Altijd moe.. wie herkent dit?

Hey meiden ik wil hier even mijn verhaal kwijt over dat ik altijd moe ben, hopelijk kunnen jullie me helpen of misschien zijn er meerdere meiden die dit probleem hebben.

Ik heb nooit echt problemen gehad met mijn gezondheid. Het ging gewoon altijd goed, maar toen ik in de puberteit kwam merkte ik dat er toch wat mis ging. Het begon in de brugklas. Ik begon me altijd moe te voelen. Eerst dacht ik dat het kwam doordat ik te weinig sliep, dus probeerde ik zoveel mogelijk te slapen. Helaas hielp dit niet, ik bleef altijd moe ookal had ik uitgeslapen.

Ik probeerde echt van alles. Goed eten, genoeg rust nemen, niet te veel stressen, enzovoort. Niets hielp. En het werd steeds erger. Nu, 4 jaar later, ben ik echt bekaf. 's Ochtends opstaan voor school is een hel voor mij, ik krijg me ogen bijna niet open. In me klas zitten meiden die soms wel om 12 uur gaan slapen en de volgende dag fluitend weer wakker worden om 7 uur. Ik snap niet hoe ze dat doen, mij lukt dat echt niet!

Als ik thuis kom van school ga ik meteen slapen. Ik weet dat dit slecht is, want dan krijg ik 's avonds geen slaap meer en herhaalt het hele proces zich opnieuw maar ik weet geen andere uitweg. Ik meld me heel erg vaak ziek op school, soms heb ik echt geen energie om op te staan en naar school te gaan. Leerkrachten maken zich zorgen omdat ik in me eindexamenjaar zit, dit is dus een erg belangrijk jaar voor mij.

Ik heb dit verhaal aan veel mensen verteld, die zeggen dat ik misschien chronische vermoeidheid heb, of pfeiffer. Ik denk niet dat het pfeiffer is, want ik heb nooit koorts of keelpijn, ik ben alleen heel erg moe. Weten jullie misschien wat dit is of misschien heeft iemand hetzelfde?

xx

Stress? Ik herken het wel, maar ik merk dat het minder wordt als ik niet gestresst ben. Of misschien bloedarmoede? Ik zou niet gelijk van het ergste uitgaan en bloed laten prikken.

Gewoon even mee naar de huisarts gaan, wellicht bloed laten prikken, kan van alles zijn.
(bv bloedarmoede of ijzertekort)

Als je zoiets hebt moet je naar de dokter gaan en niet naar een forum dat helpt echt nx het kan ook dat mensen dan gaan zegge dat het normaal is en jij dat dan ook gaat denken.
Ik had ook zoiets en moest bloed prikken en kreeg vitamines

ik ben ook de hele tijd moe en het voelt soms echt alsof ik gewoon droom ofzo. xD

Oh gosh, zo herkenbaar. Gisteravond om half 7 in slaap gesukkeld en om 11 uur wakker geworden-___–
Ik ben AAAALTIJD moe. Heb NOOIT echt mezelf fit gevoeld.
Had 3 jaar geleden pfeiffer en zal er wss altijd last van hebben

Ik heb zelf ook geen energie om op te staan, maar ik heb dan ook wel bloedarmoede (tenminste, dat had ik een paar maanden geleden, ben niet meer durven gaan om bloed te laten prikken). Ik kan je verder niet helpen, sorry!

Ik herken me heel erg in jouw verhaal. Ik zou regelmatig even bij de huisarts je ijzer laten prikken voor bloedarmoede; bij mij lijkt het hier aan te liggen. Helaas kan ik je niet veel advies geven behalve zo gezond mogelijk eten, sporten (!! heeft bij mij heel erg geholpen) en goed slapen. X

Ik heb dit ook. Héél erg.
Het is allemaal nog erger geworden nu ik nog eens een baantje erbij heb genomen. Ik ga alleen maar stressen en teveel nadenken en zo makkelijk kom ik daar niet vanaf. Hoe vroeg ik ook naar bed ga, ik blíjf altijd maar moe.

Van maandagmiddag tot en met gisteren ben ik ziek geweest. Maandag en dinsdag kotsen, woensdag vooral uitrusten. Ik ben eigenlijk nog steeds moe, ookal heb ik toen veel kunnen uitrusten.
Ik denk dat het bij iedereen anders ligt (bloedarmoede, pfeiffer, etc). Als het echt te erg wordt zou ik gewoon een afspraak met de huisarts maken. Ik ben dit zelf ook van plan, mocht het erger worden.

