meeste begonnen zelfs…
tis niet dat iedereen in gewoon normale kleren loopt hoor :]
geen idee of mensen daar vaak in joggingsbroeken lopen, ik hoop het niet want dat vind ik er echt niet uitzien! in GB is dat wel heel vaak, ik vind het zo ordi… ^^

voordat mensen weer dingen gaan denken, met apart bedoel ik gewoon iets anders dan broek+shirt kon geed goed woord ervoor vinden

Nou, altijd als ik naar Made kijk ofzo vind ik echt dat die Amerikaanse style te erg voor woorden is.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

pasgeleden nog eentje met een minirokje en teenslippers in de winter XD

uuuup

Schijnt dat ze daar redelijk plain bijlopen. Behalve in Manhattan enzo, daar volgen ze wel de trends.
En aangezien wij Nederlanders New York hebben gesticht, is het Amerikaanse modehart eigenlijk van ons :grinning_face_with_smiling_eyes:

exactly :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ja. Vaak van die hele mooie(lees: goedverzorgd) meisjes met gewoon een sweater en een spijkerbroek. Zo’n luie zondag combi.

Ja idd dat valt mij ook op. Polo’s met shortjes en grote truien. En dan op een sweet sixteen wel weer over the top dresses. :?

upje(A)

Jij bent grappig. Hoe kom je daar bij?

In Amerika zien ze er over het algemeen heel dull uit.

Maar 1staat in amerika is al zo groot als heel nederland, dus dat zal ook wel een beetje verschillen, op sommige plaatsen is het altijd warm en andere altijd koud + steden/ platteland