Altijd vroeg gaan slapen als hij bij mij is..

Hey meiden!

Mijn vriend blijft 4 avonden per week slapen bij mij.
Dinsdagavond was hij thuis, dan gaat hij om 21u30 slapen, gisterenavond was hij bij mij en dan valt hij in slaap om 19u55.
We waren onze serie aan het kijken op mijn laptop in bed en meneer viel al in slaap!
Ik was hier echt niet blij mee en heb dit gezegd tegen hem.
Ik zeg tegen hem ‘vind je het zo saai bij mij? Want als je alleen op u kamer zijt, dan kunde wel lang wakker blijven’.
Dan zegt hij omdat hij zich heel goed voelt bij mij. Maar ik vind dit eerder een stom excuus.
Hij wist dat ik wat lastig was daardoor en dan zijn we toch opgebleven tot 21u20.
Dan heeft hij constant zitten praten en mij proberen vast te nemen. Hij zegt dat hij er echt niet kan aandoen dat hij in slaap valt.

Het is ook wel zo dat hij dinsdagmorgen is opgestaan om 4u15, dat doet hij altijd als hij thuis slaapt, dan kijkt hij een film en vertrekt dan naar zijn werk.
Dan kan ik wel begrijpen dat hij wat moe is, maar dat doet hij zijn eigen aan.
Ik heb dan ook tegen hem gezegd dat hij weet dat hij de volgende avond bij mij blijft slapen, dat hij dan wat later opstaat zodat hij niet te vroeg inslaap valt. Ik vind dat redelijk egoïstisch van hem, en heb dit ook gezegd.

Wat moet ik hiermee? Vind het soms echt heel lastig!

Maar hoelaat gaat hij naar bed als hij niet bij jou slaapt? Veel later of ook rond diezelfde tijd? Het kan zijn dat hij namelijk een best wel vast ritme heeft. Dat is niet zo makkelijk te veranderen. Dan is het ook niet gemakkelijk om op sommige dagen later uit bed te komen.

Jullie hebben waarschijnlijk twee verschillende slaapritme’s, dus je zou in gesprek met hem kunnen gaan hoe jullie het beste jullie slaapritme’s wat meer naar elkaar kunnen trekken. Dat zou dus ook voor jou een ander ritme kunnen betekenen. Aan de zonnige kant als je eerder naar bed ga, heb je meer tijd voor elkaar in de ochtend. :wink:

Je vindt hem egoïstisch maar ik vind eerlijk gezegd dat jij ook wat meer begrip kan tonen voor zijn vroege ochtenden. Hij is misschien meer een ochtendmens dan een avondmens en een slaapritme pas je niet zomaar aan.
Praat erover en breng begrip voor hem op, dit verwacht je namelijk ook van hem. Samen kunnen jullie best wel een oplossing vinden.

Vast ritme? De vorige avond toen hij thuis was ging hij slapen om 21u30, en bij mij was hij al in slaap gevallen om 19u55. Ik vind dit echt te vroeg. Terwijl hij ook is opgestaan om 4u15 die morgen. Dus ik vind het gewoon heel raar dat hij dan wel kan later opblijven.
Eneuh… Ik pas mij helemaal aan aan mij.
De eerste twee maanden toen hij bleef slapen, zette hij steeds zijn wekker om 4u15. Niet rekening houdend met mij. Gelukkig is dit nu 6u-7u geworden. Afhankelijk hoe vroeg hij moet beginnen werken.
Enkel zondag kan ik wat uitslapen met hem en dan is dat tot 8u.
En nu kan je zeggen: dan moet hij maar minder blijven slapen.
Nee, dat wil ik niet. Want ik vind het niet zo erg om wat vroeger op te staan, dan hebben wij het altijd heel leuk 's morgens.
En de avonden dat hij niet blijft slapen staat hij hier al om 6-6u30, omdat zijn werk letterlijk naast mijn deur is, en dan wilt hij nog een uur bij mij zijn.

