amandelen knippen.

ik laat binnenkort m’n amandelen knippen. (de dag voor de herfstvakantie om precies te zijn).
ik heb alleen geen idee hoelang ik daar last van zal krijgen.
en zou ik dan in de hersfstvakantie meekunnen op vakantie?
heeft iemand dit al een keer laten doen op latere leeftijd ofzo?

Toevallig had iemand het daar nog over vanochtend. Die liet het ook binnenkort doen.
Je hebt er denk ik NU wel meer last van, dan wanneer je ze had laten knippen als kind.
Ik bleef toen ik klein was wel een dagje of 3 thuis dacht ik.

Ik heb het in maart gehad, was nogal uit de hand gelopen… (ik ben 14)
Ik kreeg ongeveer 3 á 4 dagen na de operatie een nabloeding, dus 'snachts met spoed na het ziekenhuis, het bleef maar bloeden…
Bleek het dat er nog ‘stolsels’ zaten ofzo, plaatselijk verdoofd & eruit geknipt.
Echt een drama dus!
2 weken niet kunnen eten, drinken ging moeilijk.
Na 2 weken van dat vloeibaar voedsel gekocht bij de apotheek, zodat ik toch wat binnen kreeg.
Maar dat is mijn ervaring, ik hoop dat het bij jou beter gaat.
Xx

Mijn zus heeft dat laten doen als ze klein was
ik weet nog dat ze pijn had in haar keel en daarom
kei veel ijsjes mocht eten van de dokter :wink:

Mijn zusje heeft dat ook gedaan, het heelde heel snel. Na anderhalve week kon ze weer ‘‘gewoon’’ eten.

Mijn kleine zusje heeft het ook gedaan,
en ook zei moest zoveel mogelijk eisjes en koude zachte dingen eten.
Ik had er dan ook zin in:D

xx

Ik weet dat je inderdaad koude dingen moet eten. Ik bleef toen ik klein was erna alleen bloed spugen ,maar ik was vast een apart geval, haha. Maar ik heb geen idee. Misschien helpt google?

Ik heb het gedaan toen ik 13 was, het deed wel veel pijn maar na een week was het al voorbij. Die week heel veel pijnstillers genomen, en niet dingen zoals sinaasappel drinken ofzo, dat brand!! en voor de rest kon ik al die dag zelf eten (langzaaam)

Ik heb het een jaar geleden gedaan en heb me 2 weken verschrikkelijk gevoeld. De eerste nacht moest ik alleen maar bloed overgeven. Daarna moest ik om de zoveel uur een pijnstiller met de kracht van 3 normale. Ik kon echt NIKS eten, ook geen ijsjes of danoontjes, en ik ben 5 kilo afgevallen.
Ik denk niet dat je op vakantie kan, maar het verschilt natuurlijk ook bij iedereen. Naarmate je ouder wordt krijg je er steeds meer last van dus laat ze er zo snel mogelijk uithalen, ook al mis je dan je vakantie.

Ik heb mijn amandelen laten knippen toen ik 7 was. had alleen last van mn keel en was een beetje moe. maar lekker veel ijsjes eten! en soep enzo heerlijk :slightly_smiling_face:
maar ik denk dat je wel mee kunt, licht eraan met wie en wat je gaat doen

Oehw… ik moet t binnenkort ook laten doen… omdat ik al 4 jaar lang non stop verkouden ben… maar de huisarts wilt me niet door sturen :S beetje gedoe… maarja volgende keer gaat m paps mee die heeft ook medische opleidingen gedaan. Dus waarschijnlijk deze winter… miehmiehmieh ik vind t dood eng.

ik had er best wel lang last van volgens mij, ook met sinterklaas :cry:
Haha, was een echt niet leuk toen, maar volgens mij verschilt het per persoon!

na de operatie moet ik 1 nachtje in het ziekenhuis blijven, want als er dan een nabloeding komt dan zijn ze er snel bij.
maar als ik het zo hoor, kan ik niet mee ):