Naar de huisarts gaan. Komt er niets uit, probeer dan een suikervrij dieet eens :slightly_smiling_face:

Ben je wel eens met je klachten naar de huisarts gegaan? Want er zijn veel lichamelijke oorzaken die vermoeidheid kunnen veroorzaken. Maar de kans is ook heel groot dat er geen oorzaak te vinden is. Dan kan het aan stress liggen, maar aangezien het bij jou al zolang duurt denk ik niet dat dat de oorzaak is.
Ikzelf had een paar jaar ook vermoeidheidsklachten en toen werd mij vertelt dat er ontzettend veel jongeren zijn met dezelfde klachten zonder dat er echt een oorzaak aan te wijzen is.
Sterkte, altijd moe zijn is een van de vervelendste dingen die ik heb meegemaakt.

Ik heb hetzelfde, bij de huisarts kwam er verder ook totaal niks uit, geen pfeiffer of iets. Zeer vermoeiend. (oh hey, een woordgrap, cool) :’)

Volgens mij kan vermoeidheid door heel veel verschillende dingen veroorzaakt worden, ik zou dus inderdaad even langs de huisarts gaan.

ik had dit ook, de dokter kon eerst ook niks vinden. toen heb ik erop aangedrongen om mij te laten testen op een tekort aan vitamine b12. Hij zei dat dat niet nodig was, omdat “alleen alcoholisten dat hebben”. terwijl er best veel mensen in mijn omgeving zijn die het hebben. in ieder geval, ik heb aangedrongen. Bloed laten testen, en ja hoor! vitamine b12 tekort. ik heb toen spuiten gekregen om de vitamine b12 weer op peil te krijgen. ik voelde mij gelijk niet meer moe! en nee ik ben geen alcoholist haha

Het kan van alles zijn. Stress is een factor. En dan denk je ‘wat moet ik daar mee’, maar daar kan je zeker wel iets mee. Wil je toch bijslapen overdag, slaap dan niet langer dan een halfuur. Zorg verder voor een heel vast ritme en vermijd teveel suiker zoals energydrink. Zodra namelijk je suikerboost is ‘uitgewerkt’ kom je in een dip en word je heel moe.
Een tekort aan vitaminen of bloedarmoede kan, neem evt vitaminepillen om dat in de toekomst uit te sluiten.
Heb je het volgende week nog, sowieso langs de huisarts gaan.

Maar de beste tip die ik kan geven is niet meer ziek te melden tenzij je echt niet kan. Ik blijf pas thuis als ik me na het aankleden enz nog steeds niet goed voel, maar geef niet te gauw op. Ik heb het ook een tijd gehad en ik maakte het alleen maar veel erger door veel stof op school te missen waardoor je nog minder graag terug gaat naar school.

Ik heb het ook, mischien moet je eens naar de dokter gaan? Misschien weet die iets?

Ik herken dit echt heel erg. Ik ben er pas geleden nog voor naar de dokter geweest en die heeft toen bloed geprikt om te kijken of ik bloedarmoede of iets anders heb maar dat heb ik gelukkig niet. Bij mij komt het vooral doordat ik de hele dag alleen maar zit (bus, een uur trein, bus, tot 5 school en weer terug naar huis en dan slapen) Ik doe dus echt niks anders dan zitten en reizen. En hierdoor heb ik totaal geen beweging of frisse lucht waardoor ik juist moe word. De dokter zei tegen mij dat ik moest gaan sporten zodat ik actiever word. Misschien helpt dat ook bij jou?

Ik heb dat ook in vlagen, bij mij ligt het aan de schildklier, misschien dat dat er iets mee te maken heeft

een vriendin van mij heeft cvs en heeft pfeiffer gehad, maar dan ben je niet slaap moe, zoals jij overduidelijk wel bent. Ik heb geen idee wat het dan wel is, maar ik denk niet dat het cvs is :stuck_out_tongue: Dan ben je echt uitgeput, maar niet moe dat je wilt slapen maar anders moe zeg maar, wow ik kan niet zo goed uitleggen :stuck_out_tongue:

Dus bezoekje aan de huisarts kan geen kwaad denk ik

Een burn out word vaak verward met vermoeidheid, maar bij een echte burn out komt echt veel meer om de hoek kijken.