Maar goed, als hij niet elke avond zo vroeg in slaap valt, is het al goed.
Ik vond het alleen raar dat hij bij mij zo vroeg in slaapt valt en dan hij thuis in zijn kamer later kan opblijven. Ik zal hem maar geloven dat dat komt omdat hij zich zo op zijn gemak voelt bij mij.

Ik zie geen reden om hem te wantrouwen, ik vind het ook een beetje issue om niks :’) ik viel ook wel eens in slaap bij m’n vriend toen we serie/film keken omdat je gewoon moe wordt van de warmte/het beeld. Zeker als je vroeg bent opgestaan. Als je je er echt mee zit zou ik praten met hem, maar je kunt hem moeilijk verplichten langer op te blijven als hij gewoon z’n slaap nodig heeft/moe is.

^ Ik vind dat niet zo heel raar hoor. Ik heb een tijdje op kamers gewoond waar ik me niet echt thuis voelde. Hoe laat ik ook naar bed ging, het werd eigenlijk standaard 1 uur voordat ik echt goed in slaap kon vallen. Vaak werd het ook nog wel later. Bij mijn ouders sliep ik wel gewoon goed, dus daar viel ik wel gewoon rond 11 uur in slaap. Inmiddels zit ik ergens anders op kamers en gaat het slapen nu veel beter, omdat ik me hier meer op mijn gemak voel. Ik val nu zowel op mijn kamer als bij mijn ouders/andere mensen gewoon rond 11/12 uur in slaap. Ik zou het helemaal niet raar vinden als je vriend hier ook last van heeft.

Het enige wat erop zit wanneer jullie beide zulke verschillende slaapritmes hebben is of minder samen slapen, of met elkaar goed het gesprek aangaan en een goed compromis sluiten. Succes!

Edit: Dit was een reactie op TS, niet op CrystalClear.

Ik denk eerlijk gezegd dat hij wel gelijk heeft. Dat hij bij jou gewoon lekker tot rust komt en sneller in slaap valt. Tenslotte word ik altijd sneller moe als ik lekker met mijn vriend een serie aan het kijken ben, dan wanneer ik die alleen kijk.
Wat doet hij thuis voor het slapen? Gamen ofzo? Gewoon beneden op de bank tv kijken?

Jemig, die jongen staat vroeg op om te werken, laat hem. Ik snap dat het voor jou een beetje saai is om een avond door te brengen met een slapende vriend maar vind het ergens ook wel schattig dat hij als hij bij jou is zo relaxed is dat hij in slaap valt. Je hebt geen idee hoe lang het mij kost om makkelijk in slaap te kunnen vallen bij iemand, dat is toch iets intiems.
Dat hij de week daarvoor ook 4u opstond en langer wakker bleef ja, kan gebeuren. Sommige dagen heb je meer energie dan anderen. Toen ik nog alleen woonde (woon nu samen) bleef ik overigens ook veel later op dan nu met dezelfde ochtenttijden - ik denk dat het toch iets is van “gezellig samen in bed en knuffelen → slapen” in plaats van de tijd uit het oog verliezen omdat je alleen bent, wat mij vaak gebeurt.

Ja, dat zal het dan wel zijn.
Gamen ja, op zijn kamer.
Dan lijkt het me inderdaad normaal dat je dan langer kunt opblijven, hij zit ook niet op bed maar op een stoel om te gamen.
Ik vond het gewoon vreemd dat hij bij mij zo snel in slaapt ligt, maar je hebt gelijk, hij zal gelijk hebben.
Ik zal het als een compliment bekijken. In mijn kamer is het ook altijd veel warmen dan in zijn kamer, en dan zegt hij dat het daardoor ook komt. En hij was een uurtje ervoor klaar gekomen, wat meestal aanleg heeft om in slaap te vallen haha.

Van gamen word je juist actiever waardoor je slechter kan slapen! En inderdaad, een lekkere warme kamer waar je tegen je vriendin aan kan liggen en domweg naar een scherm kijken… Ik geloof wel dat dat hem heel slaperig maakt.Enn mannen maken bij klaarkomen een stofje aan waar ze slaperig van worden. De ene heeft dat extremer dan de ander.

