Altijd moe op school

ik wist eigenlijk niet in welk topic dit het beste past

de laatste tijd voel ik me echt heel erg futloos
maar dan niet dat mijn lijf moe is, maar eerder mijn hoofd en ogen.
als ik op school naar het bord moet kijken voel ik mijn ogen al weer zwaar worden
ook als ik iemand wil aankijken bijvoorbeeld een leraar/lerares/klasgenoot
ik draag al langer dan 2 jaar lenzen en soms schuif ik dit probleem op mijn lenzen terwijl het niet door mn lezen komt (ben al paar keer zonder lenzen naar school gegaan & had het toen ook)
ook heb ik pfeiffer gehad (de dokter zegt dat er nog resten van pfeiffer kunnen zitten)

mijn lichaam is niet moe, maar mijn hoofd is er gewoon echt niet bij
ik heb ook nooit zin om naar school te gaan liefst wil ik me elke dag ziekmelden en heel de dag in bed liggen.
ik wordt er gewoon echt gek van ik ben bang dat ik me nooit meer fit voel zoals toen ik kind was
ik denk er bij na om vitamine pillen te slikken maar ik krijg ze niet door mijn keel of ik vergeet ze steeds

mijn ouders vinden dat ik veel te laat ga slapen (om 11 uur probeer ik te gaan slapen maar eerdat ik in slaap ben is het 12 uur/half 1, veelste laat dus als ik om 7 uur alweer op moet) :bored:
maar het rare is dus dat ik mij thuis of met vriendinnen in het weekend enzo wel beter voel, maar dat ik me op school gewoon zo slap voel en moe.

ik gebruikte eerst altijd veel concealer om mijn wallen te verbergen maar het blijkt dus dat het er alleen maar erger op wordt en ik er allemaal puistjes/roodheden bij krijg, dus ben ik er mee gestopt jammer genoeg

Ik heb hetzelfde, als ik niet genoeg slaap word ik altijd om een uurtje of 1 heel erg moe op school. Ik slaap dan meestal ook van half 1/1 uur tot half 7. Als ik een nacht of paar nachten achter elkaar goed slaap heb ik het niet. Ik zou proberen tussen de 8 en de 10 uur te slapen per nacht, werkt bij mij erg goed. Het vreemde is als ik in het weekeind maar een paar uurtjes slaap dat ik het niet heb.

Als je erge moeite met inslapen heb kun je bij de etos melatonine pilletjes kopen. Dit hormoon maakt je lichaam ook uit zichzelf aan voor het slapen dus het is niet schadelijk

Weet je zeker dat je wel lenzen met de goede sterkte draagt? Daar kun je ook erg moe van worden.
En eet je wel genoeg? Als je te weinig eet kun je ook heel moe worden. Moeheid uit zich bij iedereen anders.
En misschien moet je proberen eerder naar bed te gaan? Als je al rond 10u naar bed gaat, dan slaap je misschien om 11u en dan heb je toch een uurtje extra.

Wat vervelend dat je je moe voelt! Ik wilde er toch even op reageren omdat ik jouw futloze gevoel helemaal snap. Waar ik achter ben gekomen is dat het heel erg samenhangt met hoe je eet. Ik merk dat als ik veel vet en suiker heb gegeten, ik veel sneller moe ben dan wanneer ik gezond eet. Ik probeer daar op te letten en het gaat goed als ik op een dag genoeg eiwitten binnenkrijg (eiwit zit bijvoorbeeld in ei en yoghurt), hierdoor snak ik minder naar suiker en vet. En door gezond eten krijg je weer meer energie!

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar misschien helpt deze tip ook voor jou!

Ik heb dit ook, bij mij ligt het echt aan het slapen, als ik vroeg naar bed ga (10 uur of liever eerder) merk ik echt de volgende dag dat ik meteen om kwart voor 7 uit mijn bed kan springen.

Je slaapt 6,5 à 7 uur per nacht en vraagt je af waarom je zo moe bent? Ik vind dat niet zo raar eerlijk gezegd.
Probeer eerst eens een paar nachten echt goed wat slaap in te halen, en probeer uiteindelijk uit te komen op ongeveer 8 uur slaap per nacht. Dat is toch wat de meeste mensen wel nodig hebben, moet je van daar zelf kijken na hoeveel uur slaap jij je echt het beste voelt, maar dat is dus duidelijk meer dan 7 uur slaap voor jou!
En ook logisch dat je je op school meer moe voelt dan thuis of met vriendinnen, je bent dan veel minder actief, zit alleen maar de hele dag te luisteren naar de leraar die aan het vertellen is. Logisch dat je hoofd daar moe van wordt toch?

een langere en diepere nachtrust kan wonderen doen!!! and if ur anything like me… dan is het eeeeerg moeilijk om optijd naar bed te gaan. Om toch om 21.30 te slapen raadt ik je aan homeopatische slaappilletjes te nemen. Kun je zo halen bij detuinen, etos of kruidvat. 1/2 uur van te voren 2 of 3 pilletjes innemen en je slaapt als een roosje. Probeer dat is en anders toch contact met huisarts

Toch echt eerder naar bed gaan. Veel mensen kunnen het makkelijk redden met 6 uur slaap, maar de meesten hebben gewoon 8 uur slaap nodig.

ligt eraan hoe oud je bent hoeveel slaap je nodig hebt toch. naar mate je ouder word zul je er minder last van krijgen

Een vast ritme gaan organiseren voor jezelf. Om de 2 uur wat eten, genoeg drinken, op tijd naar je bed en geen schermen voor het slapen gaan. Misschien helpt het.