Alto's

Ik ga even mijn beklaag doen:

Je kent ze vast wel, de zogenaamde alto’s die zeggen dat ze ‘hun eigen stijl’ hebben (maar er allemaal hetzelfde uit zien.)

• Ze willen niet in een hokje gestopt worden, maar noemen zichzelf wel ‘alto’
  • Ze willen niet op hun uiterlijk beoordeeld worden, maar noemen jou wel een ‘domme huppelkut’ zonder dat ze je kennen.
  • Ze vinden zichzelf ontzettend uniek terwijl ze er allemaal het zelfde uit zien
  • Het is ook ‘in’ om depressief te zijn of een moeilijke jeugd te hebben anders hoor je er totaal niet bij. (Dus liegen de meeste die bij elkaar)
  • Ze negeren andere subculturen of ‘normale’ (normaal bestaat niet maar weet niet hoe ik het moet noemen) mensen omdat ze anders niet cool meer zijn.

Dit moest ik even vertellen en natuurlijk wil ik jullie mening hier over horen (ook al is die misschien niet het zelfde als ze mijne)

Oh, en als je jezelf een alto vind en je voelt je nu aangesproken. Vast niet iedereen is zo, maar de meeste die ik tegenkom wel.

Edit: Ik weet waar ik over praat. Ik zat zelf bij zo’n groepje en de meeste van die mensen kijken me nu niet meer aan omdat ik me naar de mode kleed. Terwijl ze me eerst wel tof vonden.

Nog eens Edit: Ik moet trouwens er bij zeggen dat ik mensen die echt een eigen stijl hebben en niet lullig doen tegen andere mensen wel echt heel tof vind hoor. Ik heb het meer over posers zeg maar.

Maar goed, ik wil nog even duidelijk maken dat ik niemand over een kam wil scheren en ik het slechts over een klein groepje onder de ‘Alto’s’ heb. Ik ken ook een hoop ‘Alternatieve’ mensen die ik wel mag. Het viel me alleen op dat dit soort gedrag eigenlijk alleen in deze subcultuur voor komt. Maar ik weet ook niet eens of dat waar is of dat dat is wat ik zie

~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~\~~~[b][message=4203878,noline]HuppelTRUT schreef op 20 October 2009 @ 17:59[/message]:

Edit: Ik weet waar ik over praat. Ik zat zelf bij zo’n groepje en de meeste van die mensen kijken me nu niet meer aan omdat ik me naar de mode kleed. Terwijl ze me eerst wel tof vonden.

dat is zo kansloos :'D

Sorry, maar dit is echt dikke onzin.

Ik lach me altijd suf als ik mensen zie die er zo bij lopen als ik 6 jaar geleden deed :'3

Maar kennelijk is er wel veel veranderd want wij keken niet neer op andere mensen tenzij ze ons gingen uitschelden.
Laat staan dat we depri waren.

nou voor een deel klopt het wel hoor :grin:

Je hebt het over emo’s
Alto’s zijn vet.

Sorry maar dat is het niet. Ik maak het toch zelf mee? Ik vroeg om je mening. Dit is geen onderbouwde mening.

Laten we gewoon allemaal over onszelf praten en geen subculturen gaan euhm… ‘negatief bestuderen’ ofzo…
want ik vind dit allemaal niet echt nodig, zolang mensen maar doen waar ze zichzelf het beste bij voelen (:

Ik heb het niet over emo’s. Ik heb het ook over de tijd dat emo nog niet eens bestond of ‘in’ was.

-

-

Nou ja ze zijn wel even hypocriet hoor:“Oh zij komt alleen maar bij de H&M” terwijl zij niet verder komen dan de London en de Large :'3

Je zou ook beter kunnen lezen natuurlijk.

hoe ziet die “eigen stijl” van alto’s er uit?

Toch vind ik eigenlijk wel dat je gelijk hebt, vooral omdat je zegt dat niet iedereen zo is :3

Hehe jij snapt het. Ik heb echt niets tegen ‘alto’s’ zelfs niet de alto’s die zich allemaal het zelfde kleden. Maar ga niet zeggen dat je uniek bent als je het niet bent of vinden dat ik je niet moet afkraken om je uiterlijk terwijl je dat wel bij mij doet.

inderdaad. ik heb ook een vriendin die gothic is,en super aardig is en ook de enige is van bij ons de hele school.
en de dingen die jij opnoemt zijn meeste vooroordelen,of gewoon een aardig aantal mensen die zo zijn,maar er zijn altijd mensen die het voor anderen verpesten,en in dit geval de mensen die jij opnoemt.Net als mensen die zeggen dat alle blonde mensen dom zijn,er zullen er een aardig aantal dom zijn,maar toch ook niet iedereen?

Nou sorry, maar ik vind toch echt dat je mensen in z’n waarden moet laten. Dat hun toevallig nou zo zijn, betekent niet dat iedereen zo is. Als hun zo zijn, kan je daar moeilijk wat aan veranderen.

Wat ik dan niet snap is dat je dit topic maakt met als onderwerp toch wel ALTO’s. Terwijl je hier zegt dat je niks tegen alto’s hebt maar wel tegen mensen die zeggen dat ze uniek zijn als je dat niet bent en dat je mensen niet op uiterlijk moet afkraken.

Like, er zijn zoveel mensen die alleen maar ‘vintage’ dragen en zeggen dat ze uniek zijn en dat andere mensen er niet bij horen, of dat je niet goed genoeg bent en andere mensen afkraken.

EDIT: Beslis jij trouwens wie er uniek is en wie niet?

Misschien komt het door je nickname.