altijd wondjes na scheren, wat nu?

Ik tril altijd met mijn handen. Dat is altijd vervelend tijdens scheren. Heb daarom altijd wondjes.
Ik gebruik nu altijd venus mesjes.
Maar ik heb ook wel andere merken met het zelfde soort systeem als venus gebruikt. Maarvelke keer weer wondjes.
Ook heb ik mij een paar keer laten harsen, alleen elke keer ging mijn huid kapot. (Haartjes waren kort genoeg) dus dat wil ik nooit meer doen.
Heb ook wel eens ontharingscreme gebruikt. Ook verschilende merken. Maar dat werkt niet. En vind het eigenlijk ook rotzooi.
Dus ik blijf maar bij venus. Nu ben ik het eigenlijk wel zat dat ik telkens wondjes heb.
Nu wil ik misschien een ladyshave kopen. Alleen welke moet ik dan kopen? En ik ben eigenlijk wel bang dat ik daar ook wondjes van krijg.
En scheerschuim gebruik ik niet omdat ik daar allergisch voor ben.
Hebben jullie tips voor mij?

jeeetje dat is wel erg lastig…
misschoen kan je kijken naar laseren, het kost wat en is even pijnlijk, maar dan heb je noooooit meer wondjes

Daar ben ik al eens achteraan gweest. Daar heb ik nu het geld niet voor.
Ben er wel voor aan spaaren.
Alleen ik zoek nu een oplossing voor nu.

IPL? Lijkt op laseren, maar is een stuk goedkoper.

Anders misschien een epilady? Die trekt de haartjes eruit, maar er plakt niks aan je huid, zoals met harsen bvb, dus je huid zou er niet van kapot moeten gaan. Er zitten natuurlijk ook geen mesjes aan. Je zou een goedkope kunnen kopen van 20/30 euro en kijken of dat iets voor je is?

Ohja en je hebt ook suikerwax ofzo, dat zou veel zachter voor je huid moeten zijn dan normale hars, heb je dat al eens geprobeerd?

Eerst een warme douche nemen voor het scheren, dan worden de haren zacht en gaan ze er makkelijker van af zonder echt de huid kapot te trekken. En goed insmeren na het scheren met bodylotion of babyolie werkt ook goed :stuck_out_tongue:

Van IPL. Heb ik nog nooit gehoord.
Suikerwax heb ik idd nog niet geprobeerd. Datdurf ik niet zo goed. Maar het is misschien wel iets om te proberen.
Epilady heb ik ook al geprobeerd, vergeten erbij te zetten. Maar ik vond het niet fijn. Deed telkens zozeer.

Zo ga ik altijd te werk. Alleen ik krijg dan nog wondjes

De pijn van een epilady wordt wel minder als je het vaker gebruikt. Maarja, het is heel even pijn en dan zijn die haartjes wel weg. Als andere methodes niet goed werken of wondjes veroorzaken, ja dan moet je misschien even doorbijten door de pijn van epileren.

Ohja en over het harsen wil ik nog even zeggen dat het resultaat heel erg verschilt per salon. Ik was ook bij bepaalde salons/mensen heel ontevreden of de manier van harsen of over het resultaat, maar tegenwoordig laat ik me harsen bij The Waxing Company en zij zijn ge-wel-dig! Ze hebben bvb verschillende soorten hars voor verschillende huid- en haartypen enzo en voor gevoelige huid enzo. Misschien moet je eens een andere salon proberen?

Ik las dat je allergisch bent voor scheerschuim. Misschien is het een idee om conditioner te gebruiken? Gewoon een laadje aanbrengen, net als met scheerschuim. Volgens mij is dit zachter voor je huid dan scheerschuim en ook beter dan helemaal niks op je benen tijdens het scheren.
Ik ben zelf begonnen met een lady shave. Wij hadden er 1 waar je een kop op kon zetten voor epileren maar er was ook een kop die je kon gebruiken voor scheren, die gebruikte ik altijd. Ik heb er zelf nooit wondjes van gekregen en het zag er ook minder ‘scherp’ uit dan een scheermes.

je bent allergisch voor scheerschuim? zit er dan wat in ofzo waar je niet tegen kan?

anyways, je kan ook gewoon scheren met conditioner. En zorg er altijd voor dat je mesje scherp genoeg is als je scheert, en maak tussen het scheren het oppervlak(je been) en het scheermes schoon met water. zo heb je minder kans op wondjes. x

Oh wat bij mij trouwens ook hielp, is een mannen scheermes gebruiken XD Ik had een hele tijd terug geen nieuwe mesjes meer dus dacht ik pak wel het scheermes van mn vriend (gilette mach3, met nieuw mesje) en die was voor mij echt veel fijner dan de venus mesjes etc. Geen id of je hier wat aan hebt… :stuck_out_tongue:

Ik scrub altijd eerst mijn benen, daarna scheren met scheerschuim. Benen droog maken, een aspirine oplossen in lauw/warm water… en daarmee je benen insmeren en droog deppen. Helpt bij mij heel erg!

ik vraag me nu af hoe je je benen scheert? droog? of onder de douche? want je kan ook gewoon je shampoo gebruiken als scheerschuim, voor mij werkt dat heel fijn? en als je het fijn vindt nog het scrubben en later insmeren met zalf

Er is toch ook scheerschuim voor de gevoelige huid?
Je benen scheren zonder scheerschuim/douchegel/shampoo is niet aan te raden, omdat de huid dan meer weerstand biedt en er dus sneller wondjes ontstaan. Als je erg trilt met je handen zou je wellicht kunnen vragen of je moeder of iemand anders je misschien zou willen helpen.

Worden jou benen wel glad van een ladyshave?
Ik lees namelijk veel verhalen over dat je daar van geen glade huid krijgt.

Ik scheer mij tijdens het douchen