Kijk, ik zie gewoon geen reden waarom hij hierover zou liegen. Tenslotte kan je hier en daar uit je verhaal halen dat hij het gewoon fijn met je heeft en moeite voor je doet! Je kan natuurlijk alsnog het gesprek aangaan, maar wel aangeven dat je hem volkomen begrijpt. Misschien dat jullie wat vaker 's middags kunnen afspreken? Of ga iets anders doen, waar hij niet zo slaperig van wordt. Of ga pas seks hebben net voor jullie van plan zijn om daadwerkelijk te slapen.

Ik vind het niet gek dat hij om 8 uur al in slaap valt als hij heel vroeg is opgestaan en waarschijnlijk ook hard gewerkt heeft.
De een heeft daar sowieso wat meer aanleg voor dan de ander. Mijn vriend is ook vaak moe 's avonds en gaat dan ook altijd al vroeg naar bed, of ik er nu ben of niet. Vooral als je niet afspreekt met vrienden of niks buiten de deur gaat doen, val je een stuk sneller in slaap, vooral bij film kijken of iets.

Ik snap je vriend wel, dat hij zo vroeg gaat slapen zeker als hij om 4.15 uur op moest die dag.

Hoevaak mijn vriend wel niet bij elkaar in slaap zijn gevallen tijdens het kijken van een film of serie of als die gewoon tegen mij aanligt. Vind het alleen maar schattig en kroel dan ook de hele tijd door zijn haar.:blush:

Maar waarom vind je het erg dan? Het lijkt mij wel schattig haha.

Jemig zeg, TS… Ik begrijp dat je het vervelend vind, maar deal with it. Hij staat vroeg op om naar zijn werk te gaan.

Ik zelf lig ook gerust om 20.30 uur in bed, terwijl ik er om 6.45uur eruit moet om te werken. Ik heb gewoon heel veel slaap nodig om echt normaal te functioneren. (Ik sport wel gewoon, conditie normaal) Ook in het weekend, als ik en mijn vriend film kijken, ik val 9 van de 10 keer in slaap. Mijn vriend is het gewend en vind het uiteindelijk prima. Hij doet dan gewoon zijn eigen ding.

Ik vind dit eerlijk gezegd een geval first world problem.

Als hij rond 04:00 opstaat, dan is om 20:00 in slaap vallen toch niet vroeg? Dat is een nachtje van 8 uur, dat is een normale nachtrust.

Hoe laat moet hij uiterlijk opstaan om te werken dan?

Ik moet ook om half 6 opstaan dus ik slaap ook altijd heel vroeg! En ik slaap ook veel sneller als mijn vriend er is, omdat ik dan gewoon fijner lig en slaap. Als ik alleen ben heb ik moeite om in slaap te vallen.

Dit + waarom is het een probleem dat hij vroeg in slaap valt? Je kunt dan toch gewoon iets voor jezelf gaan doen? Mijn vriend en ik gaan vaak genoeg op verschillende tijdstippen naar bed als we bij elkaar zijn, omdat ik meer slaap nodig heb dan hem. Eenmalig om 8 uur in slaap vallen is toch niet zo’n drama.

Ik snap dat het niet leuk is omdat hij je geen aandacht kan geven als hij slaapt, maar euhm… ik zie ook niet waarom het een groot probleem of egoïstisch zou zijn?

Ik val ook snel in slaap als ik bij mijn vriend ben, vooral als we in bed een serie kijken. Het is gewoon lekker warm dan en ik lig graag tegen hem aan en tja. Ik moet ook veel vroeger op dan hij moet, dus als ik wakker zou blijven tot hij gaat slapen loop ik een heel ernstig slaaptekort op.
Hij doet gewoon zijn eigen ding terwijl ik al slaap en komt er later bij. Geen ramp, toch?