Amerika of Engeland

Hi!

Ik hoop dat iemand die dit leest hetzelfde heeft.
Ik wil graag in Amerika gaan studeren, ik ben er twee maanden geleden gaan kijken en vond t super.
Nu ben ik eens gaan nadenken, de scholen zijn top daar. Maar ik zit zo ver weg van mn ouders. En ik ga ze heel erg missen als ik ze weinig zie. Ik ben dus gister eens gaan kijken of er vergelijkbare opties zijn in Londen. Hier zit ook een universiteit die mij erg aanspreekt en dit is natuurlijk veel dichter bij huis. Ik weet echt niet wat ik moet kiezen… Iemand ervaring met dit dilemma?

Xxxx

engeland

Mij lijkt de UK een stuk leuker dan Amerika, maar dat is persoonlijk haha. Het hangt er denk ik ook vanaf wáár je precies zou gaan studeren, want vooral in Amerika staan de universiteiten niet als al te best bekend.

Volgens mij kan je dat niet zeggen als je niet in allebei bent geweest. Wel is het zo dat Engeland ook mooie cultuur heeft en je ontwikkelt ook je Engels, en je bent inderdaad dicht bij huis. Het ligt er maar net aan wat voor jou zwaar weegt!

Engeland.
Maar dat is persoonlijk :grin:

Je moet ergens naartoe gaan, omdat het dicht bij je ouders is en je daardoor geneigd bent daar te studeren. Studeer gewoon ergens waar jij je fijn bij voelt. Wat jij het beste bij je vindt passen : )

Wees wel realistisch… Je kunt dan wel in Engeland zitten, maar weet je zeker dat je dan daadwerkelijk een paar keer op en neer vliegt naar huis? Dat kost ook weer geld. En ga ook in Engeland kijken hoe het daar is. Als je het daar net zo leuk vindt als in Amerika, is de keuze snel gemaakt, maar laat je niet tegenhouden door de afstand. Het is een hele belevenis om naar Amerika te gaan omdat die cultuur veel meer verschilt van de Nederlandse (+het weer is waarschijnlijk veel beter dan in de UK). Deze kans krijg je misschien maar één keer, je kunt later altijd nog eens naar Engeland op vakantie(stuk goedkoper dan naar Amerika vliegen).

een voor- en tegenlijstje kan ook helpen!

Engeland is ook duuuuuuuur en zou je inderdaad ook echt op en neer gaan? Je ontmoet daar vast een hoop leuke mensen en je kan altijd Skypen met het thuisfront. Ik zou inderdaad een voor-/tegen-lijstje maken om te kijken wat het beste bij je past (:

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik ben in Amerika in New York geweest en in Philadelphia. Was wel heel erg gaaf en het zijn topscholen. De universiteit die ik in Engeland op het oog heb zit in Londen, dat is ook een hele leuke stad volgensmij. Ik denk dat ik me in beide landen inschrijf en dan kijk waar ik word aangenomen en daar uit kiezen. Ik zou het echt nog niet weten. Moeilijke keuze! Haha.

Als je weet dat je heimwee krijgt en weet dat je een aantal keer terug gaat vliegen zou ik voor Engeland gaan. Maar in Engeland is het weer slecht, en is leven (vooral in london) heel heel heel erg duur maar ziekenhuizen e.d. zijn wel weer beter geregeld. Ik zou toch voor Amerika gaan om dezelfde reden als jenny, je kunt altijd nog een keer naar Engeland op vakantie, het is zo dichtbij. Qua universiteit maakt het denk ik ook niet echt uit aangezien ik uit je verhaal niet opmaak dat je naar een Ivy league of cambridge/oxford achtige uni wilt. Reden om

Ben je al aan het sparen? :stuck_out_tongue: Het collegegeld voor 1 jaar bedraagt vaak meer dan 10.000 euro en een beurs krijgen is (vrijwel) onmogelijk voor een buitenlandse student.

Oh, dan zou ik inderdaad kijken waar ze je aannemen! Het is best moeilijk om toegelaten te worden bij de topuni’s.

Ik zou voor Amerika gaan, omdat het daar zo anders is als bij ons. Veel succes!

Ja Amerika is wel het leukste denk ik. Wil wel naar een ivy league. Of soortgelijks. Ik ga me bij meerdere scholen inschrijven, in Engeland en Amerika. En dan kijk ik denk ik verder!

Amerika! Je bent daar geweest om te kijken hoe het je beviel en dat is je goed bevallen. Waarom dan naar Engeland, ze komen je vast en zeker in Amerika ook op zoeken! :slightly_smiling_face:

Ik ga trouwens ook naar Amerika maar dan voor een jaar highschool! Als je wilt weten hoe mijn jaar zal zijn kun je gerust mn blog bekijken :slightly_smiling_face: Succes met je keuze!!

http://melissainamerika.blogspot.nl

Oke leuk! Ga je blog zeker bekijken! Ben vooral heel benieuwd hoe het is ten opzichte van het leven in Nederland. En of je iedereen heel erg mist of dat je het zo gezellig hebt dat je er niet heel veel aan denkt. Veel plezier alvast!

Omdat ik nog nooit in Amerika ben geweest zou ik voor Amerika kiezen, zolang het maar niet veel langer dan een jaar is.
Is het wel langer en wil je je studie echt afmaken zou ik zonder twijfel voor Engeland kiezen.
Ik zou namelijk alleen maar voor Amerika kiezen omdat ik het land wil zien en ja, dat is nou niet echt een goede reden volgens mij :stuck_out_tongue:

10.000 euro
O______o

Ik wil daar wel mn hele studie afmaken. Maar ik zie mn ouders denk ik wel 6 keer per jaar. Mn vader zei zelfs dat ie elke maand naar me toe zou komen haha. Dat is wel een beetje geruststellend natuurlijk.

Ja het is echt belachelijk duur daar, maar je krijgt er natuurlijk wel iets geweldigs voor terug.