Altijd pech

Nu mijn vriendinnen beginnen te spreken over ‘‘een vloek’’ als het bij mij om liefde gaat, vond ik dat het tijd werd eens de mening van buitenaf te vragen.

Als ik al mijn mislukte relaties en voornamelijk dates zou moeten opsommen met de bijbehorende verhalen, dan kan ik jullie verzekeren dat we morgenvroeg nog niet klaar zijn…
Zijn het de verkeerde jongens waar ik op gefocust ben? Hm… ik zou het oprecht niet weten.
Ik zal het kort voor jullie samenvatten, gebaseerd op de laatste jongen die ik gedate heb;

Alles verliep top… even spraken mijn vriendinnen en ik zelfs over een ‘verbreking van de vloek’. De jongen was 23 jaar, afstuderende hbo, goed bijbaantje… niks mis mee. We hadden een goede klik, we konden goed praten én lachen.
De eerste date hebben we doorgebracht bij mij en we hebben gezellig gekletst en een film gekeken. Uiteraard kon een kus niet ontbreken op deze, je kunt wel zeggen, bijna perfecte avond…
Maar goed, er iets meer van verwachten deed ik eigenlijk niet… Want wat zoals gewoonlijk zou gaan gebeuren was dat ik nooit meer iets van hem zou gaan horen.
Maar nog geen vijf minuten erna, toen hij net in de auto stapte, kreeg ik al een appje met een foto van zichzelf die mij zogenaamd bang zou moeten maken. (Want ja we hadden een horror film gekeken, stoere ik :cold_sweat:)
Je kunt zeggen dat dit al een aardig wonder was…
Precies een week erna spraken we weer af. Hij kwam wederom naar mij. Dit keer gaf hij geen kus, totaal geen lichamelijk contact of wat dan ook. Wat eigenlijk ook totaal niet erg is, want we waren gewoon aan het kletsen. Toch voelde het niet helemaal oké, dus ik ging naar de wc en appte mijn beste vriendin wat ik hiermee moest. Zij zei me dat ik het gewoon moest vragen. Wat had ik te verliezen?!
Eenmaal weer terug, alsof ik over de duivel had gesproken… hij wilde dat ik tegen hem aan kwam zitten, hij gaf me kusjes… eigenlijk alsof ik voor mijn beurt gesproken had.
Even later na een moment van stilte waarin ik al mijn moed verzameld had, vroeg ik of ik hem iets mocht vragen.
‘‘Ben je serieus met me? Of wil je eigenlijk gewoon alleen seks?’’

Nou en toen kwam het wederom verlossende antwoord:
‘‘Nee ik kom niet voor de seks, zo ben ik niet opgevoed en ik zou nooit alleen daarvoor komen en daarna meteen weer weggaan’’. Nou oke, that makes sense… want anders had hij natuurlijk allang iets geprobeerd.
Oké, maar wat dan?
‘‘Ik ben niet zo van relaties, bellen en appen’’.
Voor ik het wist reageerde ik:
‘‘Wat doe je hier dan?’’
Toen was het even stil.
‘‘Ja maar ik vind het wel gewoon leuk enzo’’.

Uhm, OK? Geweldig that you’re having a great time… maar fijn dat je ook effe aan míjn gevoelens denkt?!

Niet veel later vertrok ie… Bij de deur vroeg ie nog om een kus die ik vriendelijk afwees door mijn gezicht weg te draaien zodat zijn lippen op mijn wang terecht kwamen. Waar na ik volle bak de deur dicht smeet en in mezelf riep IDIOOOOT. :hammer:

Maar goed… dit is dus één voorbeeld der velen…
Waar het dus om gaat is dat het eigenlijk altijd enorm gezellig is met mijn dates, maar wanneer het serieus dreigt te worden, vluchten ze.
Ligt dit aan mij? Bestaat er een antwoord als je kiest de verkeerde?
Ik weet het namelijk niet meer…

ik zou het niet weten… up!

Ten eerste, je hebt twee keer met hem afgesproken als ik het goed begrijp. Die jongen zegt dat hij niet zo van het bellen/appen etc is. Ik vind dat je je enorm aanstelt en heel raar dat je hem meteen een idioot noemt. Ik denk dat je misschien iets minder opdringerig moet zijn want daar houden jongens niet van. Geef ze de tijd om je te leren kennen en ga niet meteen zeuren.

Je gaat te snel. Het was pas je tweede date joh. Als een jongen bij mij ook zo snel serieus over relaties bezig in, dan schrikt mij dat ook af.

Ik lees mijn verhaal terug en misschien kom ik inderdaad zo over. Lastig.
Ik kan het misschien ook niet goed verwoorden. Ik weet gewoon graag waar ik aan toe ben, aangezien het wel meerdere keren is voorgekomen dat jongens alleen interesse hebben als het om seks gaat. Ik ben die spelletjes beu… en wel geïnteresseerd in iets serieus.

