Altijd moeten huilen

Hey ik heb een vraagje…

Ik ben een heel erg gevoelig persoon en moet al bij de aller kleinste dingen huilen, zowel van vreugde als van verdriet. Ik huil ook veel bij stress, dus bijvoorbeeld voor het leren van toetsen. Maar vaak ook als ik mijn vriend mis, of als hij weggaat… Ik word er echt heel erg gek van…

Ik weet niet echt of er een oplossing voor is maar hoor graag of anderen hier ook problemen mee hebben. En anders: mensen met tips? Hoe kan ik mijn tranen makkelijker binnen houden?

Mag ik vragen hoe oud je bent? Ik was ook een emo-overload in mijn puberteit namelijk, haha.

Ik ben 18 jaar dus ben inmiddels wel een beetje volwassener geworden ahah.

Heb ik ook, volgens mij ben ik hoog sensitief, maar zeker weet ik dat niet.

Heb ik ook :’)

Dat is best normaal hoor, heel veel mensen hebben dat. Ik ben alleen bang dat er niet heel veel is wat je er aan kan doen.

Ik heb het ook, vaak is het echt irritant want dan wil ik helemaal niet huilen. Ik probeer het vaak wel in te houden, maar dat lukt dan toch niet. Ik denk dat het gewoon in je zit en dat je het niet echt kunt veranderen

Heel veel mensen hebben dit, bij sommige mensen komt dit door veel stress in je leven of doordat je een nare gebeurtenis hebt meegemaakt. Als je van deze stress afkomt of beter om kunt gaan met eventuele problemen kan dit het huilen verminderen. Zou er een rede voor kunnen zijn? Door depressiviteit huil je natuurlijk ook veel.

Ik had zelf een periode met veel stress waarbij ik echt om élk ding moest huilen en naardat ik mijn leven wat meer op orde kreeg was dit echt een stuk mindeer!

heb ikook, is irritant, weet niet of je er wat aan kunt doen ofzo

Maar laat ik voorop stellen dat ik het helemaal niets vind om je voor te schamen hoor. Zo ben jij dan gewoon :slightly_smiling_face:

Heb ik ook en dan ga ik heel hard op mijn kiezen bijten. Maar 't werkt niet heel goed ofzo… :frowning_face:

Ik heb dat ook.

Ik vind het trouwens gek dat er altijd zo moeilijk wordt gedaan over huilen. Eigenlijk is het een hele mooie en natuurlijke manier om je emoties te uiten. Over lachen doet niemand gek, waarom dan wel over huilen?

Aah ik heb dit ook. Ook als ik boos wordt bijvoorbeeld.
Meestal moet ik even goed slikken en tegen mezelf zeggen van hou je in. Haha

hahaha heel herkenbaar! Ik heb ook wel eens zo mijn momenten. Zo kan ik af en toe ook wel huilen op mijn stage (op een school voor speciaal onderwijs), het is zo mooi om die kinderen af en toe bezig te zien.

herkenbaar! ook als ik savonds nog om 1 uur zit te leren krijg ik zon depressiemoment en begin ik gewoon de hele tijd te huilen zwaar irritant…