Hey meiden ik wil hier even mijn verhaal kwijt over dat ik altijd moe ben, hopelijk kunnen jullie me helpen of misschien zijn er meerdere meiden die dit probleem hebben.
Ik heb nooit echt problemen gehad met mijn gezondheid. Het ging gewoon altijd goed, maar toen ik in de puberteit kwam merkte ik dat er toch wat mis ging. Het begon in de brugklas. Ik begon me altijd moe te voelen. Eerst dacht ik dat het kwam doordat ik te weinig sliep, dus probeerde ik zoveel mogelijk te slapen. Helaas hielp dit niet, ik bleef altijd moe ookal had ik uitgeslapen.
Ik probeerde echt van alles. Goed eten, genoeg rust nemen, niet te veel stressen, enzovoort. Niets hielp. En het werd steeds erger. Nu, 4 jaar later, ben ik echt bekaf. 's Ochtends opstaan voor school is een hel voor mij, ik krijg me ogen bijna niet open. In me klas zitten meiden die soms wel om 12 uur gaan slapen en de volgende dag fluitend weer wakker worden om 7 uur. Ik snap niet hoe ze dat doen, mij lukt dat echt niet!
Als ik thuis kom van school ga ik meteen slapen. Ik weet dat dit slecht is, want dan krijg ik 's avonds geen slaap meer en herhaalt het hele proces zich opnieuw maar ik weet geen andere uitweg. Ik meld me heel erg vaak ziek op school, soms heb ik echt geen energie om op te staan en naar school te gaan. Leerkrachten maken zich zorgen omdat ik in me eindexamenjaar zit, dit is dus een erg belangrijk jaar voor mij.
Ik heb dit verhaal aan veel mensen verteld, die zeggen dat ik misschien chronische vermoeidheid heb, of pfeiffer. Ik denk niet dat het pfeiffer is, want ik heb nooit koorts of keelpijn, ik ben alleen heel erg moe. Weten jullie misschien wat dit is of misschien heeft iemand hetzelfde?
xx