Altijd moe

Ik ben altijd moe. Het maakt niet uit hoe laat ik naar bed ga. (Soms ga ik om 9 uur omdat ik dan echt gesloopt ben.)
Weet iemand hoe dit kan komen of wat ik er aan kan doen?
(Het is geen pfeiffer want daar ben ik al een paar keer op getest. De dokter zegt dat het gewoon ‘stress’ is maar dat heb ik niet. Dokters zeggen trouwens altijd dat iets stress is als ze het niet weten)

Chronisch vermoeidheids syndroom?

Ik ga ook altijd vroeg naar bed omdat ik 's avonds helemaal kapot ben. Maar bij mij is het wel een beetje stress. Misschien komt het omdat je het druk hebt op school? Als je het druk hebt dan =P

Dan heb je ook last van allemaal andere dingen. (Zoals snel ziek en opgezette klieren enzo) En dat heb ik niet. (Ook al op getest namelijk)

Maar CVS, dat kan niet medisch bevestigd worden.
Een vriendin van mij heeft het/heeft het gehad en is er een hele tijd voor in therapie geweest, het heeft wel geholpen, maar je komt er nooit helemaal vanaf.
Ze was trouwens helemaal niet snel ziek ofzo.

Ik heb hier ook last van, ook al paar keer getest op pfeiffer. Hoelaat ik ook naar bed ga ben inderedaad altijd moe. Als ik een avond gewoon thuis ben geweest en 11u ga slapen kan ik als ik de wekker niet zet gewoon doorslapen tot 1uur. Ik heb veel meer slaap nodig dan gemiddeld. Als ik dan zo lang heb geslapen ben ik 's avonds om 10u ech tweer gesloopt en kan ik op de bank zo in slaap vallen. Ik vind het echt vervelend, altijd als ik film ging kijken met mijn ex viel ik in slaap:P

Oke, dan zou het kunnen! :open_mouth: Maar ik hoop het niet.
Sommige mensen zeiden ook al dat het ijzertekort was, maar ik durf niet goed ijzer pillen te slikken omdat te veel ijzer weer gevaarlijk is.

Laat je daar anders op testen? Het is gewoon af te lezen in je bloed.
Wat je verder kan doen om de opname van ijzer te bevorderen, is sinaasappelsap drinken.
Het kan idd ook een tekort aan iets zijn, ook als je te weinig eet, dan word je ook sneller moe enzo.

Dat heb ik de laatste tijd ook!
Heb helemaal niet veel slaap nodig.
Maar de laatste tijd lig ik de heledag op mn bed, val in slaap op school.
Best erg. Maja, ben nog niet naar de dokter geweest \want die zegt óf dat het stress is óf dat ik gewoon meer moet slapen(wat overgerigens niet hellpt).

bloedarmoede misschien?

't kan stress zijn, 't kan bloedarmoede zijn, vitaminetekort…
ga gewoon even langs de dokter, dan weet je wat het is :slightly_smiling_face:

Dan zou ik meer appelstroop eten. Goede bron van ijzer.

Ik heb ook gehad dat ik erg moe was. Pfeiffer had ik al gehad en bloedarmoede was het niet. Ik was dus wel door langdurige stress vermoeid geraakt.