Alweer een koortslip....

Hey girls,
ik heb echt wel meerdere keren in een jaar een koortslip en ik smeer het ook in met zo’n crème, maar het lijkt niet te helpen. Misschien smeer ik het gewoon te weinig op een dag? En verder heb ik zowat het hele jaar door droge lippen. Nu ook weer en ik weet niet wat ik ermee moet. Als ik lippenbalsem of labello ofzo gebruik dan worden m’n lippen alleen nog maar droger. Ik zit ook steeds aan m’n lipppen te pulken omdat ik allemaal van die korstjes en blaasjes enzo heb. Ik doe zowat nooit lipgloss ofzo op, want daar worden mijn lippen ook heel droog van. Kent iemand misschien een product die wel werkt en niet je lippen nog verder uitdroogt? Alvast heel erg bedankt!

hoi hoi,
ik heb daar ook vaak last van gehad als je eenmaal een koorts lip hebt kun je er eigenlijk niets aan doen, waar je wel voor kan zorgen is dat je geen droge lippen hebt want als je lippen springen is de kans groter dat je daar dan een koorts lip krijgt! bij mij werkt labello op een of andere manier ook niet goed ik gebruik nu altijd blistex dat kun je gewoon bij het kruitvat enz halen het is wel iets duurder maar je doet echt heel lang met zo’n potje. EN HET WERKT. (ik vind de blauwe het fijnst)
ik hoop dat het bij jou ook werkt!

Ik heb zelf ook jaren (groep 6 t/m groep8) een koortslip gehad, ik weet hoe vervelend en lelijk het is! Ik ben van dokter naar dokter gegaan, en niets hielp. uiteindelijk ben ik bij een dermatoloog geweest, en daar kreeg ik een zalfje wat wel hielp. het is sindsdien nooit meer terug gekomen. wat ik er wel aan over heb gehouden is een vaseline verslaving. ik kan geen één dag zonder vaseline XD ik smeer echt de hele dag door ;$
Je kunt inderdaad ook labello’s of lippenbalsems gebruiken, dat werkt ook goed, alleen als je labello op is, en je smeert een poosje niet krijg je ontzettend last van droge lippen. als het ware word je dus een soort van verslaafd aan labello.
dit is niet zo met vaseline, hier kun je gewoon mee stoppen en beginnen als je wilt.
Als ik jou was zou ik gewoon zown potje vaseline naturel kopen, en elke ochtend (als je naar school gaat), middag (1 x tijdens de les ofseuw) en avond (voordat je naar bed gaat) smeren. (en als het even kan, nog meer, zodra jij voelt dat je lippen droog worden)
en voor de rest inderdaad niet te vaak lippgloss enzo gebruiken.

Bedankt voor de reacties, ik heb er echt wat aan. Ik zal eens vaseline proberen en als dat niet werkt dan ga ik maar eens op zoek naar blistex :slightly_smiling_face:

Heeft iemand anders verder nog tips?

Ik heb jarenlang gehad dat ik om de 2 weken een koortslip had.
Nu heb ik het alleen nog als ik ongesteld ben (lagere weerstand dan normaal).
Zorg dat je gevarieerd eet en dat je een goede weerstand hebt. Volgens verscheidene dokters waar ik ben geweest is een koortslip meestal de oorzaak van een lage weerstand.

En als je thuis bent boter op je lippen smeren!

Ik had er dit jaar ineens suuuuperveel last van. Heb het al sinds ik een baby was, en mijn ouders hebben er ook allebei last van, dus ik voel je pijn! Ik weet hoe verschrikkelijk het is. Maar in ieder geval, ik had er dit jaar ineens extra veel last van, elke maand wel 1 of 2. En als je er per jaar meer dan 6 ofzo hebt, dan kan de dokter je iets voorschrijven. Het is een driemaandse kuur, gewoon elke dag een pil slikken. Het heet (even opzoeken) Valaciclovir Actavis en ik slik het nu zo’n 2 maanden en heb geen last gehad van koortslip! Nu maar hopen dat het als de pillen op zijn nog wel even wegblijft.