Aangezien het zo goed klikte had ik gehoopt op meer, maar nu kreeg ik geen betere verklaring dan ‘ik ben niet zo van de relaties’.
Maar je date wel met me? Je komt wel voor de tweede keer, nadat je me de hele week nog gesproken hebt?

Mij ging het niet om een relatie met mij. Want dat zou ik nooit van een jongen kunnen verwachten en dat zou ook niet in mij zitten… Waar het me gewoon om ging is dat ik gewoon wilde weten of hij wel in is voor een relatie, met wie dan ook… of hij een serieus iemand was of puur kwam voor de lol of seks…

En dont missunderstand me either, ik denk dat jullie voor een deel wel gelijk hebben… Misschien word ik ook wel een soort van wanhopig na al die teleurstellingen.
Dat irriteert me aan mezelf…

.

een jongen zal er nooit eerlijk over zijn of hij alleen seks wil, en al helemaal niet op een tweede date. Dus dat je dat op die manier hebt gevraagd vind ik een beetje nutteloos. Hij zal zich daar verder toch niet over uitlaten, aangezien hij het gevoel heeft het dan meteen al te “verpesten” waardoor zijn kansen al helemaal verkeken zijn. Verder, als hij zegt dat hij niet echt van de relaties is etc. zou ik eerlijk gezegd niet weten wat hij dan met jou wil. heeft hij zijn portie aandacht nodig ofzo? Ik denk toch dat je hem beter kan laten gaan, want als hij je echt leuk had gevonden had hij dit niet gezegd. blijkbaar ziet hij je niet als relatiemateriaal.

Klopt… jongens geven dat niet toe… het was ook niet echt of ik verwachtte dat ie ging zeggen ‘‘ja ik kom eigenlijk alleen voor de seks’’… meer de reactie eromheen.
Jongens hebben wel eens pogingen gedaan en als ik ze afwees lieten ze niks merken, waren ze nog steeds even gezellig… maar zodra ze vertrokken hoorde ik niks meer.

Geduld is het magische woord. Ooit komt er een leuke jongen op je pad die wél serieus voor je wil gaan. Hoe oud ben je eigenlijk?

eerste post, haha

volgensmij heeft het veel te maken met de jongens die je uitkiest, en hoe hoog je je eisen stelt. hoe ben je zo’n jongen uberhaupt tegen gekomen? klinkt namelijk niet alsof hij zoekend is…

Napoleon: Ja, is ook zo… weet ook wel ben nog jong (19) en hoor het altijd. Jouw tijd komt nog wel en het is ook totaal niet zo dat ik er geen vertrouwen in heb. Maar voor nu ben ik het vrijgezel zijn toch ook echt wel beu…

Rose: Ja dat is het em juist, via Tinder… We zitten bij elkaar op school en hij zei dat ie mij herkende, zo is het eigenlijk begonnen en zijn we aan de praat geraakt… Tinder is natuurlijk ook niet de beste plek om een jongen te zoeken die geïnteresseerd is in iets serieus… maargoed… haha

Dit. Na een paar dates kan je echt nog niet zeggen of je een relatie met iemand wilt. Gewoon een stapje terug doen. En niet teveel focussen op het willen van een relatie.

Ik begrijp het helemaal, zo ben ik namelijk ook. Je wilt graag een leuke relatie, maar het is echt belangrijk dat je niet dringend op zoek bent, want dan komt het niet. Meestal komt het gewoon op de meest onverwachte momenten, wanneer je het totaal niet had verwacht.

Ik zou gewoon niet meteen aan een relatie denken.
Gewoon veel jongens ontmoeten en het leuk hebben en iets als een relatie moet vanzelf komen. Als een jongen je maanden aan het lijntje houdt natuurlijk niet maar dit is wel wat snel. Zulke dingen zeggen schrikt mij namelijk ook heel erg af en het maakt niet uit hoe leuk een jongen is, ik ben dan heel snel weg.

Stuur die jongen een berichtje met sorry, en hoop dat hij je nog beter wil leren kennen!

Ik denk dat je te graag en te snel wilt. Het was pas de tweede date. Dan ben je nog aan het zoeken. De serieuze gevoelens moeten dan nog komen en al helemaal als je elkaar alleen van tinder kent.

Een vriend van me heeft zijn hart gelucht na een tweede date (bioscoop) met een meisje die hij had leren kennen via Tinder. Het meisje vroeg hem ‘Hoe zie jij een relatie?’, waarvan hij in paniek raakte… Hij wist niet hoe hij hierop moest reageren. Hij vond het namelijk erg gezellig, máár had zo ver nog niet nagedacht. Soms heeft het even tijd nodig.