'Alvast studeren' Vavo+hbo

Zijn er mensen die mee hebben gedaan of mee gaan doen aan het traject ‘Alvast studeren’?

Helaas was ik erg slecht geinformeerd door mijn decaan en hoorde ik vanmorgen pas over het traject, en was vandaag de uiterlijke inschrijfdatum dus ik heb alles heel snel moeten doen, nu maar hopen dat ik uitgenodigd wordt voor een gesprek en dat er uberhaupt nog plaatsen over zijn… Bij het ROC van amsterdam ben ik iig wel al positief benaderd na mijn eerste intake. Nu op naar de tweede.

Wel erg vervelend dat alles zo kortdag moet, ookal had ik het ‘optijd’ gehoord dan had je (zonder weekend) 3 dagen de tijd gehad om dingen te regelen.

Maargoed, zijn er mensen die dit doen, en waar?
Ik ben wel benieuwd, vooral ook hoe het intake gesprek van je hbo opleiding ging.

Nee, sorry. Maar wat is het? Ben wel benieuwd :slightly_smiling_face:

Nou, als je op 1 vak gezakt ben (met hooooge uitzondering 2) dan mag je op de avondschool aan een ROC dat vak volgen en aan het eind van het jaar daarin examen doen. En ondertussen al beginnen aan je hbo opleiding. :slightly_smiling_face:

Dit is natuurlijk alleen heel zwaar aangezien je dus ook 's avonds nog lessen volgt.
Daarom proberen ze het risico zo laag mogelijk te houden en moet je zeer gemotiveerd zijn en hooguit 1 vak (of 2 als je bv een 4 daarop kan halen ofzo) hoeven te doen op t roc.

Nee, ik ga wel vavo vwo volgen voor 3 vakken, ben dus gezakt.

wow fucking lekker dat je er vandaag nog achterkwam :expressionless:
Een vriendin van mij wilde dat gaan doen, maar had d’r herkansing gelukkig gehaald :slightly_smiling_face:. Gelukkig hoef je maar 1 vak!

ja dat ga ik waarschijnlijk ook volgend jaar doen, tenzij ik mijn herexamen haal
ik vind het zelf wel prettig

Ik ga m even uppen :3

Ik hoor ergens deze week of ik mag meedoen aan het traject…
Ben iig al toegelaten op de Vavo aan ROC Amsterdam.
En hopelijk straks dus ook op het HVA.

sorry, een algemeen vraagje. Hoe kan je een bericht plaatsen op het forum? Thnx