Amandelpoeder/Amandelmeel. --> notenallergie

Hoi dames, vanavond bak ik een chocoladetaart. Deze taart heb ik al vaker gebakken en hij is heerlijk. Alleen nu heb ik een probleem. 1 van mijn gasten heeft een notenallergie en 1 van de ingrediënten is amandelpoeder. Heeft iemand enig idee waarmee ik dit kan vervangen? Het probleem is een beetje dat sommige simpele ingrediënten hier in China nogal moeilijk te vinden zijn. Dus sommige suggesties van jullie kunnen eventueel niet.

Mia

mag ze wel pinda’s? dan zou je pindapoeder kunnen gebruiken (gewoon zelf pinda’s in de keukenmachine gooien tot t poeder is)

Denk het niet, TS zegt dat haar vriendin een notenallergie heeft.

http://voedzo.nl/eigen-ervaring/een-handleiding-door-de-recepten-ingredienten-vervangen/

Hier staat dat je de amandelmeel ook kunt vervangen met speltmeel of volkorenmeel. Wellicht dat je dat laatste wel gewoon kunt in China?

pinda’s zijn geen noten

en amandelen zijn officieel fruit maar toch zou ik er niet zomaar vanuit gaan dat het dan allemaal kan

Neen klopt maar je hoort vaak wel dat pinda’s ook niet lekker vallen bij mensen met notenallergie. Maar mocht dat wel gaan voor de vriendin denk ik dat het wel een prima vervanger kan zijn.

Klopt, officieel is een pinda geen noot, maar een peulvrucht meen ik. Maar de meesten met een notenallergie hebben ook een lage tolerantie naar pinda’s. Tenminste vertelde een vriend onlangs.

Boekweitmeel misschien, of anders gewoon bakmeel?

Je kunt het gewoon vervangen met speltmeel of volkerenmeel of gewoon witte meel. Pindameel zou ik niet aan beginnen. Vaak is het zo dat mensen met een notenallergie niet tegen pinda’s kunnen. Zelfde geval met amandelen. Ik heb deze allergie zelf ook.

Pinda’s kan hij inderdaad ook niet hebben. Maar het is gelukt en ik kon de volkoren meel redelijk snel vinden. Bedankt!