American Eagle Outfitters! VERZENDKOSTEN delen?

Hi girls,

Ik zat net op de webshop van het leuke merk American Eagle Outfitters (www.ae.com) en vond een paar superleuke items, voor niet veel geld. Nu wilde ik dus gaan afrekenen en zag ik dat het €44,- kostte om naar Nederland te verzenden … (ongeacht het aantal stuks dat je koopt geloof ik).

Zijn er meerdere meiden die hier kleding willen bestellen en de kosten willen delen?

Liefs!

Pas maar op met de invoerkosten e.d.
Hoe hoger het bedrag hoe meer je moet betalen, aangezien ze werken met percentages

Ja heb ik inderdaad ook al aan gedacht.

Als ze het pakket er al uit halen (wat me niet lijkt want het zal geen dik/groot pakketje zijn) gaat het inderdaad relatief omhoog. Wanneer ik met meerdere mensen bestel krijg je dat wel ja. Maar het zal niet heel veel zijn aangezien de kleren niet heel duur zijn :slightly_smiling_face:

De kans is groot dat ze je pakket er wel uithalen omdat webshops netjes aangeven wat erin zit en hoe hoog de kosten zijn. Ebay verkopers etc. doen dit niet, maar de grote webshops doen dit vaak wel, dus reken maar op douanekosten…
Verder is American Eagle echt een superchille winkel met hele lekkere stofjes :upside_down_face:

Ow haha nou dat is minder…
Ja klopt, de stofjes zijn heerlijk en ze hebben echt originele en leuke kleding, is weer eens wat anders dan die synthetische troep van primark of forever21 enzo… Alleen jammer dat de webshop dus zoveel rekent…

Weet niet hoe ik een bericht kan verwijderen hahah, maar was bij de verkeerde topic sorryyyy :blush:

Daarnaast is de envelop waarschijnlijk bedrukt met een logo oid dus dan halen ze 'm er bijna zeker uit. Stel je koopt iets van 30 dollar (is al een laag geschat bedrag) en de verzendkosten zijn sowieso 44. Dan betaal je dus 26 euro aan de deur aan de postbode erbij (ja ook de verzendkosten tellen mee in de berekening.) Dat is bijna net zo duur als de kleding.

De kans is inderdaad groot dat ze het eruit halen. Ik bestel(de) regelmatig bij Abercrombie (toen nog uit de VS), Victoria’s Secret en Shopbop, en de keren dat ik geen extra kosten kreeg zijn op 1 hand te tellen.

Invoerrechten hoef je je pas zorgen om te maken als je voor meer dan 150 euro koopt (incl. verzendkosten). Btw en inklaringskosten zal je sowieso moeten betalen, omdat je vanwege de verzendkosten al boven de 22 euro uitkomt.