Ambetante situatie

Ik heb een vriendin maar ze roddelt soms tegen haar vriendje over mij, ik weet dat want ik heb haar wachtwoord op Facebook.gisteren heeft ze afgesproken met 2andere beste vriendinnen , ik vroeg of ze gisteren iets te doen had maar ze zei dat ze schoolwerk moest maken. Nu ben ik een beetje kwaad en vooral ongelukkig. Iemand een oplossing?? Dankjewel

Ga met haar praten omdat het je dwars zit.
(wat is ooit ambetante? ö)

Vervelend als ze daarover liegt.
Nog vervelender vind ik dat jij haar feesjboek checkt.

Je kan het er met haar over hebben.
Vraag haar of het schoolwerk nog afgekomen is. Als ze erover begint vertel je haar dat je haar hebt gezien met die vriendinnen.

Vervelend maar kijk niet meer op haar fb.

Ooit gehoord van privacy

Ik kijk niet op haar Facebook maar als ze naar mij komt of ik naar haar melden we elkaar aan en ik zie automatisch haar berichten en zelf weet ze het niet

Haha, ambetant. Dat zeggen de belgen in mijn omgeving echt te vaak.

Maar ten eerste, wat doe jij op haar Facebook? Ik zou dat echt niet leuk vinden als mijn vriendin mijn Facebook zou checken. En je kan nu ook niet echt tegen haar zeggen dat je het weet, omdat je er op zo’n manier achter moest komen. Ik zou het nog even aanzien, als het niet verbeterd kan je er voorzichtig wat over zeggen.

Je zegt eerst zelf: ik weet dat want ik heb haar wachtwoord.

Bullshit. Je ziet iemands berichten pas automatisch als je op dat icoontje klikt. En dat moet je gewoon niet doen, gewoon afmelden als je op die van haar aanmeldt. Mijn computer meldt soms ook automatisch aan op de FB van een vriendin, maar dan ga ik niet haar berichten nog even doorspitten.

Ik vind dat altijd een beetje je eigen straf. Een vriend van mij heeft ook ooit ingelogd op iets van mij, die las toen iets wat hem niet beval, en ik dacht: ‘boontje komt om zijn loontje.’ Je moet ook niet inloggen op iemand anders account.
En dit klinkt misschien een beetje hard, sorry daarvoor. Misschien had ze al plannen met die andere meiden, en wilde ze jou daar gewoon niet bij hebben?

Ik praat ook met m’n vriend over mijn vriendinnen en andersom ook, dat is niet meer dan normaal.

Maargoed, zet je er over heen en spreek een andere keer met haar af.
Ze had blijkbaar geen zin of had dus al iets afgesproken en wou je misschien niet teleurstellen ofzo.

Ik vind het ook niet echt kunnen dat jij in haar gegevens gaat zitten neuzen xd

Meid, geef toe dat jij ook fout ermee zit. Het is leuk om mensen hun ‘geheimen’ enzo te lezen, maar ook fout. En soms is het niet eens leuk+fout. In alle gevallen is het niet goed/aardig om te doen.

Maar; als het echt zo is dat als je nog ingelogd was op haar facebook perongelijk, en ook echt perongelijk die berichten las, dan kan je zeggen ‘waarom deed je dat?’

En als je haar wachtwoord uit je hoofd ofso wist, en zij weet niet dat jij die weer/dat jij op haar account kijkt (of zou kijken), dan is het mooi je eigen probleem. Je kan moeilijk zeggen; hé ik keek gisteren op je facebook zonder dat je het wist en ik zag dat je dit en dit deed.

En niet lullig bedoelt, en je hebt er misschien ook niets aan, maar ze doet dat niet zonder reden.

1. Praat met haar over de situatie.
  2. Bekijk haar Facebook niet meer. Hoe zou jij het vinden als iemand dat bij jou deed?
  3. Wat zei ze? Zit er wat in? Heeft ze gelijk? Verwerk dat, betrek dat op jezelf en doe je je voordeel mee.
  4. Jij hebt vast ook wel je punten waar je je aan ergert bij haar, daar heb je het misschien ook wel met iemand over. Het is ook natuurlijk, maar nog steeds vervelend natuurlijk.

Praat gewoon met haar.
Jij zit hier ook goed fout je gaat toch niet zomaar op haar facebook kijken.

Ambetant. Mja.

Ergens moet je haar er wel op aanspreken maar hoe ga je dat doen? Je hebt haar privacy geschonden. Misschien is dat de reden?