America dream

[ colum / verhaal over mijn america dream. tips en opmerkingen zijn meer dan welkom! ]

‘Ze is hier als een klein meisje begonnen, maar nu is ze uitgegroeid tot een vrouw met vele ambities.’ aan het woord is directrice van Gastel. ‘Geslaagd met een negen voor engels en economie, super!’ ‘Kom je diploma maar halen meid.’ Ik loop door het gangpad, gehuld in een -zoals je dat in modetermen noemt- little black dress. Ik neem het diploma in ontvangst en blijf nog even staan voor de foto. ‘Ach meid, wat ben ik toch trots op je’ Mama tuit haar, met lipgloss bestreken, lippen en geeft me een kus. ‘Wat gaat de tijd toch snel; ik zie je nog voor het eerst naar de Middelbare school gaan, en nu heb je je gymnasium diploma al. En op 25 mei zit je alweer in New York’ Ik glimlach bij de gedachte dat ik inderdaad op 25 mei naar New York ga. Als er iets is waar ik zin in heb… Ik zie mezelf al lopen op Times Square. Met een starbucks coffee in mijn rechterhand, een DKNY tas in mijn linkerhand, een Michael Kors horloge om mijn linkerpols en rode MAC lippenstift op mijn lippen. Ik hoor het geklak van de Louboutins aan mijn voeten, terwijl ik zo sexy mogelijk probeer te lopen. ik word nagekeken door mannen en mijn lange blonde lokken veren mee in de slowmotion die ik mezelf voorstel. ‘Charlotte, wil je ook wat drinken?’ mijn dagdroom wordt verstoord door Milou, die me een glaasje witte wijn voor mijn neus houdt. Ik neem het glimlachend aan en nip aan het glaasje.